Gå til innhold

Dell Inspiron 9300 - erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flashing me ULTRA bios hørtes veldig spennede ut, Fredrik. Lykke til med prosjektet, hvis du tar sjansen. (kanskje best å øve litt på blind flashing først?).

Når det gjelder 2 harddisker, ser jeg ikke helt hensikten. Det må da være tungvingt å byttte til optisk drev hver gang man skal brenne, installere noe eller se en film. Tatt i betraktning hvor utrolig små og nette disse eksterne USB kabinettene for 2,5" disker er og at de ikke trenger egen strømforsyning, finner jeg det er mer praktiskt om man vil ha mer mobil lagringsplass.

Lenke til kommentar
Flashing me ULTRA bios hørtes veldig spennede ut, Fredrik. Lykke til med prosjektet, hvis du tar sjansen. (kanskje best å øve litt på blind flashing først?).

Når det gjelder 2 harddisker, ser jeg ikke helt hensikten. Det må da være tungvingt å byttte til optisk drev hver gang man skal brenne, installere noe eller se en film. Tatt i betraktning hvor utrolig små og nette disse eksterne USB kabinettene for 2,5" disker er og at de ikke trenger egen strømforsyning, finner jeg det er mer praktiskt om man vil ha mer mobil lagringsplass.

Hei, ols. ;)

 

Tusen tusen takk, håper det går bra. HVIS deti kke gjør det, så har jeg laga klar en cd den booter på og automatisk flasher til gammel bios! :D

 

Lett å skifte..er bare en hendel på undersiden. Dessuten kan jeg nok få tak i en ekstern kasse til den, bruker den VELDIG sjeldent!

 

Ekstern disk er uaktuelt og tregt. 2.5" disk kan jeg ikke bruke på firewire uten egen strøm, usb er tregt. :p

Dessuten er 2 interne disker KULT :lol:

Lenke til kommentar

Joda, men jeg bruker sjelden den optiske. Kun BF2 som må stå i, men kan bare legge imagene til spillene mine på den nye HD så slipper jeg det styret også. Ser aldri film på denne, og skulle jeg engang falle for fristelsen så kan jeg lett bytte. For meg er det flere fordeler enn ulemper. Begynner allered å gå tom for plass.

Lenke til kommentar
Jeg tviler litt på om USB2 er noen særlig flaskehals i praksis, når det gjelder 2,5" disker. Mot at det er KULT har jeg ingen argumenter. (bortsett fra at det hadde vært mer kult om det var mulig med RAID).

Var bare tull.

 

Men for meg er det mer praktisk å ha en ekstra harddisk. Alle filmer jeg ser borte ser jeg fra harddisken, alt jeg har er på harddisk, ikke dvd. Er det ikke logisk at jeg har innebygd det jeg bruker mest og ekstern det som brukes mindre? :)

 

*Glede seg til PM 735 1.7/400 kommer* :cool:

Endret av Fredrik Larsen
Lenke til kommentar

Jeg mente: Det ER jo kult å kunne stappe inn en hd nr.2!

 

Men man prioriterer bare litt forskjellig, og har forskjellige behov.

 

En av de først tingene jeg anskaffet var forresten en ekstra hd ramme (caddy), slik at jeg kan bytte hd på sekunder. (bruker ikke de to festesskruene under maskinen). Jeg kan ikke peke på så mange direket nytteverdier, men jeg bare liker å ha denne type backup. Begge installasjonene er identiske.

(kan ikke glemme smerten og sjokket jeg fikk for noen år siden da hd sviktet og jeg var uten pc & internett i to dager...).

Lenke til kommentar
Faen ta Dell:
Hei Fredrik...

 

Jeg kan hjelpe deg med pris om du oppgir meg din Service Tag på maskinen.

 

Med vennlig hilsen

 

:nei:

 

Han vil nok vite om jeg faktisk har en XPS2. Virker ikke som han er intr. i å selge, så jeg prøver på ny. ;)

Hehe, fikk samme spørsmålet, men siden jeg ringte sa jeg a jeg ikke hadde maskinen her, så da fikk jeg vite det eg lurte på.

Lenke til kommentar
Kanskje et skikkelig newbie spørsmål: Er det bilde på skjermen (på 9300)hvis man kobler til en ekstern skjerm? :blush:

 

Sikler på dette vidunderet og kommer helt sikkert til å kjøpe!

Jess. hehe. er heldighvis dual screen support. Lurte litt på det selv. koblett til projektoren gjennom DVI for 15 min siden. funker som bare det ^^

Kan bare si jeg digger denne maskina. har ikke vært borti ett eneste problem enda, hardware eller software. Som i mine øyne er heller så skjeldent. hehe

Lenke til kommentar

Fikk noe skit under en knapp, tenkte det var bare å ta den av og den var lett å sette på igjen. Men nei, jeg klemte den på men en hvit ting måtte passe som den festes med. Endte opp med å knekke en liten kant under den ene kanten. :nei:

 

Hva skal jeg gjøre med dette? Nytt tastatur koster sikkert flesk. Skal høre om jeg kan få en "D". :(

Lenke til kommentar

Ringte til dell i dag og de sa at den kom til å bli levert i overmorgen, så ringte jeg til budfirmaet og de sa at den skulle bli levert i dag rundt kl 15.00. Jeg sørget for at det var folk hjemme i det tidspunktet. (JEg var på jobb. Begynner på ferie i morgen :D ) men då jeg kom hjem så låg det en pakkelappe om at jeg 9300 er på posten. Skal hente den i morgen

 

Budfirmaet har sagt at de har vert på døren i går og skulle vere her i dag med pakken. Det har vert folk hjemme begge dagene. De burde ha ringt før de kommer på døren og sagt i fra hvilken tidsrom de kommer på slik at det kan vere folk hjemme. Er dette dør til dør pakke (express) som vi betaler dyrt for?? NEPPE!! :thumbdown:

 

Det viktigeste er at jeg får pc'n i morgen :thumbup: Blir bare litt fustrert over budfirmaet. Gleder meg som en liten unge til å prøve den 9300 :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...