Gå til innhold

qxl og overprising


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når skal folk lære:

 

Antall bud:    0

 

Er det så mye vits å lage sak om dette HVER JÆVLA GANG det er en teit auksjon på QXL? Bare fordi noe ligger der betyr det ikke at noen kjøper det, om noen kjøper det så er det faktisk ikke en dritt dere skulle ha sagt. "Øy, det koster 50 kroner mindre hos nettbutikken til den store bedriften som tar over alt annet av bedrifter, støtt opp mot det så de får markedsmonopol!"

 

:no:

Lenke til kommentar

Ærlig talt , det tar 10 sec å søke på google/kelko osv. og sjekke hva de forskjellige tingene koster nye. Er det for dyrt så ikke by , enklere er det ikke.

Og skulle det være ting der som de ikke selger andre plasser så er det antakeligvis noe billig netthandel-skvip som ikke er verdt materialet det er laget av, og da holder man seg vekke. Det er hvertfall mine erfaringer.

 

EDIT: "overprising" er ikke ulovlig på noen måte på slike auksjoner , så man må passe på slikt selv. Forstå meg rett , jeg prøver ikke å forsvare det på noen måte. Selv pleier jeg la Kjøperne bestemme prisen selv (Startpris kr1 , eller litt høyere på dyre ting)

Endret av frentix
Lenke til kommentar

hmz. hvis man har valget mellom og selge produktet til "bunnpris" på Bruktmaked, eller til "overpris" på QXL, så velger man jo selvsagt den muligheten som man tjener mest på! :cool:

hadde jeg fått solgt f.eks en PC som egentlig koster ca 5000,- til 15000,- på qxl, så har nå ihvertfall jeg drite i, om noen andre syns den var litt overpriset. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dere eier ikke moral! Å svindle til seg penger på denne måten er helt forkastelig. Jeg blir flau på deres vegne.  :nei:

 

Det er åpenbart når en ser de siste innleggene at omtanke for andre mennesker forlengst er gått i glemmeboken.

Det var godt sagt :thumbup:

er helt enig, det er ikke størrelsen på beløpet men prinsippet.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt problemet. Er det ikke bare la være og kjøpe produktet om det er for dyrt? Syns det er positivt at noen prøver å gidde og drive bedrift. Ikke spark beina vekk fra de. Jeg har selv innkjøpsavtale med hattelco. Det er moderbedriften til PS data . Det er ca 1% billigere for meg og handle fra hattelco enn fra psdata. Skulle jeg da kjøpt et kort for kanskje kr 148,50 frakt 100kr og gebyr til qxl på 40kr. Hva er en rimelig pris og legge ut dette for salg på da?

Lenke til kommentar
Skjønner ikke helt problemet. Er det ikke bare la være og kjøpe produktet om det er for dyrt? Syns det er positivt at noen prøver å gidde og drive bedrift. Ikke spark beina vekk fra de. Jeg har selv innkjøpsavtale med hattelco. Det er moderbedriften til PS data . Det er ca 1% billigere for meg og handle fra hattelco enn fra psdata. Skulle jeg da kjøpt et kort for kanskje kr 148,50 frakt 100kr og gebyr til qxl på 40kr. Hva er en rimelig pris og legge ut dette for salg på da?

Det er da heller ikke dere vi snakker om, men om skruppelløse selgere på QXL. Å ta 1000-8000 kr i overpris for en vare vil jeg si grenser seg langt opp mot det som kalles svindel.

 

Jeg skjønner ærlig talt heller ikke hvorfor mange klager over at disse eksemplene blir tatt opp her på forumet, hvis de da ikke selv utfører slik salg.

Lenke til kommentar

Eg skjøner ikkje at dette er noe å mase om. At folk prøver å selge ting dyrt på QXL er absolutt ikkje svindel. Folk som kjøper på QXL har full annledning til å sjekke priser rundt om på nettet før de legger inn bud. Om du er så dum at du betaler dobbel pris på QXL så er det ditt eget problem. Om en vare ligger på QXL er det ingen som MÅ kjøpe den, er det vel?

Lenke til kommentar

Om det i så fall skulle være folk som gir bud på overprisa hardware, så burde det vært eit minstekrav at dei klarte å finne eit nettbutikk som prisen kan samanliknast med.

 

Om eg skal i det heile tatt vurdere å kjøpe på QXL (noko eg ikkje kjem til å gjera) så sjekker eg prisar for nytt utstyr først, for å finne ut kva pris som i det heile tatt lønner seg ved kjøp av brukt, og det skal være kraftig redusert.

Lenke til kommentar

Ja, det er jo kundens eget ansvar å sjekke priser først. Gjør man ikke det, så er det deres egen feil.

 

Har solgt mye på QXL gjennom tidene, men alltid gått ut med lavt førstebud (minstepris alltid samme som førstebud), men prisene går ofte opp til omtrent det som gjenstanden kostet ny. Ting jeg har kjøpt billig, får jeg ofte solgt til mer enn jeg ga for det, selv flere år etter. Når folk byr over lik for å få tak i det jeg har lagt ut, så har ikke jeg dårlig samvittighet selv om gjenstanden egentlig blir kraftig overpriset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...