Gå til innhold

Top Gear - Alle sesonger (UK-sendetid) - Generell diskusjon


Anbefalte innlegg

https://www.facebook.com/video.php?v=676748899100948

Jeremy Clarkson, Richard Hammond and James May embark on a grand road trip across Australia's Northern Territory.
Tasked with picking a fast, luxurious GT for the trip, Clarkson chooses a BMW M6 Gran Coupe, Hammond a Bentley Continental GT V8 and May a Nissan GT-R, as the trio set out on an adventure that takes in crocodile-infested rivers, a race around a vast open-cast mine, an encounter with the world's longest lorries and the majestic scenery of one of the world's least-inhabited landscapes. Their dusty endeavour concludes with an unusual challenge involving a farm, their cars and 4,000 cows.
Also in this episode, Hollywood legend Kiefer Sutherland is the star in the Reasonably Priced Car.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Hadde vært morsomt med en duel mellom Hamilton og Rosberg rundt TG banen :green: Er spent på hvilke andre gjester vi får se denne sesongen, håper noen litt mer kjente (for min del) enn han duden som var i første episode.

Lenke til kommentar

 

Hørte jeg forresten feil, eller sa Hammond at sykkelen veide noe over 800 gram? I så fall tipper jeg han ikke er helt stødig på metriske enheter...

Sykkelen er laget av karbon, leste litt på spesifikasjonen av den og der sto det 930 gram for en "ren" sykkel

 

Det er kun rammen. Syklene må veie minst 6,8 kg i profesjonelle ritt etter regler fra UCI (Union Cycliste Internationale) og syklene som selges til forbrukere er nesten like.

Lenke til kommentar

Ja det er såklart bare ramma. Det elektriske girsystemet veier nok endel + dekkene også. Men likevel kan den lett løftes med ei hånd, da.

 

Det beste med episoden var å se Clarkson helt på villspor med luftputebåt i tett elvetrafikk.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Absolutt ikke. De kan ha lest på forhånd at sykkelen veier rundt 900 gram "uten utstyr", og når man bare står og løfter noe med ei hånd kjenner man ikke spesielt forskjell på 1kg og 5kg.

 

Sykkelen markedsføres med at den veier under en kilo. Men med alt ekstrautstyr kommer det nok opp i 5kg.

Elektrisk girsystem, dekk, sete osv. Uansett er det ganske "amazing", for jeg husker den gamle 18-gir sykkelen min på 90-tallet veide 10 kg.

 

Jeg så noen diskuterte det samme på top gear-forumet under artikkelen om siste episode også xD Så tydeligvis henger folk seg opp i sånne ting. Det var mye anti-sykkel vs sykkelfolk som krangla der, da. De mener de bevisst satte sykling i dårlig lys ved å velte to ganger.

 

Og det er jo ikke noe hemmelighet at Clarkson helst vil at alle som sykler skal få seg bedre jobb så de har råd til en bil.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Er girsystem og dekk blitt ekstrautstyr også nå Bytex? :p

Har du noen gang prøvd å kjøpe en ny bil? Er jo mer å sette seg inn i der enn ved å kjøpe seg et hus jo! Hvilken motor du skal ha, hvilket karosseri, dekk størrelse, manuelt/semi/automat gir, farge på faenskapet, gummi matter eller stoff, hvilke typer seter du vil ha i bilen, og slik fortsetter listen i det uendelige :eek:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...