Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Nå øker telenor ut-hastigheten!


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-p4PIYwb6
Hva skriver man egentlig i en slik purremail?

"Hei, jeg vil ha høyere hastighet siden det lagger når jeg spiller cs og det tar lang tid å laste ned crackede filmer fra bittorrent. Kan jeg få det i morgen?" ...eller noe sånt?

Her har vi et godt eksempel på en purremail. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva skriver man egentlig i en slik purremail?

"Hei, jeg vil ha høyere hastighet siden det lagger når jeg spiller cs og det tar lang tid å laste ned crackede filmer fra bittorrent. Kan jeg få det i morgen?" ...eller noe sånt?

 

Det er vel dette mann kan forvente av uttalelse av en 17 åring.

Laste ned crackede filmer.skjerp deg. :nei:

Lenke til kommentar

Når jeg sendte mail til Telenor, så valgte jeg "Reklamasjon/klage". Jeg sendte 2 stk. mail med 15 minutters mellomrom. På denne måten fikk jeg 2 svar fra 2 forskjellige kundebehandlere i Telenor. I mailen så skrev jeg at jeg som Telenor totalkunde forventet å få oppgradert hastigheten. Venlig hilsen ......

Den første kundebehandleren svarte at jeg ikke hadde Total ADSL-abonement, og derfor ikke hadde noe å klage på. Oppgraderingen ville skje i løpet av 2005 (svaret i mailen virket surt og vemmelig). Når jeg skrev i mailen at jeg var Telenor totalkunde, så var det på bakgrunn av Telenor sin markedsføring i våres. Jeg fikk da en liten gave og et kort i en eske, med mange lovord om rabatter etc. Grunnen var at jeg har Telenor ISDN, ADSL og Mobil. Kundebehandleren til Telenor missforsto naturligvis hele mailen.

Svaret på den andre mailen jeg sendte ble langt hyggeligere. Mailen var helt lik den første, men her ble det sving på sakene. Denne kundebehandleren svarte at han skulle ordne dette med en gang, og han beklaget at det ikke var ordnet tidligere (unbelieveble!).

Mitt tips er derfor, send mail helt til du møter den hyggelige kundebehandleren. :)

Lenke til kommentar
Hva skriver man egentlig i en slik purremail?

"Hei, jeg vil ha høyere hastighet siden det lagger når jeg spiller cs og det tar lang tid å laste ned crackede filmer fra bittorrent. Kan jeg få det i morgen?" ...eller noe sånt?

 

Det er vel dette mann kan forvente av uttalelse av en 17 åring.

Laste ned crackede filmer.skjerp deg. :nei:

Seriøst??? Du klarte ikke å skjønne spøken? Man kan vel ikke vente annet av en som har passert 30..

 

Edit: Jeg har egentlig ingen grunn for å få høyere fart så fort som mulig, men det hadde vært gøy.

Endret av TT88
Lenke til kommentar

Nå er jeg oppgradert til 2000/300 :cool:

 

Den lille klagemailen jeg sendte igår hjalp tydeligvis. Jeg sa bare høflig ifra om at jeg var lovet en hastighetsøkning 03.07.05 av en konsulent fra Teknisk.

 

I mailen jeg fikk tilbake står det "Vi beklager ventetiden, ditt abonnement er herved oppgradert."

 

Virker som noen har muligheten til å gjøre sånt ved å flippe en bryter :p

Mens andre (generell 05000 kundeservice som sikkert mange har ringt til) ikke har slike muligheter og bare sender en forespørsel til Teknisk via sitt internmailsystem.

Det lønner seg å gå rett til kilden, ikke via bakmenn.

Lenke til kommentar
Virker som noen har muligheten til å gjøre sånt ved å flippe en bryter :p

Mens andre (generell 05000 kundeservice som sikkert mange har ringt til) ikke har slike muligheter og bare sender en forespørsel til Teknisk via sitt internmailsystem.

Det lønner seg å gå rett til kilden, ikke via bakmenn.

Vel, det er et par dude's der som faktisk "flipper en bryter" (eller går inn i programvaren, og forandrer verdiene :)).

Skal faktisk ikke så mye til, sålenge de har kapasitet.

 

Nå blir det vel starten på en oppgradering av nettet til Telenor også, hvor de blant annet oppgraderer opp mot 1.500 DSLAMer fra 155 mbit/s til 1 Gbit/s.

ADSL2+ noen??

Lenke til kommentar

Jeg har heller ikke fått oppgradert hastigheten, bør jeg klage? Sa ikke StjeleHor at de som allerede var kunder kanskje måtte vente helt til nyttår?

 

Jeg har også fått bekreftet fra Telenor at denne berømte lista for utålmodige kunder som tror de får det fortere ved å bli skrevet opp, bare er oppspinn. Det er bare for at dere skal slutte å ringe.

Endret av Hans Erling
Lenke til kommentar

Fikk oppgradert min 2mbit linje til 4mbit for noen dager siden. Har tatt noen hastighetstester, men har enda ikke passert 4000kbps, som jeg betaler for. Får maks 485 - 487 KBps, altså 485 * 8 som er 3880kbps. Noen andre med Telenor 4000/400 som ikke får det de betaler for? Vil gjerne høre hva hastigheter andre Telenor 4Mbit kunder får :) Får 50-51KBps stabilt opp, så der får jeg iallefall hva jeg betaler for.

 

Skal ringe å klage, det skal jo være mulig å passere 500KBps med en 4mbit, iallefall rundt der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...