Reino Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Hei. Jeg lurer egentlig bare på hvordan Google tjener penger? Jeg har til gode å se en eneste reklame så det kan jo ikke være der de får inn spenn. Må alle betale for å få oppføring i søkemotoren eller hvordan fungerer det?
Gronz Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 http://64.233.183.104/search?q=cache:Wyfr8...+money%22&hl=no
So|o Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 De tjener penger når folk trykker på annonsene til sponsorene som kommer opp ved treff når man søker.
Zeph Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Ansatte hos Google har ein fantastisk arbeidsplass og tener fett, så penger tener dei, ingen tvil om det.
Dahl Skrevet 20. mars 2005 Skrevet 20. mars 2005 Ansatte hos Google har ein fantastisk arbeidsplass og tener fett, så penger tener dei, ingen tvil om det. Hvordan var spørsmålet. Som sagt, Google får penger av annonsørene per klikk fra de sponsede linkene.
Reino Skrevet 20. mars 2005 Forfatter Skrevet 20. mars 2005 (endret) As of December 21, 2004, we had 3,021 employees located around the world, although most are at our Mountain View, California headquarters Gå ta banen! Hvordan kan det være behov for over 3000 mennesker til å drive en sånn søketjeneste på nettet? Hva i all verden gjør alle de folka? Er det bare en drøss med selgere kanskje. Det er jo begrensa hvos mange som trengs for å holde selve søketjenseten oppe å gå mener jeg. Endret 20. mars 2005 av Reino
lokeland Skrevet 28. mars 2005 Skrevet 28. mars 2005 Tro meg, det er et AVANSERT system som ligger bak den enkle lille sida du ser! Alt dette må vedlikeholdes, og det er som du sikkert skjønner en stor jobb. Dessuten har de jo økonomi og salg å ta seg av, noe som krever en del folk også!
Ernie Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 (endret) As of December 21, 2004, we had 3,021 employees located around the world, although most are at our Mountain View, California headquarters Gå ta banen! Hvordan kan det være behov for over 3000 mennesker til å drive en sånn søketjeneste på nettet? Hva i all verden gjør alle de folka? Mener ikke jeg. Bare tenk på alle maskinene som må surre og gå for å få det til Trengs en del folk for å holde de i gang. Dessuten tilbyr de andre ting enn søketjenesten også. Gmail f.eks Endret 29. mars 2005 av Ernie.
Dahl Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 I tillegg til at de hele tiden prøver å utvikle nye ting, for eksempel Google Scholar og G-browser (ikke bekreftet).
laaknor Skrevet 29. mars 2005 Skrevet 29. mars 2005 Google tjener penger på de reklamene som dukker opp på høyre side når du søker etter noe (og den reklamen dukker jo opp avhengig av hva du søker etter). De har også mange andre prosjekter, bl.a. det google ad-greiene du kan ha på hjemmesiden din, hvor du får betalt ut i fra antall klikk (og selvfølgelig får jo google også betalt).
Solarstone Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 når man heter Google og har Cash så har man råd til 2 personer per jobb
Musty Skrevet 31. mars 2005 Skrevet 31. mars 2005 de har jo også etterhvert utvidet til å dekke en hel rekke land, og et par medarbeidere må vel beregnes pr land?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå