Griffin Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Fant forresten en "ny" versjon av Canon Rock på ett annet gitar forum for de som ikke vandrer så veldig mellom diverse forum. http://uk.youtube.com/watch?v=fuCWrGt9EqM Litt annerledes enn det som vanligvis legges ut... Lenke til kommentar
ventle Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 pent, en av svært få youtube-videoer jeg har giddet å se mer enn en gang... Tele'n og banjoen var højdare! Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 pent, en av svært få youtube-videoer jeg har giddet å se mer enn en gang... Tele'n og banjoen var højdare! Definitivt... Jeg begynte å le når han kom med banjo'n... Av en eller annen grunn så blir jeg så glad når jeg hører godt bluegrass banjospill. Ikke helt funnet ut hvorfor, men det er ett lystig instrument... Lenke til kommentar
GibsonLesPaul Skrevet 25. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 25. mai 2008 Jeg syntes Muse konserten var veldig bra. Det som trekker ned er gitaristen som bruker ALT for mye effekter. Det blir rett og slett for mye for min del Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 26. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 26. mai 2008 Æhh...det hjalp jo lite... Takktakk... Så det. For såvidt jeg som spurte der også Det er jo bare en betegnelse på typen humbucker så vidt jeg har forstått... ikke merke og type. Njaa, se her. "BareKnuckle Nailbomb" som han sier i videoen. Lenke til kommentar
SGE7000 Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Heisann, For moro skyld prøvde jeg å stemme gitaren min ned et stykke, slik at den mørkeste strengen ble en C# (1 1/2 tone ned på samtlige strenger). Til tross for at jeg hørte forsterkeren min ikke helt likte å spille noe så lavt(grøtete lyd, etc), holdt jeg på med dette i tre-fire timer fordelt over et par dager. Nå som jeg har stemt gitaren min tilbake, har jeg oppdaget at forsterkeren nå skurrer konstant, til og med når jeg har den på clean. På alt som er av distortede lyder, blir alt som er lavere enn A-strengen bare grøtete. Jeg har prøvd å skifte ut det meste som kan skiftes ut av utstyr ellers, kabler, gitar, batteri i gitaren osv, men det virker ikke som at noe hjelper på. Er det mulig forsterkeren min er blitt permanent ødelagt/skadd? Forsterkeren jeg bruker er en 4 år gammel Roland Cube 30. Setter pris på alt av hjelp! Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 så forsterkeren funket før du tunet gitaren ned? kan hende du har komt borti noe på forsterkeren ved et uhell... Du kan hvartfall ikke ødelegge en forsterker ved å spille for mørke toner. min Morgan 20w forsterker låter som en... tja... svær katt når jeg tuner min ned, så med en bedre forsterker skulle det ikke være noe problem å spille så lavt Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Nei forsterkeren kan ikke ødelegges av det. Du sier batteri i gitaren, da antar jeg du har aktive pickuper. Er du sikker på at du byttet til et nytt batteri? Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 27. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 27. mai 2008 Æhh...det hjalp jo lite... Takktakk... Så det. For såvidt jeg som spurte der også Det er jo bare en betegnelse på typen humbucker så vidt jeg har forstått... ikke merke og type. Njaa, se her. "BareKnuckle Nailbomb" som han sier i videoen. Nais... added to favourites... Mulig jeg har lyst på en sånnen neste ved neste gitaroppgradering... som vil være på Samic Valley Art gitaren min... Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Skal snart bestille en Dean fra USA, men klarer ikke bestemme hvilken jeg skal ta av disse to: Dean FBD The Dean from hell Er det noen forskjell på de, eller er det kun designet som er forskjellig? Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Skal snart bestille en Dean fra USA, men klarer ikke bestemme hvilken jeg skal ta av disse to: Dean FBD The Dean from hell Er det noen forskjell på de, eller er det kun designet som er forskjellig? Jeg hadde tenkt til å kjøpre den øverste av de selv jeg! Den er über kul! Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Rent teknisk er det vel bare pickupene som er forskjellige på de to etter hva jeg kan se. Hvilke av de pickupene som er best vet jeg ikke.. Bare velg den du syns er fetest Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Rent teknisk er det vel bare pickupene som er forskjellige på de to etter hva jeg kan se. Hvilke av de pickupene som er best vet jeg ikke.. Bare velg den du syns er fetest Da velger jeg den øverste helt klart. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis den nederste bruker originale Bill Lawrence L500XL og ikke Bill Lawrence USA, så har den bedre pickup enn den andre. Dimebag brukte aldri "Dimebucker" pickupen, men L500XL. Dimebucker er en "kopi" av L500XL laget av Seymour Duncan. Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis den nederste bruker originale Bill Lawrence L500XL og ikke Bill Lawrence USA, så har den bedre pickup enn den andre. Dimebag brukte aldri "Dimebucker" pickupen, men L500XL. Dimebucker er en "kopi" av L500XL laget av Seymour Duncan. Er det fin lyd i Dimebuckerene? Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Hvis den nederste bruker originale Bill Lawrence L500XL og ikke Bill Lawrence USA, så har den bedre pickup enn den andre. Dimebag brukte aldri "Dimebucker" pickupen, men L500XL. Dimebucker er en "kopi" av L500XL laget av Seymour Duncan. Nå ble jeg i stuss her Brukte ikke dime FBD gitaren i de tidlige årene da? Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) Han brukte en Dean ML79 modifisert med floyd rose tremolo, Bill Lawrence L500XL ved stolen og Seymour Duncan SH-1n ('59) ved halsen. Det kan hende han brukte dimebuckeren i ny og ne, men det var L500XL han brukte mest, og er mest kjent for. edit: Han brukte dimebuckeren på de to siste Patnera albumene og Damageplan albumet, men begynte visstnok å bruke L500XL igjen for Rebel Meets Rebel når kontrakten hans gikk ut eller noe slikt. Endret 28. mai 2008 av Innos Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 Han brukte en Dean ML79 modifisert med floyd rose tremolo, Bill Lawrence L500XL ved stolen og Seymour Duncan SH-1n ('59) ved halsen.Det kan hende han brukte dimebuckeren i ny og ne, men det var L500XL han brukte mest, og er mest kjent for. edit: Han brukte dimebuckeren på de to siste Patnera albumene og Damageplan albumet, men begynte visstnok å bruke L500XL igjen for Rebel Meets Rebel når kontrakten hans gikk ut eller noe slikt. Det er vel ikke så stor forskjell? Jeg blir vel fornøyd om jeg går for den med dimebuckeren og? Likte den gitaren mye bedre. Lenke til kommentar
Innos Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 (endret) En skikkelig L500XL koster ikke mer enn 50$ uansett, og om alternativet er den med lynet så ville jeg også gått for den første. Du har heller ingen garanti for at den bruker en skikkelig Bill Lawrence, og det tviler jeg på mtp. at disse ikke er masseproduserte. De dårlige L500XL er nok dårligere enn dimebuckeren. edit: De dårlige er de som heter Bill Lawrence USA, og kjøpes fra billlawrenceusa.com, mens de gode heter bare Bill Lawrence, og kjøpes fra billlawrence.com. Grunnen til at jeg tviler på at det er ekte Bill Lawrence i den gitaren der er at han som driver Bill Lawrence USA er han som har merkenavnet Bill Lawrence (han stjal det fra Bill Lawrence). Som du ser av billlawrence.com driver de ikke akkurat i stor skala, men om du blar deg litt gjennom siden kommer du fram til hvor du kan bestille, men jeg ville kanskje sendt mail heller. Endret 28. mai 2008 av Innos Lenke til kommentar
-Alex- Skrevet 28. mai 2008 Rapporter Del Skrevet 28. mai 2008 En skikkelig L500XL koster ikke mer enn 50$ uansett, og om alternativet er den med lynet så ville jeg også gått for den første.Du har heller ingen garanti for at den bruker en skikkelig Bill Lawrence, og det tviler jeg på mtp. at disse ikke er masseproduserte. De dårlige L500XL er nok dårligere enn dimebuckeren. Ok, for gå for den første. Men har tenkt å bestille gitaren fra www.music123.com og få fraktet den til Norge med www.jetcarrier.no. Jeg har pratet med de angående kjøp av gitar, og de sier jeg slipper toll på gitarer. Slipper jeg da unna med kun å betale frakten eller er det noe flere kostnader? Noen som har peiling? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå