Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i9300 slår to fluer i en smekk... Funker fett å bruke den som arbeidsmaskin og i tillegg er det en bra spill maskin. Har nettop fått den. Skjønner ikke helt hvorfor du nevner en pris på opp mot 20 k, jeg gav 17 k for min kan nevne noen ting av det jeg har:

 

bluetooth, bæreveske, trådløs mus, den dyreste skjermen, dyreste skjermkortet, 1024 mb ram, 60 gb 7200 disk osv.. 1,86 ghz..

 

Fikk foresten en helt vill 3dmkark 03 score i forhold til hva andre har skrevet her. Første gang jeg kjørte 3dmark03 fikk jeg 8167 3DMarks (uklokka).

 

Dette er ca 3000 poeng mer en hva jeg fikk med min stasjonære pc overklokka med radeon 9800 pro syntes det er temmelig bra..

Lenke til kommentar
Fikk foresten en helt vill 3dmkark 03 score i forhold til hva andre har skrevet her. Første gang jeg kjørte 3dmark03 fikk jeg 8167 3DMarks (uklokka).

 

Dette er ca 3000 poeng mer en hva jeg fikk med min stasjonære pc overklokka med radeon 9800 pro syntes det er temmelig bra..

Prøv og overklokk da, og last ned Xtreme-g drivere på guru3d.com :thumbup: Så får vi se hvor mye du klarer.

Lenke til kommentar

Jeg har gode nyheter. ;)

Skjermkortet i i9300 KAN oppgraderes til Go6800 Ultra. Det vil også si at hvis Dell kommer med skjermkort-oppgraderinger til XPS2, så vil dem funke i i9300 og. :D

 

Nødvendige deler.

1. Go6800 Ultra-kort

2. Ny chipset(?)-kjøler fra XPS2

3. 130W strømadapter (XPS2)

4. 9-cellers batteri

 

 

1. Fjern skjerm og håndleddsstøtte

2. Fjern skjermkortet

3. Fjern den gamle kjøleren

4. Fjern "rubber spacers"

5. Sett inn ny kjøler

6. Sett inn det nye skjermkortet

7. Skjær vekk litt fra ramma for å få plass til ny kjøler (bilde)

8. Sett på håndleddstøtte og skjerm

9. Flash XPS2 A01 bios.

10. :thumbs:

 

Dette skal gjøres når behovet og pengene strekker til. ;)

 

(Link til tråd på Notebookforums til fyren som faktisk har gjort dette - her)

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Noen som vet hva 6800 U koster i norge fra DELL? Tror det er langt mer enn $398. Jeg tror jeg har XPS2 chipsetkjøler, noen som har bilde av de to så jeg kan finne det ut? 130W adapter er den samme som brukers til portreplikatoren til andre modeller? Det burde ikke være så vanskelig å skaffe. Ser også at det er noen som velger 6cell i stedet for 9cell, er 300g på 4kg noe som rettferdigjør et slikt valg? :-)

Endret av hifiking
Lenke til kommentar

Hva er det som er den store forskjellen på WXGA- og WUXGA-skjermen? Kun oppløsningen og finishen på skjermen? Er WXGA skjermen mye dårligere til spilling? Blir WUXGA oppløsningen på 1900x1200 litt for "stort"? Dvs at alt på skjermen blir veldig lite..

 

Edit: Er det enda mulig å få bedre pris via telefon enn internett? :hmm:

Endret av DementiC
Lenke til kommentar
de som kjøper i9300 er mer optatt av ytelse enn  vekt. 300 gram fra eller til spiller vel ingen rolle? ta 9 celler du..

Da er vi enige da :-)

 

 

 

 

Jeg sa jeg hadde 49C på full load i p95 etter 12 timer, fikk bare utropstegn tilbake :- ) , hva får andre? Var det høyt?

49 grader høres normalt, med den prosessoren.

Hos meg: 1,86GHz prosessoren på 1,1V og viftene satt til lavest nivå stabiliserer seg på 44* under 100% last. Men både CPU og GPU temp variere mye med romtemperaturen, og på en veldig varm sommerdag kan man vente helt andre verdier, naturligvis.

Mht batteri bestilte jeg 6 celler, da jeg erfaringsmessig ikke bruker batteri. Kunne like gjerne tatt 9 celler.

Lenke til kommentar
Jeg har gode nyheter. ;)

Skjermkortet i i9300 KAN oppgraderes til Go6800 Ultra. Det vil også si at hvis Dell kommer med skjermkort-oppgraderinger til XPS2, så vil dem funke i i9300 og. :D

 

Nødvendige deler.

