Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Showcase: Volvo 240 '83


zyrex

Anbefalte innlegg

Hei fin bil =) hehe har du nå meir plana før den da? har sjøl en 240 STV da:P 92 Mod me bere svarte liste osv ikke nå chrom :p hehe og B230E e 136 hk ja det som står i in da :p yessyess

:) Takker..

 

Resten av planene er egentlig bare å ta den rusta jeg finner..

Fulgt av nye felger, dekk, og senkesett..

 

så til slutt kommer et en liten, diskret spoiler der bak.. 850-vingen..

 

92-modell, ja, heldig er du :) blir svarte lister over resten av bilen snart og..

Bare det å finne det da ;) er ikke den letteste jobben lenger.. Ender vel med at jeg kjøper direkte fra volvo til blodpris..

 

du får slenge ut noen bilder.

 

Er det en SE ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har helt rett, pæren, 240 Classic (1992) kom med en B230FX på 136hk.. Så her er det noe muffens..

TomRJ: Post VIN-nummeret ditt, det står på høyre støtdempertårn.. Begynner med YV1 eller no..

 

Ang. lister, så er det egentlig opp til når du kjøper bilen, så kan du bestemme det meste selv.. Jeg har feks en GL, men jeg har svarte lister rundt baut, untatt over lyktene foran (Siden jeg ikke har turbo)..

Lenke til kommentar

Da har jeg vært hjemme enda en tur! :) Så godt å gjøre go-førtien..

 

Ble jo noen bilder igjen da.. Trykk på bildene for full størrelse!

 

DSC03328.jpg

 

DSC03326.jpg

 

DSC03329.jpg

Sjekk den smoothe lakk-finishen da, etter 23 år på norske veier og vinterkjøring..

 

Så prøvde jeg meg noen 850-felger.. Dvs. ET43 :p Mens 240 har ET25 :p

gikk "bra" bak, men fikk ikke satt på felgen engang foran.. Men satte bare på for å se åssen det så ut.. Dimmen er 215/45R17:

 

DSC03344.jpg

 

DSC03345.jpg

Var god plass utover ihvertfall :p

 

Så ja, må få kjøpt meg felger etterhvert ja.. Dessa her kosta jo bare 750,- og så bra ut... hehe, Men jeg skal ha meg noen BBS-felger.. Uansett, håper dere liker det dere ser, selv om det er et stort mindretall ;)

Endret av ZyreX
Lenke til kommentar

Originale spacers til Volvo 240 bak er 40 mm og er lovlige.

Da blir sporvidden lik foran og bak.

Grunnen den er lovlig er den er med lengre bolter ,laget og testet for den bilen bare bak.

Koster ca 1300 kr oss Volvo.

Du skriver du har en M46 kasse,

er ikke det en 4 trins med overdrive.

M47 er 5 trins.

Lenke til kommentar
Originale spacers til Volvo 240 bak er 40 mm og er lovlige.

Da blir sporvidden lik foran og bak.

Grunnen den er lovlig er den er med lengre bolter ,laget og testet for den bilen bare bak.

Koster ca 1300 kr oss Volvo.

Du skriver du har en M46 kasse,

er ikke det en 4 trins med overdrive.

M47 er 5 trins.

Jepp, vet at Volvo selger lovlige 40mm..

Men som jeg sa, så var det 100mm spacere nok ikke var lovlige ;)

 

Jepp, jeg har en M46-kasse, som er 4 trinn + overdrive. Men Volvo markedsførte denne som 5-trinn, salgsstunt.. Uansett så virker den som en 5 trinns, bare at den har litt høyere utveksling. Deilig lavt turtall på hastigheter over 100 :)

 

M40 = 4 trinns

M41 = 4 trinn + overdrive

Det var den gamle typen..

 

M45 = 4 trinns

M46 = 4 trinn + overdrive

M47 = 5 trinn

M90 = 5 trinn

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Spacer på 10cm bak hadde gjort seg.. :p

hehehhehe... Ja, ikke sant ^^; Men en spacer på 10cm høres ikke særlig lovlig ut ;)

 

Er nok viktig å sette på felger med riktig inpress, ja :w00t:

Hehe, nei. Blir avskiltet på stedet mener jeg.. :)

 

Vet om en som ble stoppa i kontroll og det ble oppdaga at han hadde spacers på. Han ville ta dem av på stedet, men hadde tydeligvis ikke felger som passa på E30 cab uten spacers, så når han tok dem av, så gikk felgene borti bremsene og hjula gikk ikke rundt..

Han hadde et bittelite problem da, ja.. :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Takk for det, OngaBonga :wee:

 

 

 

Slik... Da har det skjedd litt mer.. :)

 

Har montert fjernstyrt sentrallås i bilen nå :D det er skoj...

 

Her kommer to bilder: (Trykkbare bilder)

 

DSC03353.JPG

 

Her er motoren montert og klar, ledninger stripset, og stag fra motor til orginal-låsepinnen montert.. Den rett og slett drar pinnen opp og ned for å låse opp og igjen..

 

DSC03356.JPG

 

Selve styringsenheten, gjemt under dasjbordet en lur plass ;)

 

 

Ble dessverre problemer når vi skulle montere motoren til låsene bak.

Viste seg at bakdørene har en helt annen konstruksjon, så vi fikk ikke plass til dem bak. Så, at the time being, er det bare sentrallås foran da.. Men jeg har sjelden folk baki.. Skal se ann senere om jeg finner på luuur måte å montere de baki.

Problemet lå i for liten plass, og for liten klaring til vinduet.. Jeg er glad i å kunne sveive ned vinduene, tross alt.

 

 

Mer info om bilen kommer i morgen.. :cry:

Lenke til kommentar

Jau..

 

Bilen er nå kræsjet..

 

Oppdatering kommer etterpå, med bilder..

 

Er sannsynligvis ikke så ille som det høres ut som, jeg har ikke sett den selv, ettersom det var min far som kjørte den da det skjedde.

 

Det som skjedde forøvrig, var at han skulle kjøre til jobben sin for å skifte til vinterdekk, men halvveis på veien, ble han møtt av en fryktelig sving med litt for mye is - noe som endte med en snurring og stygt møte med grøfta..

Rompa på den gikk ihvertfall, men jeg krysser fingra for at detta retter vi opp fort.. :shrug:

:ermm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...