Gå til innhold

Nokia presenterer N70, N90 og N91 (fantastisk) :p


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ble ikke så veldig imponert, jeg, men det er mulig jeg forventer meg for mye. Håper ihvertfall at noen lager en N90 vs. K750i sammenlikning når begge telefonene er ute. :yes:

Det er vel isåfalle en veldig "feil" sammenlikning, siden N90 er UMTS og smart telefon (siste versjon series 60)

Hvis man skal sammenlikne Noe med N90 må det bli...hmm?!?

Tja, forskjellen i lyd mht W800 og N90 da?

:whistle:

Lenke til kommentar
Det er vel isåfalle en veldig "feil" sammenlikning, siden N90 er UMTS og smart telefon (siste versjon series 60)

Ja, ser at jeg uttrykte meg litt uklart, beklager. Jeg snakker om å sammenlikne bildekvaliteten og kun det. Det blir de to første telefonene med autofokus på det norske markedet (trur eg...), og da er det interessant å sammenlikne dem. Dessuten er jeg nysgjerrig på hvor mye Carl Zeiss-optikken har å si, eller om det bare blir buzz...

 

Litt OT, men jeg vet ikke hvor mange av dere som ble skuffa da Sonys T1 digitalkamera kom. Det var jo 5mp og Carl Zeiss-optikk, som skulle høres bra ut, men kvaliteten var ikke noe å stikke rævva i været for. Håper ikke at skuffelsen blir det samme med Nokia N90... :hmm:

Lenke til kommentar
Det er vel isåfalle en veldig "feil" sammenlikning, siden N90 er UMTS og smart telefon (siste versjon series 60)

Ja, ser at jeg uttrykte meg litt uklart, beklager. Jeg snakker om å sammenlikne bildekvaliteten og kun det. Det blir de to første telefonene med autofokus på det norske markedet (trur eg...), og da er det interessant å sammenlikne dem. Dessuten er jeg nysgjerrig på hvor mye Carl Zeiss-optikken har å si, eller om det bare blir buzz...

 

Litt OT, men jeg vet ikke hvor mange av dere som ble skuffa da Sonys T1 digitalkamera kom. Det var jo 5mp og Carl Zeiss-optikk, som skulle høres bra ut, men kvaliteten var ikke noe å stikke rævva i været for. Håper ikke at skuffelsen blir det samme med Nokia N90... :hmm:

Er nok mest marketing and CZ...

Men blir interresant å se sammenlikningen mht kamera kvalitet ja!

Video messig gruser det K750 vet jeg.

 

Alle cybershot kamera til Sony har Carl zeiss optikk...

:p

Har selv DSC-T1, et lekkert design kamera som har en noe begrenset blitz og som derfor ikke tar allverden bra bilder innendørs eller i mørke, utover det er det et glimrende kamera, som tar meget bra bilder til å være i så lite format!

Så tror ikke den kritikken gikk "hjem"...

 

:whistle:

Lenke til kommentar
Alle cybershot kamera til Sony har Carl zeiss optikk...

:p

Ja, nå, ja... Det var først på T1 at de begynte å markedsføre det for fullt. Det måtte de jo også, siden det var mange som var skeptiske en så liten linse kombinert med 5mpix.

 

Så tror ikke den kritikken gikk "hjem"...

:whistle:

Mulig vi stiller forkjellige krav. Sammenlikner man T1 mot vanlige 2- og 3mpix lommekameraer, så er det klart at den gruser dem alle sammen. Problemet mitt var at jeg sammenliknet med kameraet vårt (Canon A80) som jeg syns tar ganske gode bilder (jeg ville ikke kjøpt et digitalkamera som tok dårligere bilder, ihvertfall), og T1 kom ikke opp på samme høyde, selv om Carl Zeiss optikk visstnok skulle redde dagen. Hvilket det ikke gjorde for meg.

 

Derfor er jeg skeptisk til hypingen fra Nokia. :ermm:

Lenke til kommentar
Hvordan vil harddisken inni en N91 takle et fall mot bakken?

Spør på et Ipod-forum eller lignende. Dersom Nokia ikke kommer med noen revolusjonerende ny teknologi, vil den bli like skjør som en hvilkensomhelst annen harddiskbasert mp3-spiller. :thumbup:

 

Dessuten, hvordan skulle vi vite det om en mobil som det knaptnok er laget prototyp av? ;)

Lenke til kommentar
Bare jeg som syns disse to likner på hverandre?

Helt enig.. skrev det på starten av tråden et sted..

 

Men det er jo noen forbedringer, pluss at N70 er litt mindre..

 

edit: Noen som vet hva den ekstra knappen på N70 gjør?

Jeg tror den eksta knappen er en slags multimedia knapp.

Sjekka på nokia.com sin peresentasjon av N70 og meiner det var no snakk på multimedie knapp.

Lenke til kommentar

Litt nyttige lenker om N90 for de som er interessert:

 

http://217.75.98.102/webbtv/n90.wmv

Dette er en svensk video-presentasjon av N90. Man ser hvor fleksibel og lett i bruk den er. På slutten av videoen blir det nevnt at den vil koste nesten 8 tusen svenske kroner.

 

http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n90

Nokia har lagt ut enda flere bilder tatt med N90. Man kan nok ikke forvente at alle bildene er av denne kvaliteten, men dette er rett og slett utrolig bra.

Lenke til kommentar
Litt nyttige lenker om N90 for de som er interessert:

 

http://217.75.98.102/webbtv/n90.wmv

Dette er en svensk video-presentasjon av N90. Man ser hvor fleksibel og lett i bruk den er. På slutten av videoen blir det nevnt at den vil koste nesten 8 tusen svenske kroner.

 

http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n90

Nokia har lagt ut enda flere bilder tatt med N90. Man kan nok ikke forvente at alle bildene er av denne kvaliteten, men dette er rett og slett utrolig bra.

Ser for meg ikke ut som en bestselger fra Netcom, nei.

 

Ikke bare er den enormt stor (større enn f.eks 6260), men også enormt dyr (7,5k svenske!)

 

Ser ikke helt det store kundegrunnlaget i Norge ennå, dessverre.

 

At kameraet er bra er greit, men det er har man også i den lille og snertne SE k750i og 3G er ikke særlig anvendelig i Norge ennå.

 

Ellers ser jeg ikke det helt store i denne telefonen.

 

Vær snille å opplyse meg om dere vil!!!

Lenke til kommentar

Du (kun du faktisk) ser jo ikke det store i noen telefoner av merket Nokia, og operativsystemet Symbian, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere i denne tråden en gang.. :shrug:

 

arehei: Det er godt mulig bildene til Nokia viser helt vanlige "gjennomsnittsbilder". Var en eller annen telefon (3650?) hvor de også hadde lagt ut bilder, og de var på ingen måte bedre enn hva mine egne bilder ble. Noen av de var faktisk ganske dårlige.

Lenke til kommentar
Du (kun du faktisk) ser jo ikke det store i noen telefoner av merket Nokia, og operativsystemet Symbian, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere i denne tråden en gang.. :shrug:

 

arehei: Det er godt mulig bildene til Nokia viser helt vanlige "gjennomsnittsbilder". Var en eller annen telefon (3650?) hvor de også hadde lagt ut bilder, og de var på ingen måte bedre enn hva mine egne bilder ble. Noen av de var faktisk ganske dårlige.

Du er på den helt andre siden av skalaen lurifaksen...

 

Skjønner du ikke at 5000 ekstra er veldig mye å betale for det lille ekstra du får i forhold til K750?

-Symbian (hørt mye bra om det, men SÅ mye er det ikke verdt. Skulle ikke forundre meg om det går tregere enn K750 også)

-Design

-Skjerm (FANTASTISK :w00t: )

-Relativt bra videokamera

 

I K750 får du også RDS-radio, noe som ikke er en ulempe, og du får en bare HALVPARTEN SÅ TUNG TELEFON!

 

Men denne sammenligningen blir uansett veldig tåpelig da N90 nok vender seg litt mer til de profesjonelle som ønsker mye ut av mobilen sin, og K750 vender seg mot den gemene hop.

 

Men jeg kan uansett ikke tro at Nokia slenger ut en såpass, om jeg får si dette, "middelmådig" telefon til den prisen, så jeg tror vi etterhvert snakker om 5k. Hvis ikke vil ingen kjøpe den...

Lenke til kommentar
Litt nyttige lenker om N90 for de som er interessert:

 

http://217.75.98.102/webbtv/n90.wmv

Dette er en svensk video-presentasjon av N90. Man ser hvor fleksibel og lett i bruk den er. På slutten av videoen blir det nevnt at den vil koste nesten 8 tusen svenske kroner.

 

http://www.nokia.com/nokia/0,,73864,00.html?name=n90

Nokia har lagt ut enda flere bilder tatt med N90. Man kan nok ikke forvente at alle bildene er av denne kvaliteten, men dette er rett og slett utrolig bra.

Han sa på slutten av filmen. Når kan vi forvente og få inn denne i svenske butikker. (regner med at det er samme tidspunkt for Norge) SÅ sa fyren i semestret i sommern et eller annet ?. Er det cirkus Mai/Juni Juli/Juli Juli/August.

 

Samme F egentlig da denne mobilen blir alt for dyr !!. Jeg mener betale 5000-7800 for en ny mobil som ser ganske snål og litt stygg ut ,men som har veldig bra kamera og videofunkjson så mener jeg ikke det er verdt det.

 

Se bare på Sony Ercisson K750i hvor mye mobil du faktisk får for 3300. Jeg har også sett bilder tatt med SE K750 og det er ikke noe å klage på. Tror folk i dag blir helt hekta på Specsene på mobilene og glemmer at det faktisk er en MOBIL som man skal ringe med!. Ikke fly rundt og ta bilder med.

 

Du liker egentlig ikke utseende på mobilen ,men du skal ha den fordi det er så masse bra med den. Sånn tror jeg folk tenker!.

 

Det er kun en telefon pr 2005 som kommer til og slå ann og det er k750 ! Den har allt (3g mangler ,men who cares ? hva skal man med det nå? Hvor mange av kompisene dine har det nå egentlig?. Det må bli mye mer utbredt før det blir noe suksees) Den er veldig billig. Overaskende billig ,men det er jo hyggerlig!.

 

Men jeg tror Samsung D600 kommer til og få ganske stor oppmerksomhet også !.

 

 

Lykke til.

Endret av Ibizaonice
Lenke til kommentar

La oss ikke starte en debatt K750i mot N90. Det er ingen tvil om at N90 er overlegen K750i på alt, UNNTATT pris og design/vekt.

 

Uansett synes jeg det blir helt feil å sammenligne de to modellene, bare fordi de har ett eneste likhetstrekk, altså antallet piksler bildene blir tatt i.

 

Vær snille å opplyse meg om dere vil!!!

Det blir vanskelig å opplyse deg om enkelt ting, da telefonen rett og slett har ca. alt. Det at den dog har alt gjør den stor, og man må selv velge om størrelse og pris er viktigere enn å få en tlf som har alt.

 

Lurifaksen: Det var positivt å høre. Jeg husker ihvertfall at da de la ut bilde tatt med 7610 var det endel bedre enn hva jeg får med min 7610.

Lenke til kommentar
Du (kun du faktisk) ser jo ikke det store i noen telefoner av merket Nokia, og operativsystemet Symbian, så jeg skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere i denne tråden en gang.. :shrug:

Er nok ikke kun meg, nei.

 

Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere Symbiantelefonene, du forguder jo alt som kommer derfra. Blir det ikke litt kjedelig i lengden?

 

Er ingenting revolusjonerende med den nye serien til Nokia. Det er fremdeles store og trege telefoner, kameraene har blitt mye bedre, men der var andre først.

 

Når de halverer størrelsen og klarer å sette inn en ordentlig prosessor kan det godt hende jeg liker en telefon eller to med Symbian. Da er det ingen grunn til ikke å gjøre det ihvertfal. Innen den tid holder jeg meg for kresen for dem. Er rett og slett for godt vant.

 

Men denne sammenligningen blir uansett veldig tåpelig da N90 nok vender seg litt mer til de profesjonelle som ønsker mye ut av mobilen sin, og K750 vender seg mot den gemene hop

 

Ser ikke det profesjonelle i disse telefonene. Hvis du mener bedriftsmarkedet og de som benytter mobilen mye i jobben er det én mobil de etterspør: 6310i. Ellers går det mye i de vanlige SE telefonene T630, K700 osv da det fungerer ypperlig å synkronisere mot outlook o.l. og SE faktisk klarer å formidle dette godt i markedsføringen sin.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere Symbiantelefonene, du forguder jo alt som kommer derfra. Blir det ikke litt kjedelig i lengden?
Om det blir kjedelig å forgude noe i lengden bør det vel være like kjedelig å hate noe i lengden?

