Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
http://digi.no/803773/friproglegende-til-norge

 

Richard Stallman skal til Bergen og Oslo. I bergen skal han ha foredraget «The Free Software Movement and the GNU/Linux Operating System», mens i Oslo vil han ha foredraget «Copyright vs. Community in the Age of Computer Networks - Free software and beyond». Datoene er 19. og 23. februar.

Selv om RMS somoftest er litt for ekstrem for min smak, så utelukker jeg ikke at jeg tar turen til Oslo for å høre på foredraget. Noen andre som kommer? Endret av NorthWave
Lenke til kommentar

Skal ikke se helt bort ifra at jeg stikker bort en tur :) kult at han tar turen over hit, synd vi ikke har noe å "vise" han, f.eks en stat som bruker OSS...

 

RMS er ekstrem ja, men jeg er veldig enig i mange av hans meninger, bare ikke like "naiv" om hvorvidt det lar seg gjennomføre. :p

 

Men gidder ikke dra til bergen.

Lenke til kommentar

Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b.

Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen.

 

Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende!

Lenke til kommentar
Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b.

Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen.

 

Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende!

 

Har opplevd noe lignende en gang. Etter (vanvittig) mye feilsøking tok jeg ut et gammelt tv-kort som stod i, og problemet var borte. Mao - det kan være et program.. eller maskinvarefeil. Hjalp det ? :tease:

Lenke til kommentar

Når jeg kjører MPD sammen med Ubuntu 8.10 får jeg problemer med lyden i andre programmer. Jeg kan f.eks. ikke se flashfilm i Firefox når MPD kjører. Uansett om musikken står på pause eller ikke. Movie Player fryser helt dersom MPD kjører i bakgrunnen. VLC kan kjøre, men har kun lyd dersom musikken er av i MPD.

 

Dette er veldig irriterende. Vet jeg har hatt samme problemet før, men finner ikke ut hvordan jeg løste det da. Noen tips? Kjører helt standard lydinnstillinger i MPD.

Lenke til kommentar
Oppfører det seg slik i xev også? Eller er det bare et spesifikt program?

 

Vel, det kan skje i flere programmer, men ser ut til at det bare skjer etter at jeg har hatt dem opp en god stund. Opplevd i Sonata, rxvt-unicode og Opera så langt. Virker som det bare skjer etter en tid med "aktiv" bruk, så det blir litt vanskelig å teste med xev.

 

Har opplevd noe lignende en gang. Etter (vanvittig) mye feilsøking tok jeg ut et gammelt tv-kort som stod i, og problemet var borte. Mao - det kan være et program.. eller maskinvarefeil. Hjalp det ?

Har ikke noe TV-kort, og maskinen er rett over to uker gammel.. Maskinvarefeil virker usannsynlig, siden problemet forsvinner om jeg switcher til et annet program. Det vedvarer i programmet hvor det oppstod til jeg lukker dette og starter på nytt, dog.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar
Har plutselig fått et rart problem. Plutselig (virker helt tilfeldig når det skjer) begynner "tastaturinput" å oppføre seg rart. Det gjelder stort sett bare ett program om gangen, og ikke overalt. Det arter seg slik at tastetrykk blir ett trykk "forsinket". Dvs at om jeg trykker på "a", så skjer det ikke noe, så trykker jeg "b", så kommer det en a, også trykker jeg "c", så kommer det en b.

Lukker jeg programmet det oppstår i, og starter det igjen, blir problemet borte for en stund, også dukker det opp igjen.

 

Noen som har noensomhelst anelse om hva dette kan skyldes? Det er forferdelig irriterende!

 

Utelukk HW-feil med en Live-CD da. Sjekk evt Windows.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...