Gå til innhold

Forumets uoffisielle gitar-tråd...


SGE7000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
pent, en av svært få youtube-videoer jeg har giddet å se mer enn en gang... Tele'n og banjoen var højdare!

Definitivt... Jeg begynte å le når han kom med banjo'n...

Av en eller annen grunn så blir jeg så glad når jeg hører godt bluegrass banjospill. Ikke helt funnet ut hvorfor, men det er ett lystig instrument...

Lenke til kommentar

Heisann,

 

For moro skyld prøvde jeg å stemme gitaren min ned et stykke, slik at den mørkeste strengen ble en C# (1 1/2 tone ned på samtlige strenger). Til tross for at jeg hørte forsterkeren min ikke helt likte å spille noe så lavt(grøtete lyd, etc), holdt jeg på med dette i tre-fire timer fordelt over et par dager.

 

Nå som jeg har stemt gitaren min tilbake, har jeg oppdaget at forsterkeren nå skurrer konstant, til og med når jeg har den på clean. På alt som er av distortede lyder, blir alt som er lavere enn A-strengen bare grøtete.

 

Jeg har prøvd å skifte ut det meste som kan skiftes ut av utstyr ellers, kabler, gitar, batteri i gitaren osv, men det virker ikke som at noe hjelper på. Er det mulig forsterkeren min er blitt permanent ødelagt/skadd?

 

Forsterkeren jeg bruker er en 4 år gammel Roland Cube 30.

 

Setter pris på alt av hjelp! :)

Lenke til kommentar

så forsterkeren funket før du tunet gitaren ned?

kan hende du har komt borti noe på forsterkeren ved et uhell... Du kan hvartfall ikke ødelegge en forsterker ved å spille for mørke toner. min Morgan 20w forsterker låter som en... tja... svær katt når jeg tuner min ned, så med en bedre forsterker skulle det ikke være noe problem å spille så lavt :p

Lenke til kommentar
Æhh...det hjalp jo lite... Takktakk... Så det. For såvidt jeg som spurte der også :innocent:

 

Det er jo bare en betegnelse på typen humbucker så vidt jeg har forstått... ikke merke og type.

 

Njaa, se her. "BareKnuckle Nailbomb" som han sier i videoen.

Nais... added to favourites...

Mulig jeg har lyst på en sånnen neste ved neste gitaroppgradering... som vil være på Samic Valley Art gitaren min...

Lenke til kommentar
Hvis den nederste bruker originale Bill Lawrence L500XL og ikke Bill Lawrence USA, så har den bedre pickup enn den andre. Dimebag brukte aldri "Dimebucker" pickupen, men L500XL. Dimebucker er en "kopi" av L500XL laget av Seymour Duncan.

Er det fin lyd i Dimebuckerene?

Lenke til kommentar
Hvis den nederste bruker originale Bill Lawrence L500XL og ikke Bill Lawrence USA, så har den bedre pickup enn den andre. Dimebag brukte aldri "Dimebucker" pickupen, men L500XL. Dimebucker er en "kopi" av L500XL laget av Seymour Duncan.

 

Nå ble jeg i stuss her :p Brukte ikke dime FBD gitaren i de tidlige årene da? :roll:

Lenke til kommentar

Han brukte en Dean ML79 modifisert med floyd rose tremolo, Bill Lawrence L500XL ved stolen og Seymour Duncan SH-1n ('59) ved halsen.

Det kan hende han brukte dimebuckeren i ny og ne, men det var L500XL han brukte mest, og er mest kjent for.

 

edit: Han brukte dimebuckeren på de to siste Patnera albumene og Damageplan albumet, men begynte visstnok å bruke L500XL igjen for Rebel Meets Rebel når kontrakten hans gikk ut eller noe slikt.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
Han brukte en Dean ML79 modifisert med floyd rose tremolo, Bill Lawrence L500XL ved stolen og Seymour Duncan SH-1n ('59) ved halsen.

Det kan hende han brukte dimebuckeren i ny og ne, men det var L500XL han brukte mest, og er mest kjent for.

 

edit: Han brukte dimebuckeren på de to siste Patnera albumene og Damageplan albumet, men begynte visstnok å bruke L500XL igjen for Rebel Meets Rebel når kontrakten hans gikk ut eller noe slikt.

 

Det er vel ikke så stor forskjell? Jeg blir vel fornøyd om jeg går for den med dimebuckeren og? ;) Likte den gitaren mye bedre. :p

Lenke til kommentar

En skikkelig L500XL koster ikke mer enn 50$ uansett, og om alternativet er den med lynet så ville jeg også gått for den første.

Du har heller ingen garanti for at den bruker en skikkelig Bill Lawrence, og det tviler jeg på mtp. at disse ikke er masseproduserte.

De dårlige L500XL er nok dårligere enn dimebuckeren.

 

edit: De dårlige er de som heter Bill Lawrence USA, og kjøpes fra billlawrenceusa.com, mens de gode heter bare Bill Lawrence, og kjøpes fra billlawrence.com. Grunnen til at jeg tviler på at det er ekte Bill Lawrence i den gitaren der er at han som driver Bill Lawrence USA er han som har merkenavnet Bill Lawrence (han stjal det fra Bill Lawrence).

Som du ser av billlawrence.com driver de ikke akkurat i stor skala, men om du blar deg litt gjennom siden kommer du fram til hvor du kan bestille, men jeg ville kanskje sendt mail heller.

Endret av Innos
Lenke til kommentar
En skikkelig L500XL koster ikke mer enn 50$ uansett, og om alternativet er den med lynet så ville jeg også gått for den første.

Du har heller ingen garanti for at den bruker en skikkelig Bill Lawrence, og det tviler jeg på mtp. at disse ikke er masseproduserte.

De dårlige L500XL er nok dårligere enn dimebuckeren.

 

Ok, for gå for den første. ;) Men har tenkt å bestille gitaren fra www.music123.com og få fraktet den til Norge med www.jetcarrier.no. Jeg har pratet med de angående kjøp av gitar, og de sier jeg slipper toll på gitarer. Slipper jeg da unna med kun å betale frakten eller er det noe flere kostnader?

Noen som har peiling? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...