Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har testet youtube med html 5 video tag?

 

Vipper litt fram og tilbake om jeg skal installere Ubuntu igjen.

Liker linux, men jeg liker også Youtube. Youtube var ubrukelig i flash-drakt i ubuntu 9.04.

 

Surfer en del på nett og flash video er desverre en stor del av nettet jeg surfer(Youtube, collegehumor etc.)

Lenke til kommentar

Siden den ikke trenger drivere så vil jeg tro den blir oppfattet som tastatur/mus av datamaskinen. Kjøpte en lignende greie på Biltema. Siden den ble oppfattet som mus/tastatur var det plug&play, også i Ubuntu.

 

Har noen tips til eksternt lydkort som fungerer greit i Linux? Jeg var dum nok til å kjøpe første modellen av Acer Revo, og den har ikke optisk lydutgang :/

Lenke til kommentar

@Bjohansen hvos du har problemer med >HD-materiale på sider som collegehumor i flash i linux i dag, skal du ha bra svak maskinvare. HD-materiale derimot, krever litt, dessverre. Det flyter fint på min AMD etellerannet DualCore 1,8GHz i laptopen og geforce M7000.

 

@cp-nilsen: Det høre sjo både bra og dårlig ut, for det betyr vel at enheten ikke er i stand til å sende IR-koder til LIRC? Ser også for meg at det kan være litt strev med å få en harmony remote til å snakke til mottakeren?

 

Det var billig da, og om den fungerer som et tastatur, vil det jo være ganske greit å mape tastene i xbmc så det passer.. ser for meg at det må kjøres litt xev or å løse dette da. :p

Lenke til kommentar

Tror ikke du får enheten til å kommunisere med andre fjernkontroller nei. Men med den fra Biltema fungerte de fleste knappene helt fint ut av boksen, og siden den også simulerer musen, så har jeg egentlig det jeg trenger.

 

Nå vet ikke jeg om fjernkontrollen du ser på fungerer på samme måte, men siden den ikke trenger drivere vil jeg nesten tro det.

 

Edit: Når jeg tenker meg om fungerte den fra Biltema mot lirc, den jeg snakker om kjøpte jeg et annet sted. Et mulig tips hvis du vil bruke harmony-kontrollen er å kjøpe dette settet på biltema, og bare kaste fjernkontrollen. Det koster bare 99,- så er vel ikke krise om du ikke får det til.

Endret av cp-nilsen
Lenke til kommentar
@Bjohansen hvos du har problemer med >HD-materiale på sider som collegehumor i flash i linux i dag, skal du ha bra svak maskinvare. HD-materiale derimot, krever litt, dessverre. Det flyter fint på min AMD etellerannet DualCore 1,8GHz i laptopen og geforce M7000.

 

Høres rart ut, har problemer med flash på begge mine pcer.

 

Stasjonær:

AMD x2 3ghz, 3gb ram, 8800GT 512

 

Bærbar:

Intel T3200 2ghz, 3gb ram, ATI 3470 256mb

 

Som sagt, flash video lagget ufattelig mye når jeg hadde Ubuntu installert. Prøvde meg også med andre videoavspillere, som VLC plugin(og lignende) men fikk de aldri til å spille av filmene i nettleseren.

Det er ikke snakk om HD, men vanlig youtube oppløsning.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hvorfor folk knoter så mye med flashen på Ubuntu.

Jeg har 3 maskiner med Ubuntu 9.10. To stk 32-bit, og én stk 64 bit. Maskinvaren varierer fra Atom N270 til C2D E8500, og med grafikk fra nVidia, ATi og Intel. Det eneste jeg har gjort for å få det til å fungere er å installere ubuntu-restricted-extras som legger inn flashplugin-nonfree. Atom-maskinen og XP3200+ drar ikke Youtube HD, men drar vanlig Youtube helt fint. Atomen sliter litt med fullscreen. C2D drar Youtube HD helt fint.

Andre videosider har jeg ikke prøvd/bruk for, så der vet jeg ikke hvordan det står til.

 

Det er mulig at det blir kluss hvis man begynner å installere den pluginen som dukker opp i Firefox, eller laster ned plugin og installerer selv. Det har jeg ikke prøvd.

Endret av endrebjo
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvorfor folk knoter så mye med flashen på Ubuntu.

 

Det eneste jeg har gjort for å få det til å fungere er å installere ubuntu-restricted-extras som legger inn flashplugin-nonfree.

Enig. Jeg har heller ikke noe å utsette på flash-kvaliteten når flash installeres på den måten. Prøvde en annen fremgangsmåte/avspiller en gang, og da ble det både dårlig lyd & bilde.

Lenke til kommentar

Angående flash og plugins i Firefox, så kan du sjekke

about:plugins
og se om du har det du trenger.

Her er min about:plugins:

 

Namoroka: Mozilla/5.0 (X11; U; Linux x86_64; en-US; rv:1.9.2.2pre) Gecko/20100130 Ubuntu/9.10 (karmic) Namoroka/3.6.2pre

post-11512-1265087473_thumb.jpg

 

atlef.

Endret av atlef
Lenke til kommentar
Noen som har testet youtube med html 5 video tag?

 

Vipper litt fram og tilbake om jeg skal installere Ubuntu igjen.

Liker linux, men jeg liker også Youtube. Youtube var ubrukelig i flash-drakt i ubuntu 9.04.

 

Surfer en del på nett og flash video er desverre en stor del av nettet jeg surfer(Youtube, collegehumor etc.)

 

Ta en kikk på minitube. Funker kjempefint det jeg har prøvd ihvertfall. (youtube videoer uten flash)

Lenke til kommentar

Fant ut at Google Chrome eksisterte for Ubuntu, så det ble en install :)

 

Testet nettopp Youtube i html5 og det funket knall, og jeg har enda ikke installert skjermkort driverne! :)

 

Eneste som mangler er vel å finne ut om Chrome kan endres slik at faner er likt som i Firefox. Misliker at de stacker etter "parent" og "child" etc.

 

Edit: Hvilken theme engine er standard i Ubuntu? Metacity?

Leter etter themes på gnome-look.org, men har alltid vært usikker på hvilken kategori jeg skal se under.

Endret av Bjohansen
Lenke til kommentar
Fant ut at Google Chrome eksisterte for Ubuntu, så det ble en install :)

 

Testet nettopp Youtube i html5 og det funket knall, og jeg har enda ikke installert skjermkort driverne! :)

 

Eneste som mangler er vel å finne ut om Chrome kan endres slik at faner er likt som i Firefox. Misliker at de stacker etter "parent" og "child" etc.

 

Edit: Hvilken theme engine er standard i Ubuntu? Metacity?

Leter etter themes på gnome-look.org, men har alltid vært usikker på hvilken kategori jeg skal se under.

 

For min del (med xorg-ati-driver på RV250-kort) funker html5-video veldig dårlig.. Og jeg får svarten ikke brukt flash i youtube heller. Har meldt meg ut av html5-testing, men får ikke frem flash samma hva. Fra andre sider (embedded i facebook feks) funker flash som bare rakkern. (Dvs, så bra som det går an :p)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...