Gå til innhold

Skriver du musikk på pc? Med hva..?


Anbefalte innlegg

Rakib, hmhmhm. jeg tror jammen du er inne på noe der. jeg får teste litt :)

Kan være greit å bruke samples som har en slutt og ikke looper til det uendelig. Vet ikke hvordan ting fungerer i cubase eller noe siden jeg bruker trackere. Men syns det er en grei huske regel når man lager musikk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rakib, hmhmhm. jeg tror jammen du er inne på noe der. jeg får teste litt :)

Kan være greit å bruke samples som har en slutt og ikke looper til det uendelig. Vet ikke hvordan ting fungerer i cubase eller noe siden jeg bruker trackere. Men syns det er en grei huske regel når man lager musikk.

Det er akkurat det. Om det ikke er en programfeil i Cubase, så skal alle samples, synther og effekter stoppe når når man stopper avspillingen... ;)

 

Kanskje du bør oppdatere Cubase? Har du prøvd med høyere latency?

Lenke til kommentar

Er det mange her som lar seg inspirere av f.eks. Squarepusher? Plaid? Aphex Twin? Og, absolutt ikke minst, geniene i autechre og Boards of Canada?

 

Hmm..

 

Aphex Twin har jeg hørt en del av, men de andre har jeg aldri hørt om :blush:

 

Aphex er forsåvidt genialt nok, men jeg får litt dårlig karma av noen låter.

 

 

 

TFS

Lenke til kommentar

som en teaser på hva autechre kan tilby, så prøv ut en sang fra det nyeste albumet deres "Untilted" (nei, ikke "untitled", men "untilted" ja :) )

 

autechre - Pro Radii

 

De fleste vil sikkert mene at sangen høres litt kjedelig/rar ut i begynnelsen, men gi den en sjanse og hør den helt ut.

 

Hvis dette er noe som høres kult ut for deg, skal jeg love deg at det vil åpne seg en helt ny verden hvis en utforsker videre :) Har vært en svoren autechre-fan i noen år nå...

Lenke til kommentar

rakib, bruker ikke så fryktelig mye samples lenger ;)

moskus, har ganske så ny og fin build av sx. 2.2.20 eller noe sånt? husker aldri helt de der versjonsnumrene. har ikke prøvd 3 versjonen enda, av mystiske grunner ;) det ser ut til at waves pluginene (q4,q8,c4,l2,osv)kan være en mulig årsak til at det henger seg en del. virker ikke som cubase er så glad i dem eller omvendt.

Lenke til kommentar

Bruker du DirectX-versjonene av Waves sine plug-ins? I så fall bør du skifte til VST (hvis du ikke har en bundle med begge). Er forholdsvis enkelt på bytte, bare å vise kvittering... ;)

 

Bruker ikke Cubase selv (er mer fornøyd med Sonar), så versjonssnummer av Cubase skal jeg ikke uttale meg om.

Lenke til kommentar
DashN, du har noe der..  ;)

 

 

Stå på  :thumbup:

 

 

 

TFS

Takker TFS.

 

Jeg har også vært aktiv poster på Martijn's fantastic, but unofficial Jan hammer fan page

Noen sanger er som ikke er på min webside eller så de ovenfornevnte sidene (urørt osv.) kan lastes ned der.

De er kanskje litt mer i jan hammer kategorien.. (så dere er hærved advart :p )

 

ps. Er det flere Renoise brukere der ute enn meg? gi meg et vink.. er interessert i å høre hva dere syns om programmet og deres erfaringer. Jeg har iallefall nesten sluttet med pianoroll innplotting av noter heretter (i sonar osv).

 

DashN

Endret av DashN
Lenke til kommentar
Aphex Twin?

Donkey Rhubarb og Come To Daddy er møkktøffe låter, men alt det andre jeg har hørt av AT syntes jeg at var bare møkk.

En annen en som bare lager skrik og skrål er Squarepusher.. men han har faktisk lagd en veldig bra tune på 'Venus no.17', ved navn 'Tundra 4'.

Lenke til kommentar

Hmm..

 

Nå har jeg 15583 nedlastninger til sammen, og tallene bare stiger.

 

Fatter ikke hva jeg har gjort rett :D

 

 

Nå begynner det å bli varmt her oppe i nord, så det blir neppe noe låtskriving

på en stund.. får mest inspirasjon når det er kaldt og mørkt.

 

Vel, jeg har jo skrevet en ny låt, da.. "Wings".

Den kan vel best beskrives som Acid Jazz.. Er ikke så stødig på alle disse begrepene.

 

Gøy å eksperimentere litt uansett.

 

Blir neppe å legge den ut på nett, men hvis dere maser nok så kanskje..

 

;)

 

 

TFS

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...