Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Dell selger 6800 Ultra for 3500,- inkludert moms og frakt. Er fristende, legg til 500 for 130W lader så er det fortsatt 1-2000 under XPS GEN2 pris. Eneste kjipe er at jeg må ha en XPS service tag, men det er sikkert noen her på forumet som muligens er villig til å hjelpe til litt om jeg skulle falle for fristelsen. Får nok solgt det gamle for en liten slump til noen som uheldighvis fikk med X300 og angrer bittert nå :- ) Det er 3 måneders garanti på det også (Ultra kortet):-)

Vel, hifiking, hvis du begynner å sammenligne med XPSen, så kommer det jo flere ting inn i bildet. Bruktpris, for eksempel. Du får nok betydelig mer igjen for en strøken XPS enn for en ombygd 9300. Spørsmålet om garanti er et annet. Det ville vel gitt mer mening å kjøpe XPS fra børjan av, sånn sett.

 

(med dette har vi nådd innlegg nr 1000 i tråden...)

Endret av ols
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil heller ha to felt på sidene. Husker at det gikk an med originaldriverne mine, men har ikke funnet det på de nye driverne... :hrm: Noen som vet hvordan jeg stiller inn slik at programmet bestemmer oppløsningen?

Hvis du vil beholde høyde og breddeforhold så kan du gjøre det i bios, men da blir bilde MINDRE hvis du har lavere enn 1200px i høyden. :p

 

Å kjøre alle 4:3-oppløsninger ustrekt har jeg ikke prøvd, men skal ta en titt og se hva jeg finner. ;)

Du behøver ikke å gå inn i bios-menyen, bare for å ha det klart. Dette kan stilles fra skrivebordet, i Nvidia menyen, under nView Display Settings (øverst), og så Device Settings, Device Adjustments.

Jeg kjører nesten alltid på Fixed Aspect Ratio Scaling, kan ikke fordra geometrisk forvregning (strekking).

Ah, endelig fant jeg det i driverne. ;)

 

Det ville vel gitt mer mening å kjøpe XPS fra børjan av, sånn sett.

Enn hvis man ikke hadde penger til den da, men har råd til å oppgradere senere? :)

 

Skal hvertfall ha meg det skjermkortet når jeg har kjøpt 1GB ram til og dette skjermkortet ikke duger lengre.

 

Hadde jeg bestilt nå hadde jeg nok kjøpt i9300 med X300. :whistle:

Lenke til kommentar
Dell selger 6800 Ultra for 3500,- inkludert moms og frakt. Er fristende, legg til 500 for 130W lader så er det fortsatt 1-2000 under XPS GEN2 pris. Eneste kjipe er at jeg må ha en XPS service tag, men det er sikkert noen her på forumet som muligens er villig til å hjelpe til litt om jeg skulle falle for fristelsen. Får nok solgt det gamle for en liten slump til noen som uheldighvis fikk med X300 og angrer bittert nå :- ) Det er 3 måneders garanti på det også (Ultra kortet):-)

Vel, hifiking, hvis du begynner å sammenligne med XPSen, så kommer det jo flere ting inn i bildet. Bruktpris, for eksempel. Du får nok betydelig mer igjen for en strøken XPS enn for en ombygd 9300. Spørsmålet om garanti er et annet. Det ville vel gitt mer mening å kjøpe XPS fra børjan av, sånn sett.

 

(med dette har vi nådd innlegg nr 1000 i tråden...)

Kommer jo aldri til å selge denne, skal jo ha den ett par år, og da er den jo dinosaur enten du har 9300 eller xps, og ingen vil kjøpe den da. Kjekt å ha til småting om 3-4 år. Noe av gleden er jo også å ha gjort den bra selv. Fikle, fikle :-)

Lenke til kommentar

OK, dere har nok rett i mangt og meget. Men det er også klart at man lett kan havne i en situasjon der vindingen går opp i spinningen. (spare på skillingen og la dollaren gå osv)

(Og mht det siste, tror jeg nå for min del at XPS GEN2 vil være ganske attraktiv også etter 4-5 år. Delvis fordi GPUen kan oppgraderes, og til en viss grad fordi man kan se at utviklingen flater litt ut, i visse henseender. Hvor mange pixler og frames og refleksjoner og skygger må til for at et spill skal se helt bra ut? Et visst antall og så behøver man jo ikke mer. Nye spill med større krav vil komme, men det viser seg jo at de beste av de gamle spillene er seigelivede, og så kan man jo jenke en anelse på kravene i de mest ekstreme av de nye som måtte komme... uten at det gjør særlig mye fra eller til. Slik utviklingen har vært i fortiden behøver den ikke bli i fremtiden! (Det viser jo erfaringen!) Spillutviklerne er kommersielt innstilte, og vil at spillene skal være spillbare for flest mulig. Dessuten: Mere og mere oppfinsomhet vil bli lagt til story osv istedetfor til utvikling av kravstore spillmotorer.

Her stopper jeg og tier, delvis fordi jeg ikke er noen ekspert, delvis fordi nå braker det løs mellom Argentina og Brazil).

Endret av ols
Lenke til kommentar

Jepp, du tenkte lengre enn meg der. Men morroa med å fikle er det ingen pris på :-) Håper ikke CELL kommer til bærbar da, får da blir pentium satt langt bak i køen.

 

EDIT: for å ikke lage så mange off-topic poster skriver jeg videre i denne.

Planen min var ikke å spare penger på å kjøpe 9300 for så å oppgradere den. Men når muligheten for å gjøre det, samt all morroa det er å fikle med det byr seg, så er det fristende. Kanskje ikke etter BI`s mønster, men i mitt hjerte fryder slike ting seg :love:

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Oh, nice! Ny bios eller? :cool:

Jepp, de modder biosen med hexeditor, setter klokkefrekvensen på det de vil ha og så flasher de kortet. Kommer snart bios til 6800 non-ultra med høyere volt. Så kan vi klokke mer vi også med 9300.

Det kan man ordne selv hvis man bare vet hvordan. :p

Tror du man klarer å klokke høyere da? :hmm:

Jepp, kan nok det, men det blir varmere også da. Hvor varm kan man egentlig la 6800 bli, min blir aldri mer enn 75C nå, så litt mer volt blir litt varmere. Har hørt at på ca 95 så klokker den seg ned, så da kan jeg nokk guffe på litt mer volt og litt mer frekvens uten å komme så høyt :-)

Lenke til kommentar
Gleder meg til å prøve! :devil:

Skal forresten få meg en Pentium M 1.7/400 snart. :whistle:

Tror du pimod går bra på den uten voltmod? Har akkurat gjort en 1.6 -> 2.13 fordi det var ganske sikkert at det ville virke. Er nesten like sikkert med 1.7, men jeg ville unngå voltmod. Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går.

Lenke til kommentar
Gleder meg til å prøve! :devil:

Skal forresten få meg en Pentium M 1.7/400 snart. :whistle:

Tror du pimod går bra på den uten voltmod? Har akkurat gjort en 1.6 -> 2.13 fordi det var ganske sikkert at det ville virke. Er nesten like sikkert med 1.7, men jeg ville unngå voltmod. Lykke til, gleder meg til å høre hvordan det går.

[email protected] går visstnok fint uten voltmod, den kjører godt under standard-spenningen på 2.13 GHz. ;)

 

Skal rapportere når jeg har fått tak i cpuen og testet. :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...