Gå til innhold

Skriver du musikk på pc? Med hva..?


Anbefalte innlegg

TFS: Har C audigy 2 Zs platinum pro, og det er jo omtrent det samme. (lydchippen iallefall). Ikke noe high end produksjonkort, men helt grei lyd. Bedre enn mange andre 'budget' kort. ASIO er vel det eneste som gjør dette kortet brukbart (pluss at jeg har en mengde inn/ut på breakoutboxen) til musikklaging. Pen lyd, men 24bit96Khz er vistnok 'emulert' på et vis, og det er jo ikke optimalt.

 

Neste gang blir det EMU eller M audio på meg. (eller hvis jeg vinner i lotto

RME hammerfall i en eller annen variant)

 

Bruker forøvrig Ableton Live, Reason 3 Sony Soudforge og en god del plugins når jeg leker.

 

Oppsettet er en P4E3,0Ghz, 1024MB Ram, overnevnte lydkort, M-audio Radium 49 MIDI keyb, og et par samson Resolv 80a aktive monitorer.

 

Et par mikker hører med. sliteren shure SM58 og en alesis sak.

Endret av :chribruu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:chribruu, jeg vurderte å kjøpe pro-versjonen. men følte at jeg ikke trengte alle duppedittene (hehe.. kult ord).

 

Ikke enda, i allefall..

 

 

Hadde jeg hatt bedre råd, så ville jeg nok ha gått for et saftig pro-kort.

 

 

Funker veldig bra i Reason 2.0 med ASIO, syns jeg..

 

 

Fikk til og med noen flere frames i Half-Life 2, teller litt det også..

 

 

Til den prisen (ca 600 kr med frakt) så er jeg absolutt fornøyd.

 

Anbefales.

 

 

 

TFS

Lenke til kommentar

Allå :)

 

Sitter med:

MSI K8N Neo2-54g

AMD 3500+ HT

120 GB WD

M-Audio 1010LT lydkort

Alesis M1 Active Mk2 monitorer

Compact4 studiomixer fra Soundcraft

... og en gamme Yamaha keyboard (dere vet sånn med melodier osv :p) som brukes som midikontroller.

 

 

Bruker hovedsaklig FL Studio som sequencer, pluss Adobe Audition som waveredigeringsprogram. Av synther og lignende så bruker jeg Waves Platinum bundelen, Absynth 3, FM7, Edirol Orchestral, Albino2, Junglist, VB-1, Vanguard med mer.

 

http://s6.yousendit.com/d.aspx?id=0I42JSBM19CCN22NAPOZL2L4LE

 

Noe jeg holder på med :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

håhå trudde nesten jeg var aleine om å sitte foran dataen med et midi keybord i fanget å trykke vilt!! dere er mine beste venner hehe!! :thumbup:

 

om pcen:

 

amd athlon xp på 2250mhz

1 gb ddr

500gb harddisk

 

bruker fl studio 5 xxl producer edition

det spiller jo ikke så stor rolle hvem program man bruker egentlig! selve programet er jo bare en ramme til alle pluginsa man skal bruke! så lenge man har masse bra plugins å bruke er det bare å gi gass!! har klart å få to låter¨på radio hehe *stolt* nrk empetre! lager funkey musikk å noe trance! syntes trance blir litt for simpelt! så har det lett for å bli tamt uten en kvinlig vocal hehe!

har to låter på nrk empetre nå som liger på demo siden der! dj kjenner er navnet hehe!

 

noen som vet om en plugins eller voice pack! trenger så sort no kvinlig stemmer! har ca 1200 men er ikke mange som egner seg

Lenke til kommentar

Fragletrollet: Bra låt :thumbup:

 

spike19: Prøv å få tak i Reason 3.0, den har nydelige kvinne-"stemmer"

som du kanskje kan bruke.

 

 

Jeg har forøvrig lastet opp en ny låt på Alcarinmar, "When Angels Cry":

http://www.jaywalking.us/eldricht/?page_id=9

 

Edit: Flyttet til mitt domene, the-firesoul.com.

 

Responsen så langt angående denne låta har vært enormt positiv,

så jeg er nok på rett spor..

