Gå til innhold

MSN Messenger 7.0 i dag


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har bare en ting å si:

Bloatware!

Når skal Microsuck slutte å legge til så mye tull? Jeg har brukt Gaim ganske lenge nå, funker veldig fint, og den har ikke all det tullet som MSN Messenger har.

Nudge, winks og MSN games er eksempel på unødvendig tull som de har lagt til i det siste.

Har selv aldri brukt MSN messenger som min standard IM klient. Da jeg brukte windows gikk det i Trillian.

Senere da jeg gikk over til Linux gikk jeg samtidig over til Gaim.

Lenke til kommentar
Jeg har bare en ting å si:

Bloatware!

Når skal Microsuck slutte å legge til så mye tull? Jeg har brukt Gaim ganske lenge nå, funker veldig fint, og den har ikke all det tullet som MSN Messenger har.

Nudge, winks og MSN games er eksempel på unødvendig tull som de har lagt til i det siste.

Har selv aldri brukt MSN messenger som min standard IM klient. Da jeg brukte windows gikk det i Trillian.

Senere da jeg gikk over til Linux gikk jeg samtidig over til Gaim.

Det er ingen som tvinger deg til å bruke disse "unyttinge" funksjonene heller. Du er vel den typen som bruker 10 kr. på å sende melding til div. nat-chat-program hvor du sier at dem suger?

Lenke til kommentar
Ser ut til at noen vil vise musikk fra annet enn WMP:

howto

Fulgt winampguiden her, men får ikkenoe opp av hva jeg hører på fordet. Selv om pluginen kjører. Irriterende :(

 

EDIT: Kan det være fordi de ikke er oppdatert for å kjøre med final-versjonen?

EDIT2: Det funka om jeg innstallerte Toaster! Innstaller den, og sett på "msn7 only" profilen.

Endret av Alastor
Lenke til kommentar
Det er ingen som tvinger deg til å bruke disse "unyttinge" funksjonene heller.

D'oh! Jeg skjønte noen kom til å påstå dette... Det er ikke det som er problemet med bloatware. Slik programvare tar opp unødvendig mye systemresurser (minne og harddiskplass). Hvorfor kunne ikke MS for engangsskyld implementere et plugin/extension interface? Slik at de som vil ha denne funksjonaliteten kan installere den selv.

 

Et annet eksempel på bloatware fra Micro**ft er MS Word, hvor mange har bruk for funksjonen med animerte rammer rundt teksten?? Halloooo! Det vil jo ikke akkurat vises på utskriften.

Her er et sitat fra lederen i det norske PC bladet, PC World Norge.

Har du merket hvordan PC-programvare har en tendens til å ese ut, og få stadig flere funksjoner for hver nye versjon - slik at oppstartstiden blir stadig lengre? (...) programvareutviklere har en tendens til å prøve å dytte inn alle tenkelige  og utenkelige funksjoner i programmene, noe som ikke nødvendigvis fører til bedre programvare.(...) at ett program skal gjøre absolutt alt her i verden, kan gjøre programmet vanskelig å bruke, tregere, og øke sjansen for sikkerhetshull.(...) Microsoft er en av de virkelig store synderne (...) Alle programmer skal gjøre alt, og alt skal integreres med alt.
Kilde: PCWorld Norge nr 2005-02, side 6. Tittel: "Leder: Når programmene eser ut"

 

Du er vel den typen som bruker 10 kr. på å sende melding til div. nat-chat-program hvor du sier at dem suger?
Hva er det du insinuerer? Endret av Far^Side
Lenke til kommentar

Jeg synes MSN7.0 inneholder mange morsomme om enn unyttige funksjoner. Det gjør meg ingen ting at funksjonene er der i standard oppsett. Jeg synes derimot at det er irriterende å måtte bruke unødvendig mye tid på å lete frem, installere og konfigurere plugins. I tillegg ville det medføre mindre grad av kompabilitet med andre MSN-brukere.

 

Nå skal det nevnes at jeg har lastet ned, installert og konfigurert MSNPluss med plugins, sammen med et program som tillater flere MSN kontoer å kjøre på en gang. Frem til det brukte jeg gaim, som er et helt greit program.

 

Jeg kan si meg enig i at det ikke er helt optimalt at programmer blir store, men diskplass er billig så noe problem er det definitivt ikke. Word er et skrekkeksempel, der tilleggsfunksjonene har gått ut over brukervennligheten.

