Gå til innhold

Hvilken internett leser er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Slik jeg ser det

Firefox hvis du ønsker å tilpasse nettleseren NØYAKTIG slik du vill

Opera om du vil ha et alternativ med mange gode funksjoner og løsninger

Maxthon om du foretrekker IE, denne saken bruker motoren til IE og legger til flere funksjoner som tabbed browsing og popupblokker (vet det kommer i sp2)

Jeg bruker selv firefox siden den kan tilpasses nøyaktig slik jeg vil ha den. opera synes jeg har for mye dilldall.

Firefox og Maxthon er gratis forresten.

edit: endret litt i teksten

Endret av Dwagon
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd både Opera IE Firefox og Netscape Syntes alle er bra på sin måte.

Plassering:

1. Firefox = rask å åpne, stabil, gratis, tilpasningsvenlig, funksjonalitet fra opera og IE

2. Opera = treger enn Firefox, tar bare en plass på oppgavelinja, stabil. Men litt tung.

3. Netscape = litt tung å åpne, mangler noen funksjonaliteter. Ellers god.

4. IE = Såvidt tregere enn firefox, ustabil, dårlig popup blocker, brukervenlig, utsatt for spyware i stor grad.

Skrevet

Gikk selv for Firefox i slutten av februar, tror ikke eg har fått 5 "Critical Objects" i Ad-Aware etterpå når eg har brukt FF. Er vel for mye på nettet daglig..

En rask tur innom IE6 for oppdatering av Windows: 5 - 10 minutt har med engang gitt meg "Critical Objects" - bruker Brannmuren til XP og PC-cillin Internet Security 2005.

Skrevet

Bruker Opera 8 beta3. Kan med hånda på hjertet si at den er raskere enn firefox og IE. Den er også mye mer stabil en opera 7.54.

Bruker så si bare Opera 8. Fire fox på enkelte sider.

Skrevet (endret)

[heisum]: Skal ikke bare spørre hvilken bil vi liker mens du er igang da? :p Hvilken nettleser man foretreker er ganske enkelt en smaksak. Jeg holder meg til Opera, mens andre foretrekker FireFox. Det finnes jo også de som synes IE er helt ok, eller som bruker andre nettlesere. Kort sagt: det finnes ingen nettleser som er best. Man kan selvsagt trekke frem hastighetstester av de forskjellige nettleserene, men det har etter min mening liten hensikt. Nettlinjen vi alltid være den faktoren som avgjør hastigheten på internettet, og da spiller det ingen rolle om nettleseren bruker et marginalt mer tid på å laste inn sidene. Det som da står igjen blir hvordan man synes nettleseren er å bruke, og dette er meget subjektivt.

*Rister på hodet i ren frustrasjon over DarkSlayer*

Agree. NESTEN så jeg faktisk vurderer å sitere innlegget og gjennomhagle det med det som faktisk er fakta.

Endret av Ernie.
Skrevet (endret)

Har begynt å bruke Firefox, men klarer ikke å la være å ikke bruke IE, selv om den har 50 sikkerhetshuller. Er vant med det.

Men Anbefaler deg Firefox......

Endret av buddy_2
Skrevet

savner bedre wap støtte i firefox og ie. Opera får et stort pluss for det. men siden jeg er lat og ikker gidder å bytte så holder jeg meg til IE som hovedleser

Skrevet

Yeah, enda en beste nettleser-tråd. :roll:

Da får jeg svare Opera. Inneholder alt mulig av funksjoner og er lynrask. Tabs, musebevegelser og slikt er jeg avhengig av.

Skrevet
Kort sagt: det finnes ingen nettleser som er best.

Jo.

Kult en tråd som blir 80 sider, hvor svarene er "Jeg synes IE er best", "Jeg synes Opera er best" og "jeg synes FF er best". Spennende.

:roll:

opera synes jeg har for mye dilldall

Nei du, Opera kan faktisk bli "ryddigere" enn FF.

Opera har mye bedre tabsfunksjon. :love:

Skrevet

Opera her i gården. Digger nettleseren, og liker egentlig ikke Firefox i det hele tatt, noe mange sikkert har sett på den gamle avataren min. :p Denne nye er jo også veldig søt, synes ihvertfall jeg. :roll:

Firefox ser ut som IE, og det liker jeg ikke. Den er veldig stygg og ser helt firkanta ut. Opera ser jo fantastisk ut. :love:

Skrevet
avantbrowser men det er vel egentlig bare et skin som gir ie funksjonaliteten til opera

Testet ut Avantbrowser-Det er absolutt den verste browser greien jeg har testet.Så ustabil så det suser.

Skrevet

til trådstarter: det heter ikke hvem nettleser det heter hvilken nettleser! :wallbash:

(nå er agresjonen ute av meg... :) )

Bare ikke du bruker Internet Explorer så er det egnetlig greit, Firefox og Opera er vel de beste og mest populære alternativene.

Skrevet

DarkSlayer: Jeg håper VIRKELIG at du skrev det der bare for å lage diskusjon. Du har tydeligvis misforstått absolutt alt. Det er ikke Opera og FF som bugger - Det er IE. IE har laga sine egne forbanna regler, den tillater og krever totale feil i koden for å vises riktig, å vise en side i IE er som å be om biff på restaurant og få salat; Det er på ingen måte hva det skal være, og det er sinnsykt skuffende.

"Internettsider er laget for IE." Så du er en av de som mener at den blå E'en = internett du da kanskje? :) Sorry kompis, de aller, aller fleste ved mye bedre nå. Det burde du og. Standarer er til for noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...