Gå til innhold

qxl og overprising


Anbefalte innlegg

Lurer på hvordan norge har vært hvis enkelte her skulle styrt økonomien i landet.. :!: Da har vel jeg måtte ha skrudd opp dass og dusjvegger gratis :p

Byggebransjen har da heller ikke det beste ryktet i Norge. Overprising og prisfiksing er jo gjengangere her også. Jeg sier ikke at du driver med snusk, men som forbruker skal man alltid være på vakt. Men det har jo ingenting med at vi gjør folk oppmerksomme på problemene. Kanskje har enkelte personer tittet innom denne tråden og blitt litt ekstra oppmerksomme neste gang de gjør et kjøp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg forstår frustrajonen din mot de du kaller "svindlere".

 

Men måten du gjør det på missliker jeg.

 

Hvis noen av de annonsene du har lagt ut på forumet inneholder fult navn, tlfnummer og andre personlige opplysinger, så kan det i værste fall gå ut i gal retning. Noen som leser det, og føler kraftig avsky mot måten selgereren selger ting på, kan d i værste fall bruke disse opplysningen mot vedkommende.

 

Hvorfor ikke sende en mail i forkant før du poster, så kanskje vedkommende kan få en sjangse til å rette opp annonsene og kanskje se ting i et annet lys, slik som du gjør. Da har ærligheten tatt ett steg frem, istedet for at det utvikles sinne bland flere personer enn nødvendig. :roll:

 

 

jaja..det synes no jeg :)

Lenke til kommentar
Lurer på hvordan norge har vært hvis enkelte her skulle styrt økonomien i landet.. :!: Da har vel jeg måtte ha skrudd opp dass og dusjvegger gratis  :p

Byggebransjen har da heller ikke det beste ryktet i Norge. Overprising og prisfiksing er jo gjengangere her også. Jeg sier ikke at du driver med snusk, men som forbruker skal man alltid være på vakt. Men det har jo ingenting med at vi gjør folk oppmerksomme på problemene. Kanskje har enkelte personer tittet innom denne tråden og blitt litt ekstra oppmerksomme neste gang de gjør et kjøp.

Ja, men uansett..så lenge det er mennesker på jorden vil svindel finne sted..face it..vi er en grisk art :hm:

Lenke til kommentar
Jeg forstår frustrajonen din mot de du kaller "svindlere".

 

Men måten du gjør det på missliker jeg.

 

Hvis noen av de annonsene du har lagt ut på forumet inneholder fult navn, tlfnummer og andre personlige opplysinger, så kan det i værste fall gå ut i gal retning. Noen som leser det, og føler kraftig avsky mot måten selgereren selger ting på, kan d i værste fall bruke disse opplysningen mot vedkommende.

 

Hvorfor ikke sende en mail i forkant før du poster, så kanskje vedkommende kan få en sjangse til å rette opp annonsene og kanskje se ting i et annet lys, slik som du gjør. Da har ærligheten tatt ett steg frem, istedet for at det utvikles sinne bland flere personer enn nødvendig.  :roll:

 

 

jaja..det synes no jeg  :)

Vel, noen av "vedkommende" er til og med bruker på dette forumet, så de er fullt klar over overprisingen. Hvis de er så redd over å bli "identifisert" burde de holde sine annonser langt unna nettauksjonene.

 

For noen nettauksjoner blir ikke personopplysninger oppgitt før handelen er fullført.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Jeg forstår frustrajonen din mot de du kaller "svindlere".

 

Men måten du gjør det på missliker jeg.

 

Hvis noen av de annonsene du har lagt ut på forumet inneholder fult navn, tlfnummer og andre personlige opplysinger, så kan det i værste fall gå ut i gal retning. Noen som leser det, og føler kraftig avsky mot måten selgereren selger ting på, kan d i værste fall bruke disse opplysningen mot vedkommende.

