Gå til innhold

Nokia presenterer N70, N90 og N91 (fantastisk) :p


Anbefalte innlegg

Sagt om Nokia N90:

 

Men vi kan ikke nekte for at førsteinntrykket er litt blandet, rett og slett fordi telefonen er stor. Selv om den har klapputforming, er den gigantisk også i lukket modus.
Vi legger imidlertid merke til at noen av applikasjonene som er installert på telefonen ikke støtter den nye oppløsningen, hvilket resulterer i at bildet ser noe utvasket ut når vi kjører disse programmene.
Problemet er at med all denne funksjonaliteten blir operativsystemet merkbart tregt. Galleriet, for eksempel, blar gjennom bildene med en viss forsinkelse, det tar tid å åpne programmer, og vi får ofte beskjed at det mangler minne.
I tillegg krever telefonen mye strøm, og batterikapasiteten imponerer ikke. Ideelt bør man lade denne telefonen hver natt, da batteriet tømmes ekstremt raskt ved tung bruk.
Kvaliteten ligner, Sony Ericsson tar bedre bilder på noen områder, mens Nokia stiller sterkere andre steder.
Noen unntak er det – det er ikke plass til FM-radio, og faktisk har denne telefonen heller ikke vibrasjon. Det er ganske merkelig, i og med at alle verdens telefoner har kunnet vibrere i en årrekke nå.
Samtidig er det fortsatt en ganske stor og tung telefon, som plages av tregt operativsystem og svakt batteri – så den er ikke perfekt.

Så med det kan man vel si at alt det negative man har hørt om telefonen stemmer? :p Det merkeligste var at den ikke hadde vibrasjon. Bare det er nok til at jeg skygger telefonen i hvert fall...

 

Forøvrig så fikk den jo selvsagt skryt for kamera, byggekvalitet og ikke minst skjerm. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er alt i alt et spørsmål om preferanser. Noen foretrekker avansert OS, andre må ha veldig responsive menyer. Noen ha god batteritid, andre bryr seg filla om telefonen må lades hver natt. Noen vil ha stor skjerm, andre vil ha en liten telefon.

 

Sagt på en annen måte: Smaken er som baken... :p Slik blir det alltid noen som gir den tommel ned, akkurat som det blir noen som kroner den til kongemobilen med stor K.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar

Kjørte en sammeligning på min nåværende telefon 7650 (som jeg har satt siden den kom ut) og på N90.

 

Nokia N90 --- Nokia 7650

Vekt: 170 g --- 154 g

Lengde: 112 mm --- 114 mm

Bredde: 51 mm --- 56 mm

Tykkelse: 23,3 mm --- 26 mm

Volum: 126 cc --- 138 cm³

 

Tror ikke jeg kommer til å merke noen forskjell på størrelsen ihvertfall hehe.

Lenke til kommentar
Kjørte en sammeligning på min nåværende telefon 7650 (som jeg har satt siden den kom ut) og på N90. Tror ikke jeg kommer til å merke noen forskjell på størrelsen ihvertfall hehe.

Hehe, finnes det folk som har den telefonen fortsatt? :p Må jo være 4-5 år siden den kom ut nå? :p

 

Nei, sammenliknet med en forhistorisk mobil er nok ikke N90 noen kjempe. Den er jo ikke så stor sammenliknet med Nokia 1610 f.eks. :p

Lenke til kommentar
Jepp har hatt den veldig lenge. Men jeg tar vare på telefonene mine, så de varer lenge hehe. Og jeg ser at den fremdeles tar like gode bilder, om ikke bedre, en mange av de andre mobilene på markedet. Og det var for kamera sin skyld jeg kjøpte den :D

Hehe, vel og bra det, men mine minner av den telefonen er at den var stor, for tjukk for lomma og treg. :p Bildet blir jo tatt 2 sek. etter at man har trykt på utløser'n, hehe... Men den var absolutt hypermoderne når den kom!

