Gå til innhold

Viktig melding Nytt msn virus på gang


Anbefalte innlegg

hei, en kamerat av meg fikk nettopp en link å det viste seg å være et virus. den linken ble videre sendt til meg uten at han viste om det så jeg vil bare advare flest mulig om det her :ohmy:

 

tok et skjerm skjerbilde men vet ikke hvordan jeg får lastet det opp her da.

 

men her er hvertfall litt av linken så dere ser hva dere ikke skal trykke på

 

 

"#¤"#¤#"%"#malignancy.us/gallery/pictures.php?email=#"¤"#¤"#¤"#

 

av ren nyskjerrighet trykte jeg på linken å det som skjedde var at jeg fikk opp en file download jeg trykte selvfølgelig cansel på den.

 

men hvertfall det som står der er at det er en MS-DOS Aplication

 

håper virkelig ikke noen av dere får det der så lykke til folkens

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk også dette, begynner å bli en vane...

Trykte naturligvis ikke da, litt mistenkelig å få det fra folk jeg ellers aldri prater med.

 

 

Det begynner forresten ikke alltid med "it's you", noen ganger kommer bare linken(JA, jeg har mange uten peiling på antivirus i msn-lista mi).

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
den sender kun videre om du trykker save, da innstallerer du viruset.

Nei? Jeg har aldri hørt om filer som bare åpner seg selv. Om du bare lagrer filen skjer ingenting. Om du åpner den, derimot, blir det fest. :p

hehe da er vi to :blush: har nok ikke hørt om det der jeg heller, men sånn jeg forsto det trykket han kameraten på save å fikk det viruset kan være jeg forsto feil å da.

 

:whistle:

Lenke til kommentar

Jeg trodde jeg hadde ungått det... var en venn her som satt på msn på maskinen min og godtok den :roll:, han lagret filen men åpnet heldigvis ikke den og nå er den plutselig aktivert. Så jeg kjører ad-aware konstant nå. Finner ca. 50 etter 5 min men det ser ut til at den ikke finner mer nå. Er det noen måter å fjerne dette på? CD-romen min klikket etter jeg formaterte så jeg får ikke innstalert Norman. :(

Lenke til kommentar
Jeg trodde jeg hadde ungått det... var en venn her som satt på msn på maskinen min og godtok den :roll:, han lagret filen men åpnet heldigvis ikke den og nå er den plutselig aktivert. Så jeg kjører ad-aware konstant nå. Finner ca. 50 etter 5 min men det ser ut til at den ikke finner mer nå. Er det noen måter å fjerne dette på? CD-romen min klikket etter jeg formaterte så jeg får ikke innstalert Norman. :(

last ned trail versonen av nod32 og installer det. det fjerner nok viruset

Lenke til kommentar

nei men som svarte da!!!

 

bruker nod32 og instalerte det :p (dumme meg)

Nå ligger det en mappe i programfiler som heter WAFFLEz og der finner NOD32 et virus, men kan ikke slette det.

Jaja :(

Skanna fila før jeg åpna den og da fant den ikke no.

 

Filen heter mlg1 og meldingen heter:

 

Kan ikke slette mlg1: ingentilgang

 

Kontroller at disken ikke er full eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i bruk.

Lenke til kommentar
nei men som svarte da!!!

 

bruker nod32 og instalerte det :p (dumme meg)

Nå ligger det en mappe i programfiler som heter WAFFLEz og der finner NOD32 et virus, men kan ikke slette det.

Jaja :(

Skanna fila før jeg åpna den og da fant den ikke no.

 

Filen heter mlg1 og meldingen heter:

 

Kan ikke slette mlg1: ingentilgang

 

Kontroller at disken ikke er full eller skrivebeskyttet, og at filen ikke er i bruk.

Prøv å starte windows i "sikkerhetsmodus"(trykk F8 når windows starter) og scann da.

Lenke til kommentar

Har fått dette dritt viruset jeg og!!

Kan noen forklare hvordan jeg får det bort?

Har prøvd den den linken som ble posta tidliger, hjalp ikke :no:

 

(Det kommer konstant opp eit reklamevidu)

 

Edit: Har prøvd med "search and destroy", det finner noen filer, men når jeg skal slette filene klikker programmet :no:

Endret av Jonatan777
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...