 

Hvorfor ikke sende en mail i forkant før du poster, så kanskje vedkommende kan få en sjangse til å rette opp annonsene og kanskje se ting i et annet lys, slik som du gjør. Da har ærligheten tatt ett steg frem, istedet for at det utvikles sinne bland flere personer enn nødvendig. :roll:

 

 

jaja..det synes no jeg :)

Ærlig talt, hva slags søkt problemstilling er det? Er vel ingen som går til angrep til folk fordi de legger ut en annonse. Hvis du er så redd for negative reaksjoner er det vel bare å ikke ta en overpris.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg forstår frustrajonen din mot de du kaller "svindlere".

 

Men måten du gjør det på missliker jeg.

 

Hvis noen av de annonsene du har lagt ut på forumet inneholder fult navn, tlfnummer og andre personlige opplysinger, så kan det i værste fall gå ut i gal retning. Noen som leser det, og føler kraftig avsky mot måten selgereren selger ting på, kan d i værste fall bruke disse opplysningen mot vedkommende.

 

Hvorfor ikke sende en mail i forkant før du poster, så kanskje vedkommende kan få en sjangse til å rette opp annonsene og kanskje se ting i et annet lys, slik som du gjør. Da har ærligheten tatt ett steg frem, istedet for at det utvikles sinne bland flere personer enn nødvendig.  :roll:

 

 

jaja..det synes no jeg  :)

Vel, noen av "vedkommende" er til og med bruker på dette forumet, så de er fullt klar over overprisingen. Hvis de er så redd over å bli "identifisert" burde de holde sine annonser langt unna nettauksjonene.

 

For noen nettauksjoner blir ikke personopplysninger oppgitt før handelen er fullført.

Ja, men da foreslår jeg at du tar deg tid til å sende de en PM eller en mail.. :roll:

 

 

Edit: "Ærlig talt, hva slags søkt problemstilling er det? Er vel ingen som går til angrep til folk fordi de legger ut en annonse. Hvis du er så redd for negative reaksjoner er det vel bare å ikke ta en overpris."

 

 

Vel, kan du garantere det?

 

 

edit2: poenget er at det finnes bedre måter å løse problemet på :thumbup:

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Ja, men da foreslår jeg at du tar deg tid til å sende de en PM eller en mail.. :roll:

Vel, la oss ta denne kraftige multimedia maskinen jeg nevnte tidligere.

 

Nederst på siden har en bruker navn JonLeeds spurt selger:

"24 000 !!! ???"

 

Hvorpå selger svarte:

"neida, var litt mye,.. tenkte å sette ned til 22/21"

 

Det er jo tydelig at selger ikke har tatt poenget. Selv etter å ha slått av 2000-3000 kr på prisen, er det fortsatt uhorvelig overpriset.

Lenke til kommentar
Edit: "Ærlig talt, hva slags søkt problemstilling er det? Er vel ingen som går til angrep til folk fordi de legger ut en annonse. Hvis du er så redd for negative reaksjoner er det vel bare å ikke ta en overpris."

 

 

Vel, kan du garantere det?

 

 

edit2: poenget er at det finnes bedre måter å løse problemet på :thumbup:

Klart jeg ikke kan garantere det, kan du garantere at dine motargument ikke får en øksemorder til å se på meg som en dust, og deretter dreper meg? Problemstillingen er helt ufattelig søkt, den er milelangt ut på viddene. Hvis man er så paranoid at man er redd for slikt, så burde man holde navnet sitt hemmelig.

 

Og hvorfor er det så mye bedre å i høflighet oppsøke en person som er så uhøfelig/kynisk/kapitalistisk at de tar overpris? Vil du være med på leken får du tåle steken, ikke komme tilbake å sutre etterpå, fordi noen var "råtne" nok til å hindre deg i å ta overpris.

 

AtW

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg forstår frustrajonen din mot de du kaller "svindlere".

 

Men måten du gjør det på missliker jeg.

 

Hvis noen av de annonsene du har lagt ut på forumet inneholder fult navn, tlfnummer og andre personlige opplysinger, så kan det i værste fall gå ut i gal retning. Noen som leser det, og føler kraftig avsky mot måten selgereren selger ting på, kan d i værste fall bruke disse opplysningen mot vedkommende.

