Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

POD XT, pluss og minus?

+

OK lyd med lavt volum og til demobruk

Noen brukbare forsterkermodeller i Expansion packs (Metal Shop og Collector Classics)

Gearbox og USB gir full kontroll fra PCen.

Kan brukes til bassgitar m/ Bass Expansion, låter bedre enn gitarmodellene.

Kan brukes som VSTi plugin med oppgradering av Gearbox

 

-

Litt "veik" lyd ved høyt volum, selv gjennom rør-sluttrinn

Leveres med få interessante/brukbare modeller

Expansion packs og VSTi plugin koster penger

Gitartuneren er litt "ute"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var ikke langt unna fra å slå til på en Ultra Swede fra Ebay denne påska. $360 inkl. frakt var en grusom pen pris. Ser det fortsatt er noen som selges for det.

Jeg ser at disse er såpass billige på ebay at jeg nok helt sikkert kan kjøpe en slik og selge min Epiphone LP Standard og gå ut i null. Så lenge man kan få noe nytt/annet uten å legge masse penger i mellom er jo det alltid morsomt (forandring fryder osv), men jeg tolker altså skrytet deres dit hen at Ultra Swede er en bedre gitar enn Epiphone LP Standard?

Lenke til kommentar

Peterson sine tunere har etter det jeg har hørt problemer med kvaliteten, spesielt mtp. LCD-displayet. Det virker også ganske logisk for meg at en LCD i noe man skal tråkke på ikke er en fullt så god idé.

 

Jeg ville gått for Korg PitchBlack. Den har metalchassis, true bypass og "strobe-tuning" slik som Strobostomp har, men i motsetning til StroboStomp er den liten og ser IKKE ut som et leketøy. I tillegg koster den under halvparten så mye, den er faktisk billigere enn Boss TU-2.

 

 

Alle tingene Peterson skryter av som er spesielt (bortsett fra nøyaktighet) med StroboStomp gjaldt før, men nå finnes det PitchBlack som har det samme , og snart Sonic Research ST-2 (turbo tuner i pedalformat) som i tillegg har ekte strobe-tuning, slik som de store og dyre tunerne til Peterson.

Denne er forsåvidt mest sannsynlig et bedre valg, men den kommer ikke ut før i sommer, og du må sannsynligvis kjøpe den fra statene (noe jeg personlig ville gjort uansett, men ikke alle som liker sånt). Jeg skal vente til denne kommer med å skifte ut min TU-2, såfremt den ikke blir latterlig dyr.

 

edit: Det jeg mener med "strobe-tuning" i motsetning til ekte strobe-tuning er at de bare imiterer måten strobe-tunere fungerer på. Hos ekte strobe-tunere er det et mekanisk hjul+leds som lyser opp, mens de jeg snakker om bare bruker lcd eller leds (TU-2 har også en slik funksjon, men den er ikke like responsiv). Det har i praksis lite å si til daglig bruk, men hvis du har absolutt gehør og lever av spillingen din kan du nok forsvare prisen en ekte strobe-tuner koster.

 

edit2: Eller, PitchBlack fungerer ikke for annet enn gitar og bass, så om den skal brukes til andre strengeinstrumenter (fiolin, cello osv.), så er nok StroboStomp det eneste alternativet som er tilgjengelig nå (ST-2 har også dette).

StroboStomp er også den mest nøyaktrige, men det har lite å si i praksis:

StroboStomp: 0,01 cents

ST-2: 0,02 cents

PitchBlack: 1 cent

TU-2: 3 cents

 

Forskjellen mellom 3 og 0,01 cents er kanskje merkbart for noen svært få, men du vil sannsynligvis slite med å få stemmeskruene og din egen hånd til å stemme så nøyaktig. 1 til 0,01 cents er kanskje såvidt merkbart, men jeg er ganske sikker på at kun en håndfull mennesker og "maskiner" kan høre en 0,01 cents forskjell...

 

Grunnen til alle editene er at folk har en tendens til å kommentere småting som jeg glemmer, og det irriterer meg grenseløst.

Endret av Innos
Lenke til kommentar

Strobostomp har 0.1 cent nøyaktighet...

Bare for å kommentere ;)

 

Grunnen til å ha noe så nøyaktig for meg er nettopp at jeg ikke har absolutt gehør. Har ikke tenkt å benytte den til noe scenebruk, så den vil ikke oppleve å bli trampet så hardt på. Den er hovedsaklig tenkt til intonering av gitarene mine og framtidige gitarer.

 

Men skal lese noe videre. Jeg ser av reviews på Harmony Central at reliability ikke nødvendigvis er den beste... hverken på Strobostomp eller Strobostomp 2.

Endret av Griffin
Lenke til kommentar
Jeg satt nettopp å så på Muse konsert, hva er egentlig den platen gitaristen har på gitaren?

Vannvittig bra konsert... Fikk meg hekta på Muse...

Har ikke noe godt svar på spørsmålet ditt... lurer egentlig på det samme.

 

Bilde:

v49828i7.jpg

 

Men noen som vet hva den melodien de introduserer bandet med (der de går mot scenen) heter?

Endret av Griffin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...