Gå til innhold

Den frie kafeen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har nettopp innstallert Ubuntu 9.10. Var veldig fornøyd med alt jeg testet fra live-cd-en. Tastekombinasjonene med fn-tasten fungerte, og ytelsen til det gamle ATI-kortet var grei nok.

 

Den store skuffelsen kom da jeg rebootet etter innstallasjonen. Da fikk jeg denne feilmeldingen rett før GRUB-menyen, og rett etter jeg valgte 9.10 (ubuntu 8.10 funker enda).

 

error: no such device: (en lang kode med tall og bokstaver fra a-f)

 

I tillegg var det ingen bilder i GRUB, noe jeg trodde det skulle være i Ubuntu 9.10 (ja jeg har den nye versjonen av GRUB).

 

Kan det være det er en feil med GRUB?

Hvis ja, hvordan re-installerer jeg GRUB fra den gamle Ubuntu8.10-installasjonen, eller fra live-CDen?

Endret av -TuX-
Lenke til kommentar
Du har sikkert ffmpeg kompilert for software-patent-land som USA, som det du får fra Debian-repoer.

 

Skriver du:

ffmpeg -formats

får du listet ut hva du har tilgjengelig. Har du gammel nok versjon heter AAC "faac".

Jeg kom fram til følgende svar:

 

root@ubuntu:~/piratebay# ffmpeg -sameq -i piratebay_peter_sunde.mp4 -vcodec flv -ar 44100 -acodec libmp3lame sunde2.flv

 

Da har jeg et spørsmål til dere; har jeg lov å legge ut slike filer (keynote fra peter sunde på atea community), uten å bli saksøkt (da av atea, Sunde bryr seg vel ikke)?

 

Det skal vel nevnes at samme keynote skal foregå i flere byer framover også.

Lenke til kommentar
Har hatt problemer med det selv når jeg kjører 1920x1200 framebuffer. Drittreig scrolling når det er mye tekst på skjermen. Hvilket skjermkort har du?

 

Har Asus Geforce GTX 285, men tror BIOS spiller en rolle med framebufferen. Har ikke helt forstått det. :p

 

Har du testet forskjellige oppløsninger eller andre options? Det virket å gå litt raskere når jeg endret på mtrr, men bare marginalt i forhold til å kjøre uten fb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...