 

Den tok meget bra bilder til å være først ut, men vil vel si at alle mobiler idag tar bedre bilder enn den... 7650's bilder er litt for uskarpe, og VGA-oppløsning er jo helt avleggs nå. :p

 

Men 7650 var meget lekker i sin tid... :cool:

Lenke til kommentar

Sitter fortsatt med 7650 her og, men det blir nok en n91 til høsten/vintern..

 

 

7650'n er ganske bra den. størrelsen har eg ingen problem med, ikkje vekten heller.

Har egentli aldri skjønt problemet med vekta til telefonen så lenge den ikkje veier et halvt kilo liksom... men men...

Det er nok begynt å bli litt utdatert ja

 

:D

Endret av blaster88
Lenke til kommentar
Ser det står under spec på N90 minnekort MMC, men

det har det stått på et par andre nokia også f.eks 6260.

Noen som vet om det er RC-MMC og om en kan bruke det minnekortet en

har og legge det inn i nokia n90?

Nokia N90 bruker RS-MMC (dual voltage).

 

Så har du et RS-MMC i en annen Nokia-telefon er det bare å sette det rett inn i N90.

Lenke til kommentar

Lite nytt på denne fronten om dagen.

Spurte min lokale Expert om N90, siden de hadde lagt ut pris og laget plass til den i mobil utstillingen deres. De sa at NOKIA nektet å gi noe form for utgivelses dato.. Sprøtt, jeg fikk nå en mail for en del uker siden som sa at nå sendte de mobiler fra fabrikken. Lurer på hvor de sendte de jeg.

Lenke til kommentar
Ser det står under spec på N90 minnekort MMC, men

det har det stått på et par andre nokia også f.eks 6260.

Noen som vet om det er RC-MMC og om en kan bruke det minnekortet en

har og legge det inn i nokia n90?

Nokia N90 bruker RS-MMC (dual voltage).

 

Så har du et RS-MMC i en annen Nokia-telefon er det bare å sette det rett inn i N90.

Det er ikke rigtigt. RS-MMC = Reduzed size multi media card.

 

Kort med dual voltage er en speciel standard: RS-DV-MMC = Reduzed size dual voltage multi media card.

 

Man kan sagtens putte et RS-DV-MMC-kort i en telefon, som kører med RS-MMC - men ikke omvendt: Et RS-MMC-kort passer ikke i en telefon, som er indrettet til RS-DV-MMC.

Endret av Heiberg
Lenke til kommentar

Nokia N90 bruker RS-MMC (dual voltage).

Det er ikke rigtigt. RS-MMC = Reduzed size multi media card.

 

Kort med dual voltage er en speciel standard: RS-DV-MMC = Reduzed size dual voltage multi media card.

 

Man kan sagtens putte et RS-DV-MMC-kort i en telefon, som kører med RS-MMC - men ikke omvendt: Et RS-MMC-kort passer ikke i en telefon, som er indrettet til RS-DV-MMC.

Jeg sa jo at N90 brukte RS-MMC-kort med Dual Voltage. Forkortet blir det RS-DV-MMC ja. :thumbup:

Lenke til kommentar

Nokia har brukt lang tid på å finpusse n90 nå, men tipper den er her innen 1-2 månders tid. ihvertfall innen 3 måneder. Er det ingen i dette landet som vet sikkert når den kommer ut. er desperat å denne mobilen.

 

N90 skal ha dem deiligste skjermen på noen mobil ever!+ en av de største.

En skjerm som er perfekt for å se på bilder på!(ok zomme in på() :w00t::hmm:

Lenke til kommentar
Er det ingen i dette landet som vet sikkert når den kommer ut. er desperat å denne mobilen.

 

N90 skal ha dem deiligste skjermen på noen mobil ever!+ en av de største.

En skjerm som er perfekt for å se på bilder på!(ok zomme in på() :w00t::hmm:

Virker ikke som at noen vet dette sikkert nei. Var en her på forumet som sa han hadde kjøpt N90 i butikken, men om det er sant vet jeg ikke.