1. Go6800 Ultra-kort

2. Ny chipset(?)-kjøler fra XPS2

3. 130W strømadapter (XPS2)

4. 9-cellers batteri

 

 

1. Fjern skjerm og håndleddsstøtte

2. Fjern skjermkortet

3. Fjern den gamle kjøleren

4. Fjern "rubber spacers"

5. Sett inn ny kjøler

6. Sett inn det nye skjermkortet

7. Skjær vekk litt fra ramma for å få plass til ny kjøler (bilde)

8. Sett på håndleddstøtte og skjerm

9. Flash XPS2 A01 bios.

10. :thumbs:

 

Dette skal gjøres når behovet og pengene strekker til. ;)

 

(Link til tråd på Notebookforums til fyren som faktisk har gjort dette - her)

Venter på 7800 jeg :roll: Har intet behov for å få nytt skjermkort...

 

Skal jeg oppgradere, så skal jeg ha bedre ytelse enn 6800 Ultra...

Lenke til kommentar
Venter på 7800 jeg :roll: Har intet behov for å få nytt skjermkort...

 

Skal jeg oppgradere, så skal jeg ha bedre ytelse enn 6800 Ultra...

Tviler på at Dell (eller noen andre) noen gang vil levere 7800 (GTX Go whatever) til denne maskinen. For det første må de lansere det og deretter få det ut på markedet, og innen den tid er sikkert XPS Gen 3 lansert.

 

Dell vil bare ha mest mulig penger ut av deg, så noe bakover kompatibelt (slik som Alienware har) tviler jeg på vi vil se :( .

Lenke til kommentar

Dell selger 6800 Ultra for 3500,- inkludert moms og frakt. Er fristende, legg til 500 for 130W lader så er det fortsatt 1-2000 under XPS GEN2 pris. Eneste kjipe er at jeg må ha en XPS service tag, men det er sikkert noen her på forumet som muligens er villig til å hjelpe til litt om jeg skulle falle for fristelsen. Får nok solgt det gamle for en liten slump til noen som uheldighvis fikk med X300 og angrer bittert nå :- ) Det er 3 måneders garanti på det også (Ultra kortet):-)

Endret av hifiking
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg slipper å spille Battlefield 2 strukket?

 

Den er kun 1600*1200. Har de nyeste 77.72 driverne

Ja, men ikke å anbefales:

 

Fullversjonen av BF2 støtter heller ikke widescreen offisielt, men du kan sette det ved å legge til "+szx 1920 +szy 1200" i snarveien. Du vil ikke ha større synsområde, men derimot mindre, du mister en del i høyden. HUD og menyene vil også være strekt. Håper dem kommer med en skikkelig løsning på dette snart! smile2.gif

Lenke til kommentar
Vil heller ha to felt på sidene. Husker at det gikk an med originaldriverne mine, men har ikke funnet det på de nye driverne... :hrm: Noen som vet hvordan jeg stiller inn slik at programmet bestemmer oppløsningen?

Hvis du vil beholde høyde og breddeforhold så kan du gjøre det i bios, men da blir bilde MINDRE hvis du har lavere enn 1200px i høyden. :p

 

Å kjøre alle 4:3-oppløsninger ustrekt har jeg ikke prøvd, men skal ta en titt og se hva jeg finner. ;)

Lenke til kommentar
Vil heller ha to felt på sidene. Husker at det gikk an med originaldriverne mine, men har ikke funnet det på de nye driverne... :hrm: Noen som vet hvordan jeg stiller inn slik at programmet bestemmer oppløsningen?

Hvis du vil beholde høyde og breddeforhold så kan du gjøre det i bios, men da blir bilde MINDRE hvis du har lavere enn 1200px i høyden. :p

 

Å kjøre alle 4:3-oppløsninger ustrekt har jeg ikke prøvd, men skal ta en titt og se hva jeg finner. ;)

Du behøver ikke å gå inn i bios-menyen, bare for å ha det klart. Dette kan stilles fra skrivebordet, i Nvidia menyen, under nView Display Settings (øverst), og så Device Settings, Device Adjustments.

Jeg kjører nesten alltid på Fixed Aspect Ratio Scaling, kan ikke fordra geometrisk forvregning (strekking).

Lenke til kommentar
:!: Vil bare melde meg inn i klubben, fikk min 9300 i går. Nå sitter jeg og surfer på naboens trådløse nettverk.... :whistle:

 

Takker for nyttige linker, tips og gode diskusjoner, det gjør valgene for riktig pc lettere. :w00t:

Velkommen blandt 9300 eierne! Håper du blir fornøyd osv. (Veldig hyggelig å høre at du har hatt nytte av tråden).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...