Gå til innhold

Jeg ble ikke kalt inn til verneplikt, men har lyst


Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Jeg presterte å gjøre en skikkelig dårlig innsats på sesjon slik at jeg selv kunne velge å bli fritatt eller ikke. Jeg fikk faktisk muligheten til å velge militærtjeneste eller ikke og valgte det første. Nå har det seg slik at jeg ikke har blitt innkalt enda, mens kameratene mine har det. Det ser ut som om jeg slipper, noe jeg ikke vil. Hvordan kan jeg overbevise forsvaret om å ta meg inn? Jeg føler det er en dårlig ide å si at jeg vridde litt på sannheten på sesjon. Jeg la til et par unødvendige skavanker osv, men er egentlig i toppform, tror jeg. Kanskje jeg burde forklare at jeg er hypokonder, men det vil kanskje også minske mine sjanser for å komme inn. Hva tror dere? Jeg må inn!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til sommeren er det 4. gangen jeg kommer til å bli innkalt til militæret. Så du kan få min plass. (jeg har fått utsatt det hver gang...hehe)

 

Er ikke første gang at de som virkelig vil inn, som ikke kommer inn og omvendt.

 

Jeg ville ha sendt dem en søkand rett og slett. gå til www.mil.no

Lenke til kommentar
Jeg presterte å gjøre en skikkelig dårlig innsats på sesjon slik at jeg selv kunne velge å bli fritatt eller ikke. Jeg fikk faktisk muligheten til å velge militærtjeneste eller ikke og valgte det første. Nå har det seg slik at jeg ikke har blitt innkalt enda, mens kameratene mine har det. Det ser ut som om jeg slipper, noe jeg ikke vil. Hvordan kan jeg overbevise forsvaret om å ta meg inn? Jeg føler det er en dårlig ide å si at jeg vridde litt på sannheten på sesjon. Jeg la til et par unødvendige skavanker osv, men er egentlig i toppform, tror jeg. Kanskje jeg burde forklare at jeg er hypokonder, men det vil kanskje også minske mine sjanser for å komme inn. Hva tror dere? Jeg må inn!

Tviler på at sjangsene blir mindre..jeg er klaustrofobisk men ble kun frarådet marinen (og andre små saker) av Legen.

 

Kan du ikke bare ringe til folkene da og si at du vil inn?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Men hvorfor i all verden vil du inn..? Tenk på alt det gøyale du heller kan finne på det året..?

Jeg trenger tre ting: Ekstrapoeng, bedre kondis og nye kamerater.

Lenke til kommentar

Jeg ringte vernepliktsverket for en stund siden for å være sikker på at jeg kom inn. Det gikk helt fint, skal inn 20. juli (GSV). Men jeg hadde alt bra på sesjon da..

Regner med det går fint an å ringe til dem og forklare problemet, regner med de foretrekker folk som vil inn.

Så forresten på nyhetene at de bare tok inn halvparten så mange som i fjor.

Lenke til kommentar
Folkehøgskole f. eks.

 

12 måneder i militæret er for lenge. Man blir lei :). Dessuten har jeg ikke fått noen bedre kondis.

Du er i garden da :) får ikke bra kondis av å stå vakt, får bare en sterk venstrearm av å stå på aksel i 2 timer hver 4 time :) Kjenner jeg juni/juli kontigentene riktig så slipper de unna før 12mnd er oppe.

 

Ring vernepliktsverket, det finnes garantert mulighet for å få deg inn ett eller annet sted. Og la for all del være å søke Garden! Svett tjeneste!

Lenke til kommentar

Tss, gjør da andre ting enn å stå vakt ;p. Datoen som er satt er 23. Juni. Når akkurat nå være med på Kongens inspeksjon (yeah! :().

 

Men, pass på å ikke havne på et skytefelt, eller lignende, som vakt og sikring. Det får du ingenting igjen for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...