Gå til innhold

Snart 64-bit patch for FarCry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
spørsmålet mitt er:  Er WinXP x64 noe og basere på enda ? med tanke på at det er VELDIF få spill som funker på det............?

Fungerer ikke de aller fleste spill i utgangspunket på Windows XP pro x64 Edition da? (Bare at de kjører i vanlig 32bit modus og vanlig 32bit hastighet)

 

Denne patchen til Farcry er er vel kun for å øke ytelsen fra 32bit hastighet til 64bit hastighet.

 

Problemet med drivere til hardware har vært et problem før lanseringen, men ser ut til å bedre seg nå. Hvis du finner drivere til hardwaren din og tar til takke med engelsk windows så tror jeg ikke det skal være noe problem å bruke Windows XP pro x64 Edition med de fleste spill.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

eg ser ingen grunn til at du bør gå over til 64bits windows. eg vil heller anbefale deg å ikkje gjere det. det fører med seg fleire problem ein gode (mangel på drivarar, mangel på program som støtter det skikkeleg osv).

 

det kan godt hende at 64bits windows vil bli eit godt alternativ om ei stund, men per dags dato er det ikkje det.

Lenke til kommentar
spørsmålet mitt er:  Er WinXP x64 noe og basere på enda ? med tanke på at det er VELDIF få spill som funker på det............?

Fungerer ikke de aller fleste spill i utgangspunket på Windows XP x64 Edition da? (Bare at de kjører i vanlig 32bit modus og vanlig 32bit hastighet)

Har hørt fra div spillforum at det er ganske mange spill som ikke funker som den skal med x64... vet ikke helt selv..

 

Får se om jeg oppdaterer senere på året, eller om jeg venter på Longhorn :)

Lenke til kommentar
Hmm. benchmarken på side 1 sier at 32 bits vinner.. trudde 64 skulle få 5-10& ytelse økning jeg  :hmm:

Vinner og vinner.. Det er jo bare en bagatell:

Oppløsning: 640x480 1024x768 1600x1200

32 bit: 71.14 71.21 66.18

64 bit: 69.81 69.74 65.20

Ytelsetap: 1,9% 2,1% 1,5%

 

Testene ser forresten veldig CPU-begrenset ut så det er nok driveren/CPU'en som begrenser ytelsen i begge tilfellene. Jeg regner med at disse ørsmå tapene blir til seirer etter hvert som nye drivere kommer. Forsåvidt: Driverene til hovedkort og grafikkortet er forsåvidt henholdsvis fra 1. mars og 11. mars (1 måned før lanseringen av Wincoxw x64) så det er sikkert bedre drivere ute allerede.

Lenke til kommentar
Hmm. benchmarken på side 1 sier at 32 bits vinner.. trudde 64 skulle få 5-10& ytelse økning jeg  :hmm:

Vinner og vinner.. Det er jo bare en bagatell:

Oppløsning: 640x480 1024x768 1600x1200

32 bit: 71.14 71.21 66.18

64 bit: 69.81 69.74 65.20

Ytelsetap: 1,9% 2,1% 1,5%

 

Testene ser forresten veldig CPU-begrenset ut så det er nok driveren/CPU'en som begrenser ytelsen i begge tilfellene. Jeg regner med at disse ørsmå tapene blir til seirer etter hvert som nye drivere kommer. Forsåvidt: Driverene til hovedkort og grafikkortet er forsåvidt henholdsvis fra 1. mars og 11. mars (1 måned før lanseringen av Wincoxw x64) så det er sikkert bedre drivere ute allerede.

Oki :)

 

Får man mer ytelse av og skifte HK drivere ?? har aldri gjort det før lol :p

Lenke til kommentar

Se der ja! Både bedre ytelse og bedre grafikk :w00t:

 

Pentium-D 840 Radeon X850XT Windows 32bit, FarCry 32bit: 128,3 PFS

Pentium-D 840 Radeon X850XT Windows 64bit, FarCry 64bit: 136,7 FPS (+6,5%)

 

Athlon64 X2 4200+ Radeon X850XT Windows 32bit, FarCry 32bit: 150,2 FPS

Athlon64 X2 4200+ Radeon X850XT Windows 64bit, FarCry 32bit: 151,4 FPS (+0,8%)

Athlon64 X2 4200+ Radeon X850XT Windows 64bit, FarCry 64bit: 157,7 FPS (+5,0%)

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Selv har jeg en høykvalitets CRT-skjerm med Mitsubishi Diamondtron bilderør, kalibrert med Adobe Gamma. (Følger med når du kjøper Photoshop.)

Dette ble vel mye offtopic - sorry folks!

Adobe Gamma-kalibreringen er ingenting å skryte av. Hva bruker den som referanse tror du? Ingenting noen fotografer noen gang kommer til å bruke.

 

Ett kalibreringsverktøy som skal gjengi farger så bra som mulig er svært kostbart, og er ikke noe som følger med Adobe Photoshop - Det blir bedre, men ikke bra.

Lenke til kommentar

Se der ja! Både bedre ytelse og bedre grafikk :w00t:

Og bare vent når vi får bedre drivere og DX10 på 64bit så det så... ;)

LOL! Foreløpig var jo dette rene nedturen. Jeg har faktisk TRODD PÅ REKLAMEN som sa at 64-bits skulle gi oss en 15 - 20 % ytelsesøkning. Og det virket jo logisk, fordi vi får flere SSE-register og bla bla bla.

 

Jeg må snart si meg enig med Paul Ottelini, Intel: "We do not see the need for 64-bits on the desktop..." :hmm:

Lenke til kommentar
Selv har jeg en høykvalitets CRT-skjerm med Mitsubishi Diamondtron bilderør, kalibrert med Adobe Gamma. (Følger med når du kjøper Photoshop.)

Dette ble vel mye offtopic - sorry folks!

Adobe Gamma-kalibreringen er ingenting å skryte av. Hva bruker den som referanse tror du? Ingenting noen fotografer noen gang kommer til å bruke.

 

Ett kalibreringsverktøy som skal gjengi farger så bra som mulig er svært kostbart, og er ikke noe som følger med Adobe Photoshop - Det blir bedre, men ikke bra.

Bedre enn ingen kalibrering, som de fleste kjører med. (Majoriteten har vel ikke installert fargeprofilen (CCE-profilen) til skjermen sin en gang...)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...