Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
De fleste bruker vel midiprogrammer hvor de programmerer backingtracket, for så å erstatte midilydene med audiosamples. Slike programmer koster penger ^^

 

Man kan bruke guitarpro til å programmere trommer og bass, men lyden er som sagt i midi, og man trenger andre programmer og plugins for å få mer "ekte" lyd. Jeg lagde ett bittelite BT med GP engang til ett riff jeg hadde liggende bare for moro. (om interessert, kan du høre det HER)

 

Jeg dobbla basstromma og snare'n og la til litt reverb... Ble ikke bra, men det koster i alle fall mindre enn med profesjonelle programmer :)

Ganske bra riff det der ja :)

høres ikke ut som GuitarPro though. er nysjerrig på hva han som var i filmen jeg postet brukte.

Lenke til kommentar
Ganske bra riff det der ja :)

høres ikke ut som GuitarPro though. er nysjerrig på hva han som var i filmen jeg postet brukte.

Høres veldig ut som guitarpro imo. Med RSE-pakke :tease: Helt jævlig lyd i grunn :hmm:

midi ftw :D

 

Hørte den først nå, og ja, det høres faktisk ut som GP, kanskje litt bedre.. Jeg har aldri brukt den nye RSE-pakke greia på den nye GP, men kvaliteten var langt fra den du får med eZdrummer o.l. :)

Lenke til kommentar

hei, jeg har en billig morgan akkustisk gitar som jeg kjøpte til 1600, joda er en grei gitar men er ikke helt fornøyd med den, det er en vanvittig høy action på den, og jeg kan ikke sette den lavere fordi da begynner det og skurre, jeg synes det er vansklig og få akkordene til og låte rent, også er jeg ikke helt fornøyd med lyden som kassa og micen produserer, vansklig og beskrive. så jeg vurdere og skaffe meg en ny til sånn rundt 3000 kanskje 4000, den må ha cutaway og mic, noen foreslag?

Lenke til kommentar
*grøss*

Bling-tele er verkeleg ikkje mi greie. =P

Det er ikke så mye jeg ikke liker på et strengeinstrument, men det er en ting spesiellt jeg ikke tåler, og det er gold hardware.

Bling er gøy! Selv på Telecastere.

 

BuckBigsby1.jpg

 

BigSide.jpg

 

Som han som kjøpte den av meg sa: "...langt forbi Harry og langt inn i det som er kitch og kult" :cool:

 

Nå har selvsagt det motsatte sin sjarm også. Dette er nok mer i min gate tross alt:

 

BodyAngle.jpg

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...