Gå til innhold

Hvorfor "offesielle" servere for hvert land?


Gjest Slettet-t9DveYkZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-t9DveYkZ

Det er noe jeg har fundert (og irritert) meg over helt siden jeg begynnte å spille World of Warcraft.

 

En eller annen gluping i hvert land proklamerte høylytt at dette landet skulle ha en offesiell server, og plutselig hoppet alle fra dette landet inn på denne serveren.

 

Norge har vel Burning Blade, Sverige Shattered Hand. Jeg er uheldig nok til å være på Shattered Hand, selv om Svensker ikke er de verste jeg kunne havnet i lag med.

 

Jeg synes det er mye morsommere å møte folk fra hele Europa ennå møte folk som konstant antar man er fra et spesifikt land pga. serveren man er på.

 

En annen ting som gjør at dette systemet er, slik jeg ser det, temmelig nedsnødd er når nye brukere skal komme til - de fleste realms som har vært siden retail gikk live er nå overbelastet, og grunnet dette systemet med uoffesielle servere ønsker ikke de nye tiltrende spillerne å hoppe på en helt ny server, de vil spille med sine landsmenn, noe som gjør at de gamle serverne blir overbelastet.

 

Når jeg startet å spille valgte jeg og mine bekjente Shattered Hand på ren slump, ettersom vi gav pent beng i hvor de andre kom fra.

 

Alle bør jo håndtere Engelsk uten store problemer nå uansett.

 

 

 

Det jeg egentlig lurer på; hvorfor ble det slik og hva er fordelene med å samle nasjoner på en server?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

fordi noen "personer" mener det er mer gøy å samle alle de "kjenner" på samme server...

 

selv er jeg mer for diversitet enn noe annet... Kunne ikke tenke meg å spille på en server der annenhver person jeg møter er norsk... (men så foretrekker jeg å bruke engelsk da..) Valgte derfor bevisst IKKE BB eller Silvermoon

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg valgte Burning Blade fordi den var "offisiell" norsk server, og tenkte at siden jeg ikke hadde noen spesiell og velge ville det ikke skade å ta BB. Det har det heller ikke gjort; har møtt masse hyggelige folk på horde, og de fleste av de er utenlandske =) Ble med i en internasjonal guild i helga, og er bare hyggelige folk der :w00t:

Lenke til kommentar

Ble så revet med i begynnelsen at jeg ikke skjekket hva som var om de forskjellige serverene. Viste bare at jeg ville gå PvE og ikke en proppful server.

 

Endte opp på Terenas og angrer ikke et sekund på det nå. Lite nordmenn som jeg har møtt men det gjør ikke noe. Har hatt utrolig lite problemer med lagg ,kræsj og kø så det er deilig å ikke ha overbelastet server hele tiden.

 

Har testet med en rouge på Burning Blade men det var utrolig mye mer lagg og dritt der. + at mainchat sto ikke stille i 1 sek, et evig mas om alt mulig piss.....

Lenke til kommentar

Jeg er på Warsong og Sylvanas. På Warsong hender det at det spretter inn litt russisk på general chatten :p

 

Sylvanas er helt forferdelig. Jeg aner ikke hvilke nasjoner folk er fra, men de spammer generalchatten noe helt sinnsykt. Sikkert fordi serveren er relativt ny, og det trolig er mange nykommere der.

Lenke til kommentar

Spiller på BB og nå etter at de siste kopiene kom i salg så er det tilbake til køer på 200-300. Blir så irritert av det. Har ikke akkurat lyst til å starte på nytt et annet sted da jeg er lvl 56 og har en guild som er bra. Synes Blizzard kanskje burde stengt de overpop. severne for de nye spillerne. Det er jo selvfølgelig litt teit, men jeg har ikke betalt for å sitte i kø 15-20 min hver dag. De nye spillerne + honor systemet som har lagt opp til massive raids, gjør jo at det lagger voldsomt av og til uansett hvor i verden du er. Får vel bare holde ut, ta det med et :D å håpe på at det er folk som synes det blir dyrt eller kjederlig.

 

PS: til dere som snakker norsk i general chatten. Kutt ut. Det er veldig plagsomt for folk som ikke skjønner hva dere sier. Skriv /t <nick> i steden.

Lenke til kommentar
Ble så revet med i begynnelsen at jeg ikke skjekket hva som var om de forskjellige serverene. Viste bare at jeg ville gå PvE og ikke en proppful server.

