Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva i faen er vitsen med pacman -Su --downgrade når det aldri fungerer? :realmad:

 

Oppgraderte firefox nå nettopp, og nå vil det ikke starte. Får opp "Error launching browser window:no XBL binding for browser". Google er ikke til mye hjelp. Noen idéer?

 

Fixed it: Firefox hadde visst bare låst seg i bakgrunnen.

Endret av Xecuter
Lenke til kommentar

Innstallerte nettopp xubuntu og kom over samme trådløst problem som hos arch: Channel 11 og 13 er ikke støttet.

Løste problemet på samme måte som forrige gang.

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1080273&hl=

 

Dog, synes det var rart at en distro som xubuntu som er ment å være veldig brukervennlig ikke hadde dette ordnet fra begynnelsen av. Et tips å sjekke dette hvis andre skulle ha problemer med trådløsen at det er enkelte nett man ikke finner :)

Lenke til kommentar
Dog, synes det var rart at en distro som xubuntu som er ment å være veldig brukervennlig ikke hadde dette ordnet fra begynnelsen av. Et tips å sjekke dette hvis andre skulle ha problemer med trådløsen at det er enkelte nett man ikke finner :)

Noen som vet hvordan dette fikses med ath5k?

 

Var ikke klar over at jeg hadde dette "problemet" en gang, før jeg sjekket nå.

 

Eller har jeg kun problemer med å koble til Jensen AirLink-rutere med wepkrypteringer. De må gjøre etellerannet galt der.. Men alle andre OS kan koble til.

Lenke til kommentar
Hva i faen er vitsen med pacman -Su --downgrade når det aldri fungerer? :realmad:

pacman hare ikkje --downgrade. :roll:

 

Høyrest ut som at du bruker yaourt. (må...prøve...å...ikkje...komme...med....stygge...kommentarer...om...yaourt...)

 

Ja, mente yaourt, bruker aliaser så jeg tenkte meg ikke om. Men hva er galt med yaourt?

Lenke til kommentar

Ett lite spørsmål, prøver og inatslere linux Mint 6, men installeren nekter og legge seg inn på den tomme plassen jeg har ordna på disken til den. Den splitter bare partisjoenen og flytter og herjer, går det ann og bruke den gamle instaleren (Fra forige versjon) eller instalere via komandolinja? Evuentuelt så leter jeg etter en ny distro som jeg kan teste istedenfor. Er f. eks Slackware noe og teste ut?

 

Liker og fikle litt og har brukt linux en stund nå.

Lenke til kommentar

Det skal da gå greit å bruke en tom del av disken din. Bruk manuell.

 

"Den splitter bare partisjoenen og flytter og herjer" øh? Mener du at den lager flere partisjoner av den tomme delen? Det skal den jo, /, /home og swap f.eks.

 

Litt vanskelig å skjønne hva du mener.

Lenke til kommentar

Ok, den tomme delen forblir uberørt, men det virker som del deler oppp en partisjon i to og lager en partisjon i midten og lar den tomme plassen stå tom.

 

Bruker jeg manell så spiser den bare hele disken, og får den ikke til og instalere på den tomme delen. Enten er det jeg som ikke skjønner det er noe feil eller at det er lagt opp klønete. Skal se mer på det, men har uansett tenkt go skifte distro.

 

Har brukt Mint 5, Ubuntu, Kubunti og xubunru og har lyst på noe nytt. Dessuten så må jeg reinstalere pga jeg jo bare større grunn :D

Endret av Rockie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...