Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har litt problemer med at pc'en låser seg,i hva slags logger er det jeg bør begynne å se i?

Hva mener du egentlig med "låser seg"? Henger det grafiske seg? Har du mulighet til å gå til en terminal? Reagerer maskina på ctrl+alt+del/backspace? Kommer du inn på maskina med SSH? Slår Num-lock lyset seg av/på når du trykker num-lock? Hvilken distro kjører du?

Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med at pc'en låser seg,i hva slags logger er det jeg bør begynne å se i?

Hva mener du egentlig med "låser seg"? Henger det grafiske seg? Har du mulighet til å gå til en terminal? Reagerer maskina på ctrl+alt+del/backspace? Kommer du inn på maskina med SSH? Slår Num-lock lyset seg av/på når du trykker num-lock? Hvilken distro kjører du?

Alt låser seg,ikke mulighet til å gjøre noe uten om å skru av å starte på nytt.

Hører jeg på musikk og har den i bakgrunnen så blir den stående i en loop, samme med film osv..

Numlock er jeg ikke sikker på, det må jeg se neste gang det skjer isåfall.

 

Kjører ubuntu 9.10. Har sett litt i "Log view files" men vet ikke helt hvor jeg skal lete :p

Lenke til kommentar
Syntes jeg maser veldig mye her, men jeg er ny i Linux så det får bli unnskyldningen min ;)

 

Jeg ser etter et alternativt program til arkivhåndterer-programmet i Ubuntu, noen som vet om et med et grafisk grensesnitt?

 

Squeeze eller xarchiver. Litt mer lettvektere. Eller kanskje ark.

 

Edit : hva savner du i file-roller? (Standard programmet i gnome/ubuntu)

 

Edit2 : Kom på ett til q7z

 

Takk :)

 

Når jeg prøver og extracte en fil i "file-roller" så kommer det opp:

 

7-Zip 9.04 beta Copyright © 1999-2009 Igor Pavlov 2009-05-30

p7zip Version 9.04 (locale=nb_NO.UTF-8,Utf16=on,HugeFiles=on,2 CPUs)

 

Processing archive: /Fil Sti

 

Extracting Fil Navn Data Error

 

Sub items Errors: 1

 

Har du p7zip installert?

Lenke til kommentar
Den typen totalheng tyder på hardware-feil :(
Nja, jeg synes nå X tar med seg hele maskinen når den krasjer uansett. Forøvrig idiotisk at de diablet Ctrl+Alt+Backspace som standard. Fatter ikke hva de tenkte på.

 

Akkurat det er et stort minus for spill i linux (de få som er å ta av. :p) Kræsjer det, kræsjer alt, Og alt-tabbing tilbake til skrivebordet fra fullskjermmodus er bare å glemme, volumknappen slutter å funke osv. De to siste er vel kanskje Metacity sin feil g ikke xorgs.

Lenke til kommentar
Nja, jeg synes nå X tar med seg hele maskinen når den krasjer uansett. Forøvrig idiotisk at de diablet Ctrl+Alt+Backspace som standard. Fatter ikke hva de tenkte på.

Oi. Hvilke distro er det du opplever slikt på? Kan ikke huske at noe slikt har skjedd meg (skal ikke se bort fra at sånne ting skjedde helt på slutten av 90-tallet eller begynnelsen av 00, men så langt tilbake husker jeg rett og slett ikke). Eneste gang jeg har opplevd totalfrys av en Linux-burk var da jeg koblet inn en USB sak jeg drev og lagde selv som jeg hadde prestert å kortslutte. Da frøys alt fullstendig, til og med power- og resetknapp. Måtte nappe ut kabel og batteri for å få maskina av.

 

Edit: Ja. Irriterer meg grønn over at Ctrl+Alt+Backspace ble borte (har heldigvis ikke populert seg ut i Debianene jeg bruker enda). Særlig med tanke på at jeg bruker Ctrl+Alt+Backspace i stedet for å logge ut. :devil:

Endret av cyclo
Lenke til kommentar
Jeg har litt problemer med at pc'en låser seg,i hva slags logger er det jeg bør begynne å se i?

 

Hadde dette problemet selv og hos meg var det HW feil.

Brukte gode 2 uker på å feilsøke. Det viste seg at feilen lå i et USB lydkort av alle ting.

 

Har du mer enn et OS på maskinen og skjer det samme der?

 

atlef.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...