Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Er denne en pc jeg burde gå for???

 

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

80GB (7,200rpm) IDE Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery

256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI-Express x16

EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse

Norwegian - Microsoft Windows XP Home SP2

1Y CAR (Collect and Return )

Planet 21 Smart & Versatile Deluxe Backpack (Black)

Subtotal 12759.00

Frakt 675.00

Moms 3358.50

Total 16792.50 <- god pris?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal av forskjellige årsaker bytte skjermen på min 9300 fra WXGA til WUXGA. Dell anbefaler at en tekniker skal gjøre dette og det er for så vidt greitt. MEN det skulle vel ikke være noe problem å skifte denne skjermen selv ? Noen som har skiftet skjerm på denne maskinen ?

 

Ellers ; kan en 17 " WUXGA skjerm sammenlignes med en 15" SXGA skjerm mht. til størrelse på bokstaver og ikoner ?? Kona har en slik 15 " skjerm som er helt perfekt og jeg satser på at ikke skrift og ikoner blir mindre på 17 tommeren.

Lenke til kommentar
Skal av forskjellige årsaker bytte skjermen på min 9300 fra WXGA til WUXGA. Dell anbefaler at en tekniker skal gjøre dette og det er for så vidt greitt. MEN det skulle vel ikke være noe problem å skifte denne skjermen selv ? Noen som har skiftet skjerm på denne maskinen ?

 

Ellers ; kan en 17 " WUXGA skjerm sammenlignes med en 15" SXGA skjerm mht. til størrelse på bokstaver og ikoner ?? Kona har en slik 15 " skjerm som er helt perfekt og jeg satser på at ikke skrift og ikoner blir mindre på 17 tommeren.

Har byttet selv flere ganger, er veldig lett og enkelt. Hvor mye må du betale for ny skjerm? Jeg angrer også litt på min wxga da denne ikke har truelife.

Lenke til kommentar
Er denne en pc jeg burde gå for???

 

Inspiron 9300 Pentium M Processor 750 (1.86 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)

17" UltraSharp Wide Screen WUXGA (1920 x 1200) Display with TrueLife

Snap-On LCD Cover - Carbon Fibre

1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)

80GB (7,200rpm) IDE Hard Drive

Fixed Internal 8X DVD+/-RW Drive with Software

Primary 80 Watt/Hour, 9 CELL Battery

256MB NVIDIA GeForce 6800 Go graphics card, PCI-Express x16

EURO - Intel ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card Dell MG USB 2 Button Wheel Optical (NOT Cordless) Mouse

Norwegian - Microsoft Windows XP Home SP2

1Y CAR (Collect and Return )

Planet 21 Smart & Versatile Deluxe Backpack (Black)

Subtotal 12759.00

Frakt 675.00

Moms 3358.50

Total 16792.50 <- god pris?

Kjøp 1x1024 i stedet.

Lenke til kommentar
Har byttet selv flere ganger, er veldig lett og enkelt. Hvor mye må du betale for ny skjerm? Jeg angrer også litt på min wxga da denne ikke har truelife.

 

Har hatt en sak gående med Dell (mye lyslekkasje på skjermen pluss at maskinen var litt "frynsete" når jeg fikk den. løse dekler m.m.). I verste fall betaler jeg differansen på ca 1100,-, men har fått indikasjoner på at jeg rett og slett får skjermen uten å betale noe mellomlegg.

 

Har ikke erfaring med Dell fra tidligere, men må si at de har hatt en imponerende bra kundeservice så langt :thumbup:

Lenke til kommentar

For en uke siden bestilte jeg i6000 for 12000 kr. 4 dager senere hadde dere her på forumet klart å overbevist meg om at i9300 (min config endte på 17.000kr) var mye bedre, ikke minst pga større grafikkort. Så jeg sendte mail (og ringte) og fortalte at jeg gjerne ville bytte. Men pga at jeg hadde kjøpt i6000 gjennom en såkalt HjemmePc-avtale hadde ikke bestillingen noen angrerett. Derfor sitter jeg fast med denne. Husk det alle sammen! Ved kjøp og bruk av HjemmePC avtale -ingen angrerett! FAE"#& I HEL%&%E

Positivt er det jo at jeg nå har mer penger til overs til innkjøp av LCD tv...Så nå kan jeg kjøpe en 32" isteden for en 26". Shibby