 

Hvorfor ikke sende en mail i forkant før du poster, så kanskje vedkommende kan få en sjangse til å rette opp annonsene og kanskje se ting i et annet lys, slik som du gjør. Da har ærligheten tatt ett steg frem, istedet for at det utvikles sinne bland flere personer enn nødvendig.  :roll:

 

 

jaja..det synes no jeg  :)

Vel, noen av "vedkommende" er til og med bruker på dette forumet, så de er fullt klar over overprisingen. Hvis de er så redd over å bli "identifisert" burde de holde sine annonser langt unna nettauksjonene.

 

For noen nettauksjoner blir ikke personopplysninger oppgitt før handelen er fullført.

Ja, men da foreslår jeg at du tar deg tid til å sende de en PM eller en mail.. :roll:

 

 

Edit: "Ærlig talt, hva slags søkt problemstilling er det? Er vel ingen som går til angrep til folk fordi de legger ut en annonse. Hvis du er så redd for negative reaksjoner er det vel bare å ikke ta en overpris."

 

 

Vel, kan du garantere det?

 

 

edit2: poenget er at det finnes bedre måter å løse problemet på :thumbup:

bedre måter enn å opplyse folket? tviler på det, hvis kjøperene var mer opplyste ville disse annonsene forsvinne siden det ikke ville være et marked for dem, og ærlige dyktige pcbyggere, firmaer, importører ville dekke denne delen av markedet, som ville være gunstig for forbrukeren. Jeg har ikke hengt ut noen spesifikke (ville ikke hatt noe problem med det moralsk), men retter kritikken mot useriøse selgere generelt.

 

Og hvorfor er det så mye bedre å i høflighet oppsøke en person som er så uhøfelig/kynisk/kapitalistisk at de tar overpris? Vil du være med på leken får du tåle steken, ikke komme tilbake å sutre etterpå, fordi noen var "råtne" nok til å hindre deg i å ta overpris.

 

word!

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

Dette forumet har jo ikke noe å gjøre med hva HW foretar seg. Grunnet til at selgere nettopp setter opp denne overprisen, er for å lure forbrukeren til å tro at varen har en høyere verdi enn det den faktisk har.

 

Edit: denne tråden er ingenting i forhold til razzia.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

tror det rett og slett ligger i at du er en slik selger.

Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

Dette forumet har jo ikke noe å gjøre med hva HW foretar seg. Grunnet til at selgere nettopp setter opp denne overprisen, er for å lure forbrukeren til å tro at varen har en høyere verdi enn det den faktisk har.

 

Edit: denne tråden er ingenting i forhold til razzia.

Ja si meg..hva er planen deres for å forkjempe denne utingen?!

Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

tror det rett og slett ligger i at du er en slik selger.

Utdyp deg

Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

tror det rett og slett ligger i at du er en slik selger.

Utdyp deg

du forsvarer på død og liv å lure folk med nettauksjoner, og du har allerede funnet smutthullet du skal benytte deg av for å slippe kritikk

Lenke til kommentar
Ja si meg..hva er planen deres for å forkjempe denne utingen?!

Det enkleste er vel å gjøre folk oppmerksomme her på dette forumet. Siden mange av selgerne leser dette forumet, vil de kanskje tenke seg om neste gang de tar for stor overpris. Enkelte selgere har iallefall gjort det allerede. De tar fortsatt en overpris, men ikke så ille som før de bli oppmerksomme på at auksjonene deres ble fulgt med argusøyne fra dette forumet.

Endret av hishadow
Lenke til kommentar
Ja si meg..hva er planen deres for å forkjempe denne utingen?!

Det enkleste er vel å gjøre folk oppmerksomme her på dette forumet. Siden mange av selgerne leser dette forumet, vil de kanskje tenke seg om neste gang de tar for stor overpris. Enkelte selgere har iallefall gjort det allerede. De tar fortsatt en overpris, men ikke så ille før de bli oppmerksomme på at auksjonene deres ble fulgt med argusøyne fra dette forumet.

word!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...