Gå til innhold

Snart 64-bit patch for FarCry


Anbefalte innlegg

Var innom crymod.com i dag, og kunne lese følgende i denne tråden:

Die FarCry 64-Bit Version wird definitiv kommen, wann genau kann ich noch nicht sagen  Für alle Besitzer der Vollversion wird es einen Patch geben, der den 64-Bit Modus unterstützt. Desweiteren verhandeln wir gerade mit unserem Publisher Ubisoft über eine 64-Bit Verkaufsversion. Die Grafik wird teilweise verbessert. Spezielle Levels haben wir mit zusätzlichen Objekten aufpoliert. Außerdem steigt die Leistung teils bis um 15-20% im Gegensatz zur 32-Bit Version.

 

Mehr Infos soon!

 

-alex

 

---------------------------------

Alexander Marschal

CryTek Community Manager

 

www.crytek.com

 

For de av dere som ikke har fulgt med i tysktimene :p , så betyr dette kort sammenfattet:

 

1. Det kommer en patch til FarCry som tar i bruk x86-64.

2. Grafikken blir ytterligere forbedret. På enkelte levels har de "pusset på" flere av objektene.

3. Likevel stiger ytelsen med inntil 15-20% i forhold til 32-bits versjonen! :thumbup:

 

Hvem sa at 64-bits bare var no' tull? :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo supert da!

Men hvem liker farcry? :p

Syns gress, busker osv virker urealistiske og har nesten bare en nyanse grønn virker det som (ivertfall på min forrige maskin med 6800nu)

Hvis du ser bare én nyanse grønn, så er kjører du helt sikkert en crappy LCD-monitor som ikke er ordentlig kalibrert. :p

Lenke til kommentar
Det var litt vagt sakt av meg.

Jeg mener at vegetasjon ikke ser tilfredstillende ut.

Kan du ta et screenshot av jungelen hos deg?

Så jeg får se om det ser likt ut? :)

:D Du måtte nok se det på min skjerm for å se hva jeg opplever. Jeg synes vegetasjonen er meget bra, tatt i betraktning de enorme områdene. Men det finnes en måte å få den enda bedre.

 

All vegetasjon over en viss avstand går nemlig som sprites, for å spare minne i skjermkort. Men hvis du har et skjermkort som støtter "Geometry instancing" så kan du tvinge igjennom at den kjører vektorisert vegetasjon hele veien. Husker ikke hvordan man implementerte denne tweaken, men du finner det helt sikkert et sted i FarCry-trådene.

 

Btw.: Det menneskelige øye opfatter dobbelt så mange nyanser grønt som de to andre primærfargene, rødt og blått. Derfor er det den fargen som digitalt utstyr har vanskeligst for å gjengi riktig. (Kameraer, skjermer, printere...)

 

Selv har jeg en høykvalitets CRT-skjerm med Mitsubishi Diamondtron bilderør, kalibrert med Adobe Gamma. (Følger med når du kjøper Photoshop.)

Dette ble vel mye offtopic - sorry folks!

 

Ontopic: Med 64-bit patchen blir ihvertfall landskapet bedre, legg spesielt merke til fjæresteinene i bilde(ne) ovenfra på den siden det er linket til.

 

EDIT: Skrivefeilerrrr

Endret av hilram
Lenke til kommentar
har funnet skjermbilder som viser forskjell mellom farcry vanlig og farcry 64bits.

 

dette skjermbilde er fra vanlig farcry.

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...edia/Draw32.jpg

dette skjermbilde er fra farcry 64bits

http://www.amd.com/us-en/assets/content_ty...edia/Draw64.jpg

 

for mer info http://www.amd.com/us-en/Processors/Comput...%5E11074,00.htm

Er det ikke det vi kaller bugs? Jeg tror ikke de mente å lage samme scene forskjellig, jeg tror dette er bugs i betautgaven som vil bli rettet opp før den det lanseres.

Lenke til kommentar

Hvis du leser det de skriver, så ser du at de har pusset på flere objekter, som fremstår penere i 64-bits-utgaven. Årsaken er at de nå har flere krefter til "polybump-mapping". Husk at når man kjører en Athlon 64 i 64-bit modus så har man tilgang på en god del fler SSE-register, som ellers ligger "idle".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...