Lenke til kommentar
For en uke siden bestilte jeg i6000 for 12000 kr. 4 dager senere hadde dere her på forumet klart å overbevist meg om at i9300 (min config endte på 17.000kr) var mye bedre, ikke minst pga større grafikkort. Så jeg sendte mail (og ringte) og fortalte at jeg gjerne ville bytte. Men pga at jeg hadde kjøpt i6000 gjennom en såkalt HjemmePc-avtale hadde ikke bestillingen noen angrerett. Derfor sitter jeg fast med denne. Husk det alle sammen! Ved kjøp og bruk av HjemmePC avtale -ingen angrerett! FAE"#& I HEL%&%E

Positivt er det jo at jeg nå har mer penger til overs til innkjøp av LCD tv...Så nå kan jeg kjøpe en 32" isteden for en 26". Shibby

Bestiller meg i9300 i morra :D:D:love::love::dribble::dribble::w00t::w00t::thumbup::thumbup:

har ikke helt bestemt meg for specs, bare at den skal ha wuxga-skjerm og go6800-kort... det blir også med 1x1gb ram da det viste seg at dette var billigere enn 1x256mb av en eller annen grund :p

skulle gjerne klart å pressa prisen ned i 15k, noen forslag til hvordan? :innocent:

Lenke til kommentar

Om du har en bedrift, er ansatt i en bedrift, eller har en mor eller far som kommer inn under ovenfornevnte kriterier, er det ikke noe problem å komme under 15 laken. Men det er på tippet til å være umulig da du skal ha nvidia kortet + skjermen. Den minste prisen jeg klarte var såvidt over 16k. Skriver du maskinen på en bedrift sparer du 25%. Tar du den gjennom lønnslippen din kan du spare opptil 52%, avhengig av hvor mye du betaler i skatt (men du taper noen hundrelapper av feriepengene dine da).

Lenke til kommentar

Nettopp kjøpt meg 9300 og har etter en lang gåtur for å finne ups endelig fått den. Nå er planen å formatere hele skiten og legge inn alt på nytt. Før jeg gjør det, fins det noe måte å få kopiert den skjulte partisjonen så jeg har den på på dvd hvis jeg skal finne på å angre?

 

 

Mvh Aksel

Lenke til kommentar
Før jeg gjør det, fins det noe måte å få kopiert den skjulte partisjonen så jeg har den på på dvd hvis jeg skal finne på å angre?

 

Maskinen leveres med to skjulte partisjoner, en som inneholder diagnoseverktøy o.l. på et par hundre mb. Denne kan brukes etter re-installasjon av operativsystemet hvis ønskelig. I tillegg har du jo gjenopprettingspartisjonen på ca 2 GB.

 

Hvis du f.eks formaterer C-disken og legger inn os`et på nytt, mister du muligheten du har til å gjenopprette maskinen til slik den var ved levering. Dette gjelder selv om du lar gjenopprettingspartisjonen stå urørt, så en DVD med partisjonen på vil heller ikke hjelpe etter mitt skjønn. Dog, det skal være mulig å "fikse" dette i følge Dell forum, men for meg virker det som at det er en smule komplisert.

 

Når du har formatert maskinen og lagt inn operativsystem og div. programvare, kan du jo ta en back-up ved hjelp av f.eks Norton Ghost. Det funker som bare det og krever et par DVD`er. Skulle noe skjære seg, er du jo sikret og slipper å installere hele ruklet på nytt

Lenke til kommentar

tusen takk for fint og godt svar olar0701. ble plutselig litt usikker om jeg skal formatere den og bygge det opp på nytt eller om dell sitt setup er bra nok. vi får se hva jeg gjør, og hvis noen har noen erfaringer om orginal innstall vs. ny og fresh så si ifra.

Lenke til kommentar

DELL INSPIRON 9300 = BESTILT!!!! :D:yes::love::w00t::innocent::dribble::tease: :!:

1,86ghz, go6800, wuxga, 1gb ram, carbon lcd cover, dvd-brenner og masse anna stasj til en vakker pris på ca. 15,5k !!! som blir enda vakrere når jeg fjerner mumsen og da får 11682kr !!! :love::love::love:

 

Håper bare jeg får den før jeg drar til danmark 2. august :ermm:

Lenke til kommentar
DELL INSPIRON 9300 = BESTILT!!!! :D:yes::love::w00t::innocent::dribble::tease: :!:

1,86ghz, go6800, wuxga, 1gb ram, carbon lcd cover, dvd-brenner og masse anna stasj til en vakker pris på ca. 15,5k !!! som blir enda vakrere når jeg fjerner mumsen og da får 11682kr !!! :love::love::love:

 

Håper bare jeg får den før jeg drar til danmark 2. august :ermm:

oj, den prisen så bra ut, hva slags hd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...