Gå til innhold

Ubuntulinux - gratis cd i posten?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

For det første er eg interresert i å høyre litt om Ubuntulinux. Korleis er denne? Er han stabil? Egnar han seg til ein som stort sett surfar og programmerar? Korleis er brukarvennlegheita?

 

Dessutan traff eg på denne sida: http://shipit.ubuntulinux.org/. Er det slik at ein kan få ein eller fleire ubuntulinux-CD-ar gratis i posten? Heilt utan forpliktelsar eller nokon ting? Kan eg f.eks. bestille 1 CD for intel, og ein for AMD64 heilt gratis? Det er jo eigentleg for godt til å vere sant. Korleis klarer dei å halde eit bra budsjett då?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ubuntu linux er gratis

 

Den er mekka meir eller mindre på frivilig basis og kan lastes ned gratis.....

Eg veit jo at det er gratis, men å få CD-en gratis i posten og sleppe å laste ned og brenne ville jo vore ein fornøyelse...

Gratis som pokker'n.

 

Tror jeg har bestilt i alt 30 CDer til x86, 10 til PPC og 19 til AMD64. Helt gratis ;)

Lenke til kommentar

Jaja, Dell_Inspiron.. Motsatt for meg, eg prøvde Fedora, gjekk fort tilbake til

Arch. Medan Ubuntu var det annleis, eg blei utruleg forbausa over kor bra det

var. Fedora var kun snakk, Ubuntu gjorde faktisk noko.

 

-- Ja, det er sant. Du får heilt gratis CD-er med cover og alt i posten, _HEILT_

gratis. Ikkje porto eingong! Dei som trykker Ubuntu betalar alt... Korleis klarar

dei dèt? Vel, folk sender dei penger - og dessutan har dei lagt ein del i det

sjølv òg... Herlig er det :]

Lenke til kommentar
Jaja, Dell_Inspiron.. Motsatt for meg, eg prøvde Fedora, gjekk fort tilbake til

Arch. Medan Ubuntu var det annleis, eg blei utruleg forbausa over kor bra det

var. Fedora var kun snakk, Ubuntu gjorde faktisk noko.

Min erfaring med Ubuntu (versjon fra 2004):

1. Nettverk gikk ikke å konfigurere grafisk, den ville rett og slett ikke lagre. Jeg fikk bare brukt det trådløse som jeg konfigurerte ved installasjon.

2. Etter oppdatering brukte prosessen xorg 10-15% av CPU uten noen spesiell grunn.

3. Den skulle visstnok starte programmer raskere enn Fedora, merket ikke noe til det med en rask PC i hvert fall.

4. Brukerkontoen min "flippa" et viss antall ganger, uten at jeg gjorde noe annet enn å installere programmer som gikk fint i Fedora.

5. Vanskeligere å lagre iptables-konfigurasjonen, slik at det var der ved rebooting. Søkte på ubuntu linux-guide side. Svaret var: Man trenger ikke det i Ubuntu fordi den ikke er installert med noen servicer som default...eh ja..

 

 

Eneste jeg kan utsette med Fedora er at den bruker litt vel mye plass ved en standard installasjon.

Lenke til kommentar

Synes det er rart dere bestiller så mange CD'er. Må dere bestille pga ekstrem lav båndbredde kan dere bestille èn, og kopiere denne for å dele ut til venner og bekjente. Så gir dere på en måte noe tilbake til ubuntu-folkene. Jeg lastet ned min versjon på en time.

Lenke til kommentar
Synes det er rart dere bestiller så mange CD'er. Må dere bestille pga ekstrem lav båndbredde kan dere bestille èn, og kopiere denne for å dele ut til venner og bekjente. Så gir dere på en måte noe tilbake til ubuntu-folkene. Jeg lastet ned min versjon på en time.

TIngen er at man kan bestille minst 10 cd'er, og når man får det gratis er det vel like greit å bestille flere enn man egentlig trenger?

Lenke til kommentar
Synes det er rart dere bestiller så mange CD'er. Må dere bestille pga ekstrem lav båndbredde kan dere bestille èn, og kopiere denne for å dele ut til venner og bekjente. Så gir dere på en måte noe tilbake til ubuntu-folkene. Jeg lastet ned min versjon på en time.

Ubuntu-teamet anbefaler at du bestiller mange CD'er, siden det koster mye mer å sende CD'ene enn å trykke dem opp.

Lenke til kommentar

Tru kva som vil skje dersom eg bestiller 100 CD-ar av kvar sort.

 

Eg er enig med Solow at det berre er dumt å bestille kjempemange. Du klarer deg fint med 1, og neste gong du skal installere Ubuntu må du jo antageleg laste ned / bestille den nyaste versjonen uansett.

 

Så lenge det ikkje følger med ei brukarveiledning ser eg eigentleg ingen vits i å benytte dette ovanfor å laste ned...

Lenke til kommentar
TIngen er at man kan bestille minst 10 cd'er, og når man får det gratis er det vel like greit å bestille flere enn man egentlig trenger?

Ja det er jo kjekt å ha noen ekstra til glassbrikker og til å bruke som frisbee'er.

 

Men kom igjen da folkens; ikke utnytt det faktum at det er gratis - noen betaler for dette, og jo flere som suger til seg mye mer enn de trenger jo færre vil få.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...