Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Et lite problem:

Jeg har Ubuntu 8.04.1 LTS Desktop Edition, på 2 datamaskiner, en laptop og en server. Jeg har lasted ned LinuxDC++ på begge. Når jeg prøver å koble til serveren så får jeg bare: "Connect failed: connection refused". Jeg har tastet in riktig IP, og det samme komner når jeg prøver med 127.0.0.1 med serveren.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sikkert ikke den beste løsningen. Men jeg har gjort det ganske enkelt med "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb/backup/sda.tar.gz" hos meg. Hvor sda er / og sdb er en annen disk jeg bruker til backup. :)

 

Hvordan funker det i praksis hvis uhellet skulle være ute? installere på nytt og overskrive?

Lenke til kommentar
Sikkert ikke den beste løsningen. Men jeg har gjort det ganske enkelt med "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb/backup/sda.tar.gz" hos meg. Hvor sda er / og sdb er en annen disk jeg bruker til backup. :)

 

Hvordan funker det i praksis hvis uhellet skulle være ute? installere på nytt og overskrive?

 

Jeg gjetter på å starte en live CD og bare bruke dd til å overskrive.

Lenke til kommentar
Sikkert ikke den beste løsningen. Men jeg har gjort det ganske enkelt med "dd if=/dev/sda of=/dev/sdb/backup/sda.tar.gz" hos meg. Hvor sda er / og sdb er en annen disk jeg bruker til backup. :)

 

Hvordan funker det i praksis hvis uhellet skulle være ute? installere på nytt og overskrive?

 

Jeg gjetter på å starte en live CD og bare bruke dd til å overskrive.

 

Hva med MBR, blir den med...?

Lenke til kommentar

Noen som har opplevd (med Ubuntu 9.04) at skjermen enkelte ganger uventet fader ut = langsomt blir mørkere, som om skjermsparer kicker inn? Dette altså selv om du sitter å bruker pc'n. Dog går det umidelbart tilbake til normalt bilde ved å bevege musen.

 

Dette må ha kommet inn med en eller annen oppdatering, for maskin oppførte seg ikke slik tidligere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...