Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det virker for meg som om UDP er blitt oppgradert, men ikke TCP. Tok en TPTest, og fikk 1Mbit UDP, men 0,7 TCP.

UDP er raskere siden det er mindre overhead på pakkene. I UDP spyr serveren bare ut pakker, om noen forsvinner eller blir korupt på veien til deg bryr ingen seg om.

 

I TCP blir vær pakke sjekket etter feil + at tapte pakker sendes på nytt. Dette gjør at headeren i en TCP pakke er større. Noe som "stjeler båndbredde" I tillegg til at omsending av tapte pakker tar kapasitet.

Lenke til kommentar
Ble en liten nedtur på meg gitt, etter oppgraderingen datt skiten ut så jeg måtte melde feil. I dag ble det fiksa, men hastigheten ble senket til 3000/350 kbit fordi linja tydeligvis ikke taklet mer... :cry:

 

JeJe, burde vel ikke klage... :hm:

rart :) at de ikke senka det med en gang fordi de har jo registrert hva som kan være max hastighet på kapaksweb. Vi har enda ikke fått oppgradert linja , men kapaksweb sier max 3616kbit før overhead er regnet med..

Lenke til kommentar

Ringte Telenor onsdag kveld og ble satt på den hurtigoppgraderingslista. Allerede nå i kveld (torsdag) var linjen oppgradert. Hun jeg snakket med i telefonen sa at det sannsynligvis ville ta rundt 3 uker så nå ble jeg meget positivt overrasket :-)

 

Får ikke akkurat så høy hastighet som de reklamerer for, men er likevel godt fornøyd. Har vel med at jeg bor litt over 3km fra sentralen. Får nå ca. 3600-3700kbit effektiv hastighet.

Endret av Spaz
Lenke til kommentar
Ble en liten nedtur på meg gitt, etter oppgraderingen datt skiten ut så jeg måtte melde feil. I dag ble det fiksa, men hastigheten ble senket til 3000/350 kbit fordi linja tydeligvis ikke taklet mer... :cry:

 

JeJe, burde vel ikke klage... :hm:

rart :) at de ikke senka det med en gang fordi de har jo registrert hva som kan være max hastighet på kapaksweb. Vi har enda ikke fått oppgradert linja , men kapaksweb sier max 3616kbit før overhead er regnet med..

Nå er det jo ikke bare lengden som avgjør hvor bra linje man kan ha. Kvaliten på kabler spiller stor rolle, både inne i ditt hus/leilighet, og til sentralen.

Lenke til kommentar

Jeg ringte Telenor på 05000 netopp og de hadde aldri hørt om noen "hurtigoppgraderingsliste". MEN, det jeg kunne gjøre var å oppgradere linja et hakk i bare et par dager for å så nedgradere igjen, da ville det registreres endringer på linja og jeg ville automatisk få den nye linjehastigheten! D.v.s. at det ville ikke være noe problem for de å oppgradere linjen min i dag heller! Jeg spurte om hvilke ekstra kostnader dette ville medføre, det var kun ekstra for de to dagene du ville være på det andre abbonementet.

 

D.v.s. Idag betaler jeg 349kr, neste hakk er 419kr

349/30=11,63kr pr dag

419/30=13,96kr pr dag

Ekstra utgift etter 2dager= ca 5kr

 

Hvis det Telenor sa stemmer. Jeg trodde det var kostnad forbundet med både oppgradering og nedgradering av hastighet. Når jeg fikk dette abb. fikk jeg opplyst at det kostet 400kr begge veier!

 

FUCKINGS TELENOR

Lenke til kommentar

Gutta dere har blitt grundig lurt.. Jeg hører fancy opplegg som "Hurtig oppgraderings liste" o_O_o dette er bare for å få dere til å føle dere priviligert.. Telenor er ikke noe å satse på om man vil ha det man bestiller.. dessuten kan de ikke konkurere om pris.. alle selskapene dobler hastighetene.. Jeg annbefaler bluecom, som også er kjent for å gi best fps i CS

Her er en oversikt over prisene til Bluecom for privat personer : (Ps jeg er ikke ansatt i bluecom eller ute etter å reklamere for dem)

 

 

850/384 Kbps 299,-

1500/448 Kbps 349,-

2200/512 Kbps 399,-

4400/640 Kbps 499,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...