Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Okay..

 

 

Da har jeg vært å sett på den, og det var visst litt verre enn jeg trodde.. :cry:

 

Bilder sier mer enn de orda jeg orker å skrive, så her:

 

 

DSC03404.JPG

 

DSC03400.JPG

 

DSC03401.JPG

Reservehjulsbrønn og potta fikk seg en trøkk..

 

DSC03402.JPG

 

DSC03398.JPG

 

 

Så.. Ja..

 

 

Verkstedstime er bestilt.. Dette skal såklart bli retta opp igjen - Imens kjører jeg en 2000 Skoda Octavia 1.9 TDI 4x4... :( Jeg foretrekker faktisk Volvoen jeg men..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk takk, Rune.. :)

 

Men i mitt tilfelle kan jeg heldigvis rette den opp igjen, uten å ta opp et lån.. Eller no.. Men dyrt blir det.. Jeg oppdaterer løpende ihvertfall..

 

Samboeren din var forresten veldig hyggelig :)

5031112[/snapback]

 

Litt verre enn min baksmell den der. Jo, hun fortalte om samtalen, hun har sine solskinnsdager. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Daaa skjer det noe her igjen :)

 

Fikk en telefon fra min oppretter idag.. Han hadde hatt den med til noen litt proffere og kryssmålt bilen og sett om den var rammeskakk..

 

Den var ca. 0.1mm skeiv "der bak".. Deeet skal jeg nok klare å leve med altså.. hehe..

 

Såå.. Han hadde fått slått ut skjermen litt, tatt av noe deler og sånt, og demontert det meste der bak. Tenkte å ta meg en tur til han i løpet av uka kanskje å se på den.. Men da er det fastsatt, den kommer på veien igjen snart! :)

Lenke til kommentar
Daaa skjer det noe her igjen :)

 

Fikk en telefon fra min oppretter idag.. Han hadde hatt den med til noen litt proffere og kryssmålt bilen og sett om den var rammeskakk..

 

Den var ca. 0.1mm skeiv "der bak".. Deeet skal jeg nok klare å leve med altså.. hehe..

 

Såå.. Han hadde fått slått ut skjermen litt, tatt av noe deler og sånt, og demontert det meste der bak. Tenkte å ta meg en tur til han i løpet av uka kanskje å se på den.. Men da er det fastsatt, den kommer på veien igjen snart! :)

5096554[/snapback]

 

Kjempe bra :thumbup: 0,1mm ja... :p har kanskje noe å si i 500 km/t? :p

 

ja.. har kjøpt meg 740 nå jeg da! henter den i morra! 85 mod.. gått 148 000 km :)

;)

Lenke til kommentar
kjempemessig, Azzbicker :)

 

Du får fikse en showcase!

5097109[/snapback]

 

Jepp ;)

Driver å sjekker ut åssen stereo å sånt jeg skal ha :p ikke no svære greier. men må har litt lyd :yes:

 

Noe som må fikses da.. choken henger.. smøre kabel og feste strømpa skikkelig.

Eksoslekasje. Demperne kunne vært bedre så må nok skiftes etterhvert :ermm:

Men er så minimalt som det går ann med rust da =) godt holdt den her :)

 

Åssen anlegg har du i 240'n?

Lenke til kommentar

gudskjelov stod ikke anlegget i bilen når den blei kræsja nå..

bagasjerommet så ut som hiroshima..

 

Anlegg ja.. Nei, ikke store sakene.. Spellern er noe Pioneer med radio og cd-speller..

Har et Pioneer frontsett, med diskanter i dasjbord..

En Phoenix Gold XS4300 forsterker.. 4x300 W RMS ca..

og så har jeg ikke bestemt meg for basser ennå..

 

Jeg HAR en Cerwin Vega 1212 eller noe.. 12" med "dobbel" membran..

 

og en Arizona Eagle 2x12" i kasse..

 

og en 12" i trykkrør..

 

--- Tror jeg velger CVen til slutt, men skal prøvespelle litt først :)

 

 

Men kos med en velholdt 740 da.. gleder meg til all info og bilder.. store planeR?

Lenke til kommentar
gudskjelov stod ikke anlegget i bilen når den blei kræsja nå..

bagasjerommet så ut som hiroshima..

 

Anlegg ja.. Nei, ikke store sakene.. Spellern er noe Pioneer med radio og cd-speller..

Har et Pioneer frontsett, med diskanter i dasjbord..

En Phoenix Gold XS4300 forsterker.. 4x300 W RMS ca..

og så har jeg ikke bestemt meg for basser ennå..

 

Jeg HAR en Cerwin Vega 1212 eller noe.. 12" med "dobbel" membran..

 

og en Arizona Eagle 2x12" i kasse..

 

og en 12" i trykkrør..

 

--- Tror jeg velger CVen til slutt, men skal prøvespelle litt først :)

 

 

Men kos med en velholdt 740 da.. gleder meg til all info og bilder.. store planeR?

5097436[/snapback]

 

ok! ja.. har litt skralt med penger.. og andre ting som må fikses.. så går for spiller å frontsett først! Går for alpine spiller tror jeg... eller Pioneer

 

Skal ta bilder å sånt i morra tenker jeg ;)

 

EDIT: regner i dag så får ikke tat bilder! bilen står ute foreløpig til jeg får rydda plass i den andre garasjen :p skal begynne med det nå tenkte jeg

Endret av Azzbicker
Lenke til kommentar

daaaaa er bakskjerm bestilt.. Ny fra volvo, 2600,-

Passe pris.. heh..

 

Videre, så skal jeg kjøpe meg en Volvo Driving Computer.. Kjørecomputer som kom orginalt til Volvo 240 :) så det blir bra..

 

kjrekomputeren.jpg

 

Mangler en føler på den, men håper jeg skal klare å luke den opp etterhvert.. Moro læll..

 

Er fremdeles hos verkstedet, uten at det har blitt gjort mer, venter på bakskjermen før han går på for fullt.. Da skal han også ta alt som er av rust på den (Det er noen småsaker her og der).

Han skal også hjelpe meg med å montere sentrallåsen bak, som sagt så er det litt trangt der med vanlig verktøy, men han har sveiseapparat ;) så da skal vi få til noe..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...