Gå til innhold

Skriver du musikk på pc? Med hva..?


Anbefalte innlegg

@moskus:

Jeg finner ingen motsetninger i alt det du skriver kontra det du quoter meg på ;)

Jeg ville bare påpeke at for å bruke en tracker i dag så er det ikke påkrevd bare å lage hardcore techno med 8bit samples fra 1991.

Var ikke meningen å lage motsetnigner til alt du skrev. Og det er sant som du sier: Man trenger ikke lage 8bits-techno selv om man bruker en tracker (men sannsynligheten for at det er det som lages virker på meg som relativt stor... ;))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bruker mest pcen som opptaksmaskin til gitarspillinga mi. Jeg har et Juli@ studiokort som faktisk er veldig bra til sitt bruk. Veldig god lydkavlitet. Så bruker jeg trommemasinen på keyboardet. hehe.

Men ellers så blir det mest å finne ut litt om hvordan opplegget virker. Men nå begynner jeg å få til veldig god lyd og litt mer brukervennlig. Så da håper jeg at jeg får spillt inn en eller annen komplett låt engang da... :p

Lenke til kommentar

Hehehe..

Bra, sixx. :thumbup:

 

Det håper jeg også :yes:

 

Mine pianofingre passer ikke helt en gitar, dessverre.

 

Synd, for alle jenter liker en gutt som spiller gitar, eller..?

 

Må få meg et bærbart flygel.

 

 

TFS

Endret av TFS
Lenke til kommentar

Heh.. Er det ikke derfor vi alle ønsker å bli berømte..?

Piker, vin og sang..?

 

 

Apropos:

 

En venninne av meg ga meg en gang en lapp, hvor det sto:

 

"Når piker, vin og sang blir for mye, så må du kutte ut det siste."

 

 

Hehehe... den er grei du..

 

 

Jeg synger som en forelsket skiftnøkkel uansett.

 

 

TFS

Lenke til kommentar

Jeg har en P4 3,2ghz med 1gb ram og e-mu 1212m. Bruker sx/nuendo,flstudio og bittelitt ft2 :) Har mistanker om at sx2/nuendo2 ikke liker lydkortet mitt så godt. Det henger seg fryktelig ofte, og lar det henge igjen en surrelyd som bare blir høyere og høyere helt til jeg rebooter maskinen. Kortet virker derimot helt fint i flstudio. Noen andre som har hatt lignende problemer og eventuelt funnet en løsning på dette?

Lenke til kommentar
Det henger seg fryktelig ofte, og lar det henge igjen en surrelyd som bare blir høyere og høyere helt til jeg rebooter maskinen.

Steinberg-programvare bruker ASIO-drivere. Det gjør forsåvidt FL Studio også, men Cubase/Nuendo krever mer enn FL Studio, vil jeg tippe. Kanskje du bruker WDM-drivere i FL Studio?

 

Personlig synes jeg at EMU's ASIO-drivere aldri har vært stabile... :(

Det er en av grunnene til å anbefale M-Audio over EMU.

Lenke til kommentar
Mine pianofingre passer ikke helt en gitar, dessverre.

 

TFS

Eh... pianofingre = tynne greier med god strekk ikke sant? Det er jo greit til gitar også det! Spiller begge deler selv (og hovedsaklig bassgitar) og blir ofte sjokkert når jeg ser kubbene til "vanlige" folk iforhold til mine egne :p

Lenke til kommentar

Jeg har laaange, tynne piano/Sjaman-fingre, ja..

 

Vel, den gitaren jeg har er altfor smal i halsen for meg.

Uansett så skjønner jeg ikke helt logikken i en gitar..

Masse strenger spredt utover i et "mønster" jeg ikke forstår.

 

Pianoet er et logisk instrument, sådan..

 

I allefall for meg.

 

 

Var det noen som sa Kjell Bekkelund..? Han har pølsefingre, han.

 

 

TFS

Lenke til kommentar
Uansett så skjønner jeg ikke helt logikken i en gitar..

Masse strenger spredt utover i et "mønster" jeg ikke forstår.

Typisk pianist, du... :p

 

Er mye logikk i en gitar, det kommer ann på hva du er vant til. Jeg er frustrert over pianoet der man kun spille f.eks. C-5 på ett sted. Huff, så begrensende... ;)

 

Jeg har kjøpt piano (det er en annen fordel med gitar, man slipper å være 4 mann for å flytte den). Nå må jeg bare lære meg å spille skikkelig på det...

Lenke til kommentar

Syns det er synd at det er så få folk (ikke bare her, men i hele Norge) som nevner artister fra labelen Warp i det hele tatt... Er det mange her som lar seg inspirere av f.eks. Squarepusher? Plaid? Aphex Twin? Og, absolutt ikke minst, geniene i autechre og Boards of Canada?

 

Miljøet for elektronisk musikk i Norge er veldig bra, men jeg syns det er merkelig at jeg nesten aldri hører noe om disse frontpersonene innenfor.. vel, hva skal jeg si... kontemporær elektronisk musikk :) (aka IDM)...

 

autechre er genialt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...