 

Endte opp på Terenas og angrer ikke et sekund på det nå. Lite nordmenn som jeg har møtt men det gjør ikke noe. Har hatt utrolig lite problemer med lagg ,kræsj og kø så det er deilig å ikke ha overbelastet server hele tiden.

 

Har testet med en rouge på Burning Blade men det var utrolig mye mer lagg og dritt der. + at mainchat sto ikke stille i 1 sek, et evig mas om alt mulig piss.....

Enig med Lucifer 666, Terenas er en fin server. Og de fleste nasjonaliteter er representert, uten at noen av dem tar overhånd.

 

Off topic: Lucifer 666, har du en bra guild og anbefale ? Det som jeg er i nå, har bare kjipe members.

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
Ser fram til et par kommende mmorpgs som satser på større verdener og flere spillere per server. Liker ikke oppstykkinga i masse småservere. Skal det være massive, så skal det være massive. Da blir det ikke så stor issue om hvilken server man skal velge heller.

Vanskelig å serve mer enn 25k spillere da. Skal egentlig godt gjøres uten enorme clustere med servere. Pluss at båndbredden inn til byen der serverene står blir jo omtrent en flaskehals.

 

Holder i massevis med 10k+ spillere. Spiller selv på Skullcrusher som har flere folk enn BB (5. største i europa) og der er det aldri problemer med kø inn til serveren. Er litt små lag i de store byene, men utenom det er det null problemer. De burde kanskje oppgradere utstyret til BB heh.

Lenke til kommentar

Jeg spiller på både Stormscale(PvP) og Hellscream(PvE).

 

Har møtt maaange nordmenn på begge servere. Er faktisk med i en norsk-svensk guild på Stormscale og en scandinavisk på Hellscream.

 

Så det at det er uoffisielle servere for hver nasjon er vel litt overdrevet da man finner like mange fra så og si alle land på alle servere.

Lenke til kommentar
Ser fram til et par kommende mmorpgs som satser på større verdener og flere spillere per server. Liker ikke oppstykkinga i masse småservere. Skal det være massive, så skal det være massive. Da blir det ikke så stor issue om hvilken server man skal velge heller.

Vanskelig å serve mer enn 25k spillere da. Skal egentlig godt gjøres uten enorme clustere med servere. Pluss at båndbredden inn til byen der serverene står blir jo omtrent en flaskehals.

 

Holder i massevis med 10k+ spillere. Spiller selv på Skullcrusher som har flere folk enn BB (5. største i europa) og der er det aldri problemer med kø inn til serveren. Er litt små lag i de store byene, men utenom det er det null problemer. De burde kanskje oppgradere utstyret til BB heh.

~2.800 er maksimum sammtidige spillerer per realm, ikke 10.000 + :cool:

 

Og for alt vi vet kan det hende de har det beste hardware som penger kan kjøpe.

 

De forskjellige sonene i verden er ihvertfall oppstykket til egne servere (Du kan merke det lett når det foregår store raid i området, men hvis det skjer på den andre siden av kontinentet så er ikke symptonene så store)

Også er Kalimdor og Eastern Kingdoms på forskjellige clusters. (Det vet vi når f.eks. Kalimdor har en krasj, så kan folk fortsette å spille i Eastern Kingdoms på samme realm.)

Alle mobs (NPC's) kjører også på egne servere, og det merkest lett for av og till så kan det virke som at de glemmer å starte de opp :)

Deretter er det egne Instance servere, login servere, character servere etc...

 

Blizzard vil aldri fortelle oss hva maskinvare de bruker, for det er en "industri hemmelighet" :D

Endret av Fury
Lenke til kommentar
Jeg er på Warsong og Sylvanas. På Warsong hender det at det spretter inn litt russisk på general chatten :p

 

Sylvanas er helt forferdelig. Jeg aner ikke hvilke nasjoner folk er fra, men de spammer generalchatten noe helt sinnsykt. Sikkert fordi serveren er relativt ny, og det trolig er mange nykommere der.

The Maelstrom er ikke bedre, men blir bedre etterhvert..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Så det at det er uoffisielle servere for hver nasjon er vel litt overdrevet da man finner like mange fra så og si alle land på alle servere.

De serverne jeg har vært innom har som regel vært dominert av en eller to folkeslag, men på Shattered Hand er iallefall folk flinke til å bruke Engelsk med mindre de er frusterte eller stressa ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...