 

N90 har kanskje den deiligste skjermen, men overhodet ikke den største :) .. Den er bittelitt mindre enn alle deres tidligere Series 60-mobiler.

Lenke til kommentar

N90 er oppskrytt fra A - Å. :p Sorry, klarte ikke dy meg. :p

 

Jeg gir telefonen terningkast 1, akkurat som VG.no. :p

 

Den første kommentaren som ble slengt på kontoret om N90 da den ble pakket ut var ”Den minner om de gode gamle NMT-telefonene, synd at Nokia ikke har med bæreveske”. Min bedre halvdel påpekte at "det der må jo være en jentetelefon, fordi man må ha veske. Men på den annen side er den jo så stygg..."
For N90 er stor. Og tung. Og klumpete. Med en masse bevegelige deler i tillegg, N90 vrir og vender seg på en måte som hadde gjort en Transformer sjalu.
Den har et helt utrolig tregt menysystem som ofte lar deg vente både tre og fire sekunder før du får lov til å velge neste menyvalg. En fantastisk lang oppstartstid på over ett minutt (Ja, jeg tok tiden). Skjermen er høyoppløselig og god, men marginalt større enn erkerivalen K750i.
Men så kommer det avgjørende: Det er fantastisk slitsomt å bruke telefonen til å ringe uten headset på grunn av kameraet som stikker ut fra ryggen på mobilen. Man får ikke grep med hånden, og det lille kameraet vrir og vender på seg, den lille linsen på kameraet får fingeravtrykk med en gang og telefonen er rett og slett slitsom å bruke. Som telefon.
Og forbausende nok er K750i helt på høyde med N90 når man tar stillbilder. For all del, K750i har ikke et strålende kamera det heller, men betraktelig nærmere virkeligheten enn N90.
Vel, jeg akter ikke å stå på sidelinjen og rose denne telefonen opp i skyene. Det må sies, keiseren har ingen klær og denne telefonen er ikke bra. For all del, Nokia er et firma som det står respekt av, men når de lager en så avsporet mobiltelefon som N90 må de få høre det.
Da gjenstår det bare å gratulere Nokia. De har laget den telefonen på markedet hvor ordene «mobil» og «telefon» er lavest prioritert på stikkordlisten mens ordet «hype» ruver på toppen.

Jeg ble faktisk overrasket da jeg leste dette. Endelig var det noen som skrev sannheten, og som ikke lot seg imponere av teknologi som slettes ikke er ny. Bare innpakket i en stor, klumpete og stygg innpakning. :p Og det de glemte å nevne her er at til tross for størrelsen har de jammen ikke klart å få plass til radio heller...

 

Jaja, den VG-greia var som om jeg skulle skrevet den selv. ;)

 

P.S. Ja, dette er et ledd i å få folk til ikke å kjøpe denne telefonen, slik at Nokia skjønner at de er på jordet nå. :p

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/nokia_n90-review-45.php

 

her kan dere lese at n90 er bedre en forventet. Vis dere leser at n90 har et tregt meny er dette fordi de har ikke har fått den offentlige versionen. Carl Zeiss skuffer ikke allikevel! :thumbup:

 

 

Disappointment did not last much

 

When I was writing the review about Nokia N90, I got seriously disappointed by its built-in camera. Everything just spoke in its favor: the optics with Carl Zeiss hallmark, the sensor with two megapixels, incl. previous experience with the 6630 and 6681 camera models. We all expected Nokia N90 to be one of the best photo mobiles ever. So imagine how great my disappointment was when I found out that auto-focusing takes three long seconds, pictures are often blurred and finally, text shots can be considered nothing else but a plain shame. To be honest, at first I tended to think that the fault was rather mine for all pictures advertised in Nokia N90 official presentation look brilliant.

 

Eventually, things found their places. By mistake, Nokia had provided us with a phone, whose camera was not the final one. So we were immediately given a new phone, whose tests left no doubts and made all editors in our office claim in one voice: "This camera is really good!". That is why we decided to prepare a separate review of the camera of N90, in which we offer you a lot more sample photos.

Endret av san andreas
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...