Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Haha

 

Imponerer stort i test.
Stabilt allerede
...oppetid på 72 timer

Jaja, la dem glede seg over noe da. Vi slipper å tenke på det idet hele tatt. :yes:

 

Edit: Enda mer skremmende/morsomt er kommentarene fra brukere under. Det er pure underholdning!

Endret av Smif
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tullball, ta med deg nøkkelen på en USB-key eller noe (ha en god passphrase på den da :) ).

Passphrasen min er tålelig god, ja.. Forsatt litt usikker på om det er den løsningen jeg vil gå for.

Kunne egentlig tenkt meg noe ala LogMeIn til opensolaris (forutsatt at serveren ender med å kjøre det.) Fordelen med webbasert er at jeg kan koble til fra hvor som helst.

Kommer til å bruke SSH(fs) for det meste selv, men vil gjerne ha muligheten.. Uff, er en del jeg må lese meg opp på. :p

Lenke til kommentar

Kan man med putty koble seg til en eksisterende X-session? Har selvfølgelig planer om å komme i gangmed å bruke diverse programmer som ikke krever det (rtorrent for torrent osv.), men tror jeg i starten kommer til å være avhengig av å starte programmer som ikke avsluttes når jeg logger av.

Lenke til kommentar
Føler ikke dette er verd en helt ny tråd så jeg prøver meg her .

 

trenger et lite råd , har akkurat installert en frehs Kubuntu , 64 bit , brukte den grafiske installasjonen.

partisjonerte opp disken manuelt slik

/swap - 4gb

/ - 35gb

/home - noe over 100gb

 

det var vell alt inputten jeg gjorde som ikke var default , bortsett fra regionale settings .

 

men systemet neketer og boote , det halter/stopper på load av Powernowd og det skjer ikke mere , jeg har funnet ut at dette programet brukes til justering av cpu clock .

 

har en adm athlon 64X2 5000+ er det denne som ikke støttes av powernowd ?

 

noen tips til og få systemet til og boote ?

 

Swap blir ikke montert.

 

er jo da rivende likegyldig om den monter eller ikke , det er fortsatt der ^^

 

 

men ingen som har noen ider om hva som gjør at det ikke booter ??

Lenke til kommentar
Du får ikke koblet deg til en eksisterende X-session nei. (Og om du skal bruke X-forwarding må du ha en X-server i tillegg..)

 

Bruk screen i terminalen, attach etter du har logget på, detach før du logger deg av. Voilá, programmer som aldri avsluttes.

Så hvis man vil koble til en eksisterende x-session, er det xVNC som er alternativet? Det har jo ikke rykte på seg for å være så raskt? Jeg foretrekker å ha en "ordentlig" VM (gui) gåede, som jeg bare kan "hoppe" inn i.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
Joda, men med 34 innlegg så er jeg ikke særlig aktiv der. :) Jeg bare spyr ut av meg noen linjer når jeg virkelig føler for det og når jeg først styres inn dit av noen. (Jeg er ikke fast leser der)

Hø.. ja, mhm.. kremt..

 

Du har et lite forklaringproblem nå!

 

Skal litt til å tilgi deg den brukeren...

 

 

 

:tease:

Lenke til kommentar
Noen som vet om Easy Peasy GUI'et finnes tilgjengelig for andre distroer? (f.eks. på en vanlig ubuntu)

 

Eller om det finnes noe tilsvarende?

Regner med at du mener dette:

http://www.thecodingstudio.com/opensource/...y%20Peasy%201.0

 

 

Da finner du det i så fall her:

https://launchpad.net/~netbook-remix-team/+archive/ppa

 

Pakken heter netbook-launcher. Logg ut og inn etter installasjon: voila (forhåpentligvis).

Lenke til kommentar

Kjørte gjennom Vista innstalasjonsprosessen på en Fujitsu/Siemens 12,1" (forrige ukestilbud hos Komplett) som er gave til min søster idag, og det var ganske ille saker. Tok forferdelig lang tid å innstalere alt bloatet, og ikke får man noe valg om man vil ha med eller ikke. Alt gjøres selvfølgelig før man får logget inn, så det tar en time før man får koset med pc'en. Ikke så mye glede når jeg først kom inn i Vista heller igrunnen :p

En god ting var dog at jeg fant ut at 12,1" virkelig er noe for meg, så da er EEE'en lagt ut på bruktmarkedet!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...