Lenke til kommentar
Jeg kan si meg enig i at det ikke er helt optimalt at programmer blir store, men diskplass er billig så noe problem er det definitivt ikke.

Diskplass er ikke den eneste ulempen. Det betyr også mer bruk av ram, minnebåndbredde og ytelse. I tillegg har man ulempene med at programmet blir uoversiktlig og mindre enkelt når det blir for mye dill. Store programmer er også vanskeligere å feilsøke så det kan bli mer bugs i dem, og de tar lengre tid å laste ned.

 

Bare for å ta standardsammenligningen, bil: Jeg er ikke noe fan av pimp my ride og ser derfor ikke poenget med 3-4 spoliere, flammelakk, hydrulikk som gjør at bilen kan hoppe, 5 DVD-spillere og playstation i en bil. Hva er poenget?? :ermm:

Lenke til kommentar

argh! For en dritt versjon. Nå går det treigt å sende filer igjen :thumbdown:

 

Prøver å avinstallere 7.0 og tilbake til 6.2 igjen, men nå funker ikke 6.2. Får opp en beskjed om at jeg må laste ned den nye versjonen for å bruke MSN, som HELLER ikke fungerer. For noe dritt :realmad:

Lenke til kommentar
argh! For en dritt versjon. Nå går det treigt å sende filer igjen :thumbdown:

 

Prøver å avinstallere 7.0 og tilbake til 6.2 igjen, men nå funker ikke 6.2. Får opp en beskjed om at jeg må laste ned den nye versjonen for å bruke MSN, som HELLER ikke fungerer. For noe dritt :realmad:

Det var nettopp det som skjedde då eg lasta ned betaen og ville tilbake til 6.2. Det er dritt. Nyare og nyare msn messenger versjonar blir berre meir og meir full av dritt og fancy ting :thumbdown:

Lenke til kommentar

Jeg sliter også med å få lagt inn musikk-funksjon med winamp..

 

Jeg har prøvd med begge plugin'ene som fins, avinstallert og installert igjen winamp og messenger 7.0.. Enda strir denna msn'n om: 'Denne funksjonen krever Windows Media Player 9 eller senere. bla bla'

 

Noen som opplever det samme?

Lenke til kommentar

Er det flere som har bittelitt problemer med ustabil MSN 7.0?

 

To ganger har den kommet med kritisk melding "bla-bla...memory could not be READ...bla-bla" helt uten videre. Og samme meldingen kommer når jeg trykker på en av pakkene.

 

:huh:

 

Edit: Kjører Win 2000 med MSN Messenge 7.0.0777, altså ferdig utgave. Den er ikke ekstremt ustabilt, bare lukker sånn av seg selv innimellom (ca. 1 gang om dagen), mest under mye hopping frem og tilbake mellom viduer.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Er det flere som har bittelitt problemer med ustabil MSN 7.0?

 

To ganger har den kommet med kritisk melding "bla-bla...memory could not be READ...bla-bla" helt uten videre. Og samme meldingen kommer når jeg trykker på en av pakkene.

 

:huh:

Jeg hadde store problemer med den andre betaen på en av mine maskiner. Kræsjet i ett sett etter innstalleringa og ble stabil igjen etter avinstallering. Så jeg turte ikke å installere betaen i noen av de andre maskinene. Nå bruker jeg ferdigutgaven på den maskina som kræsjet og på alle de andre og det fungerer fint.

Lenke til kommentar

når folk prøver å sende meg filer, kommer denne beskjeden opp noen ganger (altså ikke alltid):

 

"(personens navn) prøvde å sende deg filen (filens navn). Denne filen ble blokkert fordi den er potensielt skadelig."

 

Filene har alltid vært fullstendig ufarlige, kun (lovlige) mp3-filer. noen som veit om det går an å skru av denne blokkerings-funksjonen?

Lenke til kommentar
når folk prøver å sende meg filer, kommer denne beskjeden opp noen ganger (altså ikke alltid):

 

"(personens navn) prøvde å sende deg filen (filens navn). Denne filen ble blokkert fordi den er potensielt skadelig."

 

Filene har alltid vært fullstendig ufarlige, kun (lovlige) mp3-filer. noen som veit om det går an å skru av denne blokkerings-funksjonen?

...

extfix_www.mess.be_.zip

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...