Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm, trenger visst å HP Care Pack-nøkkel for å laste ned oppdateringer til SLED som kom forhåndsinstallert med laptopen min. Da ser det ut som jeg sjekker hva su -c 'rm -rf /' vil gjøre :devil:.

 

EDIT:

Nå forsvant bakgrunnen :p.

 

EDIT2:

Nå har panelene og skrivebordsikonene forsvunnet, men terminalvinduet fungerer helt fint. halt: command not found

Endret av haalo
Lenke til kommentar

Skal du ha en utfordring kjører du su -c 'rm -rf /' i noen sekunder for så å nappe ut kontakta! Da er oppgaven å reparere systemet igjen, eller få det "brukbart". Alt bortsatt fra reinstallasjon er tillatt... ;)

 

Har prøvd men ga opp ganske fort, lot den sikkert gå litt for langt.

 

Edit: Noen som vet om en eller annen "tilsvarende" kommando for windows? Har er kammerats pc jeg skal fikse... :idea:

Endret av Smif
Lenke til kommentar

Gode slashdot lesere som vi er (eller evt. bør være) har dere sikkert fått med dere denne, men likevel litt artig: http://www.zdnet.com.au/insight/software/s...39294810,00.htm

 

Kan ikke en stor pc produsent (som hp/dell) gjøre et sånt stunt? Bruke f.eks. en helt vanlig kubuntu og ikke si/reklamere med at det er linux, og selge den på elkjøp.

Er nok mange som føler seg tryggere med et MS windows klistremerke på maskinen sin, vi er vanedyr :(

Lenke til kommentar
Hvilken programvare skal jeg bruke for å sette opp et SMTP-relay? Jeg vil bruke serveren hjemme som SMTP-relay slik at all epost sendes via SMTP-serveren til ISP'en min, uansett hvor jeg er i verden.

 

Exim? Postfix? Hvilke er lettest å konfigurere (bør vel ha autentisering også, så den ikke står åpen for hele verden).

Du mener vel at du vil kjøre egen mail-server hjemme, og bruke ISP sin relay? Jeg vil anbefale postfix hvis du kun er ute etter relay, men jeg vil som sagt tro at du er ute etter å sette opp din egen mail-server. Mine forslag til oppsett der finner du i signaturen min (nest siste side på wiki'en).

 

Uansett, her har du en fin gjennomgang med postfix som relay:

http://www.postfix.org/SMTPD_ACCESS_README.html

Endret av Del
Lenke til kommentar
Du mener vel at du vil kjøre egen mail-server hjemme, og bruke ISP sin relay? Jeg vil anbefale postfix hvis du kun er ute etter relay, men jeg vil som sagt tro at du er ute etter å sette opp din egen mail-server. Mine forslag til oppsett der finner du i signaturen min (nest siste side på wiki'en).

 

Uansett, her har du en fin gjennomgang med postfix som relay:

http://www.postfix.org/SMTPD_ACCESS_README.html

 

Er ikke ute etter å kjøre egen mailserver, kun SMTP-relay. Når jeg flytter meg til et nett med en annen ISP må jeg drive å bytte SMTP-tjener ettersom min ISP's kun fungerer i deres egne IP-nett. Finnes sikkert andre SMTP-servere der ute som fungerer, men kan like gjerne ha det her hjemme :)

 

Takk for link!

Lenke til kommentar

Finnes det noen enkel, Winamp-lookalike musikkavspiller til linux som er up to date (utelukker XMMS) og fungerer (utelukker Audacious)?

 

Har brukt Audacious før, men alt tyder på at det er et prosjekt som har kjørt seg selv hardt i grøfta. Kræsjer i ett kjør, og masse som ikke funker.

 

Edit: Fant QMMP, som gjorde akkurat det jeg trengte akkurat nå.. (Streame en passordbeskyttet icecast-stream, som Audacious ikke greide)

 

Virker dog litt mangelfull ellers, så tar fortsatt imot forslag..

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Finnes det noen enkel, Winamp-lookalike musikkavspiller til linux som er up to date (utelukker XMMS) og fungerer (utelukker Audacious)?
BMP (Beep Media Player) (fork av XMMS) er mer up-to-date enn XMMS, men jeg tror at det prosjektet også er forlatt. BMPx (fork av BMP) er vel ikke en Winamp-look-a-like. What's wrong with Amarok? For stort?

 

Over til noe annet:

 

Anbefaling: Alltray. Program for å minimere ethvert program til tray, er helt perfekt til thunderbird! Test ut.

apt-get install alltray

Lenke til kommentar
Finnes det noen enkel, Winamp-lookalike musikkavspiller til linux som er up to date (utelukker XMMS) og fungerer (utelukker Audacious)?

 

Har brukt Audacious før, men alt tyder på at det er et prosjekt som har kjørt seg selv hardt i grøfta. Kræsjer i ett kjør, og masse som ikke funker.

 

Edit: Fant QMMP, som gjorde akkurat det jeg trengte akkurat nå.. (Streame en passordbeskyttet icecast-stream, som Audacious ikke greide)

 

Virker dog litt mangelfull ellers, så tar fortsatt imot forslag..

Som pgdx nevner er BMP det nærmeste, men den er forlatt (BMPx er arvtageren, men den er noe helt annet en BMP/XMMS). Audacious har tapt seg, fokus er også på neste versjon, som blir noe annet.

 

Alle WinAMP2-prosjektene (XMMS/BMP/Audacious) har gått videre mot Amarok-look.

 

Selv har jeg gått over til GNOME MPlayer til både lyd og bilde.

post-54893-1234114176_thumb.png

(screenshot fra 0.9.3+)

Lenke til kommentar

MPD er ikke enkelt, for mye arbeid bare for å spille en fil. Har kommet til å brukt Sonata har det ikke vært for MPD.

 

Exaile er en bra Amarok-klone for GTK, men ikke enkel nok (og den krever litt for mye bare for å spille av en fil, om det er Python eller GStreamer vet ikke jeg).

Endret av olear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...