 

Er ingenting revolusjonerende med den nye serien til Nokia. Det er fremdeles store og trege telefoner, kameraene har blitt mye bedre, men der var andre først.

Har du _prøvd_ disse nye mobilene du sier er trege? Har du i det hele tatt prøvd en eneste mobil som har samme operativsystem som N91? Neppe. Da blir det litt for dumt å si at de er så trege.

 

Nei, N90 har ikke så veldig mye nytt, men den er dog overlegen på alt annet enn størrelse og pris. Du finner ikke en bedre skjerm, du finner ikke et bedre kamera, du finner ikke bedre muligheter til å utvide funksjonaliteten, du finner ingen annen mobil som også kombinerer alle disse funksjonene.

 

Ser ikke det profesjonelle i disse telefonene. Hvis du mener bedriftsmarkedet og de som benytter mobilen mye i jobben er det én mobil de etterspør: 6310i. Ellers går det mye i de vanlige SE telefonene T630, K700 osv da det fungerer ypperlig å synkronisere mot outlook o.l. og SE faktisk klarer å formidle dette godt i markedsføringen sin.

Om du virkelig mener det du skriver der beviser det at du ikke vet døyten om Symbian. Jeg skulle likt å se en blackberry-klient på K700, en K700 med powerpoint-redigeringsprogram, osv osv..

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt hvorfor du gidder å kommentere Symbiantelefonene, du forguder jo alt som kommer derfra. Blir det ikke litt kjedelig i lengden?
Om det blir kjedelig å forgude noe i lengden bør det vel være like kjedelig å hate noe i lengden?

 

Som sagt: jeg hater ikke Symbian. Mitt på treet er min oppfatning. Gir gode muligheter, men trege prosessorer gjør det tungvint å bruke.

 

Har du _prøvd_ disse nye mobilene du sier er trege? Har du i det hele tatt prøvd en eneste mobil som har samme operativsystem som N91? Neppe. Da blir det litt for dumt å si at de er så trege.

 

I følge alt som er blitt postet på forumet her om ytelser og nye funksjoner virker det som innholdet blir forbedret en god del, men prosessorene blir ikke forbedret i samme grad. Det er da innlysende at det blir tregt. Stemmer ikke dette er det jo fantastisk. Skulle gjerne sett en telefon med det innholdet som var like rask som normale telefoner.

 

Ser ikke det profesjonelle i disse telefonene. Hvis du mener bedriftsmarkedet og de som benytter mobilen mye i jobben er det én mobil de etterspør: 6310i. Ellers går det mye i de vanlige SE telefonene T630, K700 osv da det fungerer ypperlig å synkronisere mot outlook o.l. og SE faktisk klarer å formidle dette godt i markedsføringen sin.

Om du virkelig mener det du skriver der beviser det at du ikke vet døyten om Symbian. Jeg skulle likt å se en blackberry-klient på K700, en K700 med powerpoint-redigeringsprogram, osv osv..

 

Vet at det KAN brukes profesjonelt, men det BLIR ikke det. Er få som sitter og knoter på en Symbian for å sette opp en powerpointpresentasjon. Da bruker man heller en PC. Er så og si ingen etterspørsel etter disse funksjonene.

 

Eneste det går på er e-postklient og bluetooth og det har de fleste ordentlige telefoner idag.

Lenke til kommentar
Har du _prøvd_ disse nye mobilene du sier er trege? Har du i det hele tatt prøvd en eneste mobil som har samme operativsystem som N91? Neppe. Da blir det litt for dumt å si at de er så trege.

 

I følge alt som er blitt postet på forumet her om ytelser og nye funksjoner virker det som innholdet blir forbedret en god del, men prosessorene blir ikke forbedret i samme grad. Det er da innlysende at det blir tregt. Stemmer ikke dette er det jo fantastisk. Skulle gjerne sett en telefon med det innholdet som var like rask som normale telefoner.

Det har vært eksempler på det før. Det har kommet nyere og bedre S60-telefoner med samme prosessorer som før, som likevel har vært raskere.

 

Både grensesnittet og operativsystemet utvikles gradvis, sånn at det tar mindre og mindre kraft.

 

Dette tror jeg spesielt vi kommer til å se på N91, som da kjører versjon 9 av Symbian. Denne versjonen skal være endel bedre på hastighet.

 

Men uansett, den som venter får se :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...