 

 

Nærmer meg 18000 nedlastninger tilsammen.. helt vilt :D

 

Edit 2: jeg kom nesten opp i 40.000 dl's, men så bestemte download.com seg for å flytte musikk-delen der over til last fm :-(

 

 

Nyt resten av sommeren, folkens..

 

 

 

TFS

Endret av TFS
Lenke til kommentar

spike19: Har ikke testet 2.5, men jeg tror 3.0 er mye bedre.

 

Hehe.. tester FL 5 nå for tiden. Skjønner ingenting..

 

 

Jeg har forresten sendt en demo til Universal Music.

 

Ønsk meg lykke til, folkens..

 

 

TFS

Lenke til kommentar

Bra tråd dette her ! Datasjappene rundt i landet har jo solgt sinnsykt mye hardware over de seneste åra, og det er alltid morsomt å se hva folk som ikke spiller hele tida bruker den til. Oppløftende. Er jo mange flinke 3d folk også f.eks.

 

For de av oss som liker elektronisk musikk er dette en morsom historie om en event som kommer opp på dagsorden nå sent i August !

 

http://www.clubbity.com/charts_fea.asp?ID=185&tipo=features

 

Skjekk ut musikken på www.insomniafestival.no

 

Kan nevne at det bl.a. blir foredrag med en softwareutvikler http://bio6.itek.norut.no/werner/

 

Vel møtt !

Lenke til kommentar

rasgar: Sonar 4 er bare best, ikke sant..? Brukbart oppsett.

 

 

Fragletrollet: Kul låt.. :) Minner meg om noe..

 

 

johang: Spennende, spennende..

 

Jeg sendte en demo til Beatservice en gang for lenge siden, men fikk ikke noe svar.

 

Hmm.. Kanskje jeg skal prøve igjen..?

 

Har ofte tenkt på å få til noe lignende her i Mosjøen, hvor jeg bor.

 

Denne lille Kardemommebyen yrer av dyktige kunstnere og musikere..

 

Tromsø Light, liksom :D

 

 

 

TFS

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg bumper denne tråden litt.

 

Lurer litt på hva slags musikk erfaring dere egentlig har. Jeg er veldig glad i musikk, tidelig på 90-taller prøvde jeg meg litt på trackere av forskjellige slag, men siden jeg ikke har musikalsk erfaring så ble det ikke mye og ting dødde ut.

 

Senere på 90-tallet så ble jeg veldig interessert i synth musikk, spessielt i alt som har med techno-dance-goa generen å gjøre. Men problemet mitt jeg kan fremdeles ikke noter og begynner å nærme meg 30 snart ;) er det noe point i å lære seg piono så gammel som jeg er nå, regner med at man må liksom lære seg i noen år før man virkelig har teken på det, samt komponere sin egen trance musikk....Noen som har innspill...

 

Frankie

Lenke til kommentar
Jeg bumper denne tråden litt.

 

Lurer litt på hva slags musikk erfaring dere egentlig har. Jeg er veldig glad i musikk, tidelig på 90-taller prøvde jeg meg litt på trackere av forskjellige slag, men siden jeg ikke har musikalsk erfaring så ble det ikke mye og ting dødde ut.

 

Senere på 90-tallet så ble jeg veldig interessert i synth musikk, spessielt i alt som har med techno-dance-goa generen å gjøre. Men problemet mitt jeg kan fremdeles ikke noter og begynner å nærme meg 30 snart ;) er det noe point i å lære seg piono så gammel som jeg er nå, regner med at man må liksom lære seg i noen år før man virkelig har teken på det, samt komponere sin egen trance musikk....Noen som har innspill...

 

Frankie

Du MÅ ikke kunne noter for å leke med elektronisk musikk. Ser ikke behovet for å være pianovirtuoso for å lage techno a'la richie hawtin/jeff mills/speedy j etc. Ei heller Goa og psy. Litt oversikt om harmoni er greit, men step sequensing av trommer og innspilling av midi krever egentlig mest kreativitet.

 

Piano er veldig bra å kunne, og det er ALDRI for sent. Du sier du er rundt 30? Hehe.. HAr jo ikke kommet halvveis i livet jo :)

 

Prøv! Du kommer til å synes at det er kjempemoro!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...