Gå til innhold

qxl og overprising


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

psilocybe: QXL er vel interessert i å være på godfot med brukerne sine? Det er ikke ofte at man har grove overbud på varer, og QXL ville ha vært mer tjent med å unngå den type situasjoner, enn å innkassere litt mer provisjon på akkurat de auksjonene. Det ville vise at de tar hensyn til de minst informerte brukerne der.

Lenke til kommentar
Men, siden det er umulig å få deg til å se begge sider av saken, får jeg bare ønske deg lykke til videre i kampen mot overprisede PC-er. Jeg kan si deg med rimelig stor sikkerhet at den kampen vinner du ikke, og jeg vil uansett anbefale deg å oppsøke andre fora. Folk her vet stort sett hva ting er verdt.

Kanskje jeg kunne benytte meg av din glimrende metode for håndtering uærlige selgere.

 

forøvrig spytter jeg gjerne i en hundrings eller to for å få noen torpedoer (eller andre snille mennesker) til å karnøfle fyren. husk å ta bilder. user posted image
Lenke til kommentar

Ja, for man kan jo selvfølgelig sammenligne en fyr som selger en "trådløs mus" og sender en trådmus med avklipt kabel, eller bevisst utnytter byte/bit-forskjellen, med folk som overpriser datautstyr.

 

Førstnevnte er svindel, noe rettsaken mot ham klart viser. Såfremt en overpriset PC-auksjon inneholder korrekte specs (dvs. at alle modellnavn (f.eks. GeforceFX xxxxGT) og spesifikasjoner (PC2100 DDR-RAM) er tilstede), ser jeg ikke hvorfor det skal klassifiseres som svindel.

 

Igjen, da kan du godt anmelde Spaceworld for å ha over dobbelt så dyre varer som billigste nettbutikk.

Lenke til kommentar
Ja, for man kan jo selvfølgelig sammenligne en fyr som selger en "trådløs mus" og sender en trådmus med avklipt kabel, eller bevisst utnytter byte/bit-forskjellen, med folk som overpriser datautstyr.

 

Førstnevnte er svindel, noe rettsaken mot ham klart viser. Såfremt en overpriset PC-auksjon inneholder korrekte specs (dvs. at alle modellnavn (f.eks. GeforceFX xxxxGT) og spesifikasjoner (PC2100 DDR-RAM) er tilstede), ser jeg ikke hvorfor det skal klassifiseres som svindel.

 

Igjen, da kan du godt anmelde Spaceworld for å ha over dobbelt så dyre varer som billigste nettbutikk.

:!: Bare erter litt. Går ut fra at lumske salgstittler og falske løfter i salgsteksten heller ikke teller da.

Lenke til kommentar
:!: Bare erter litt. Går ut fra at lumske salgstittler og falske løfter i salgsteksten heller ikke teller da.

Hva, tenker du på ting som "røver kjøp!!", "multi media masjin!", "klargjort for bredbånd", "kraftpakke!!", "klarer alt av nyere spill", etc.?

 

Alt er relativt.

[X] "røver kjøp!!"

[ ] "multi media masjin!"

[ ] "klargjort for bredbånd"

[X] "kraftpakke!!"

[X] "klarer alt av nyere spill"

Lenke til kommentar

Det eneste som kan diskuteres der, er "røverkjøpet" (Dokpro = (egentlig 'kjøp til så lav pris som bare stjålne ting kan selges for') kjøp til spottpris), men det uttrykket har blitt så utvannet av ymse butikker at det ikke besitter særlig mye verdi.

 

"Kraftpakke" er svært subjektivt, og kommer helt an på hva en bruker PC-en til. En 2GHz Celeron vil være en "kraftpakke" for en som oppgraderer fra en PII 300MHz.

 

"Klarer alt av nyere spill" er også subjektivt. "Klarer" betyr ikke nødvendigvis at spillene går flytende på høyeste oppløsning med AA og AF på max. "Nyere" defineres også forskjellig avhengig av hvem du spør. For noen kan det være spill som er lansert i 2004 eller senere, for andre kan det være spill som er lansert etter 2000. Et "nyere spill" er ikke heller nødvendigvis ensbetydende med et heftig FPS med masse eyecandy. Det kan gjerne være et adventure- eller strategi-spill.

 

Poenget er, dette er utslitte fraser som brukes for å fange interessen din. Kjøper du ting til flerfoldige tusenlapper uten å se på noe mer enn disse fengende overskriftene, vil du antageligvis bli skuffet.

Lenke til kommentar
Poenget er, dette er utslitte fraser som brukes for å fange interessen din. Kjøper du ting til flerfoldige tusenlapper uten å se på noe mer enn disse fengende overskriftene, vil du antageligvis bli skuffet.

Og nettopp derfor har vi denne diskusjonen gående for å hjelp kjøpere å foreta det "riktig" kjøpet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Hadde neppe kjøpt denne PC-en:

 

http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=17...um=1&Catg=11737

 

Programvare for 30 000 kr? Hadde vært greit hvis de hadde vært med lisens...

 

Utstyret er ca. 18 mnd gammel :nei:

 

:thumbdown: nok en gang en som ikke vet hva han selger , eller vet han det???

 

Folke er gærne, det trådstarter mente hvar at folk burde skjekke prisen på de tingene de ønsket å kjøpe, ( det var egentlig jeg som fant den hardiskrammen på qxl )

 

Det som er tingen her er at ingen burde støtte opp om slike selgere og vi mente det var på sin plass å si i fra........................om svindelen som jeg kaller det.

Lenke til kommentar

Har ikke så mye mer å si enn att dette viser hvor useriøse Qxl kan være til tider. Er kunde der sjølv, men kundeservicen der er ikke mye å skryte av. De kan umulig lese mailene de får, iallefall ikke de med mye skrift. Er iallefall min erfaring. Det dømet der en selger påstår å ha program vare for 30000,- og dette uten lisens? Herregud, er jo bare idiotisk å skrive noe slikt. Det verste er jo att man ikke har lov til å si noe om dette, for da stiller man selger i et dårlig lys. Blir rett og slett for dumt!

Lenke til kommentar

Min bror kjøpte som sagt et hjemmekino anlegg hos qxl. Det var jo ikke direkte et kjøp av Qxl.

 

Men så etter kjøpe så fikk jeg ikke snakke med selger. Jeg var "svart listet".

 

Sendte en mail til qxl, så sa dem at jeg skulle kontakte han..

Bra sagt når jeg akkurat har forlklart tingen, og dem svarer med det. Bra gjort !

 

HBK> Jeg har selv opplevd og bli stilt i dårlig lys, selv på Bruktmarked.no.

Var noen som skulle selge et tastatur for 1300kroner, jeg hadde akkurat sett den i ELkjøp for 1200kroner nytt, så sa jeg at det var litt overpriset for et brukt.

 

Fikk jeg k.1

 

"Selger kommenterer usakligheter om andre annonser på markedet for å sette sine egne annonser i bedre lys. Har ikke selv handlet med annonsøren, men han virker usæriøs/umoden.."

 

Unnskyld at jeg skriver dette, jeg vet det er OT. Istede for at en moderator skal gi meg en advarsel, så kan en sende meg en Pm, så skal jeg fjerne det straks.

 

 

Er dette en gammel post ?

Jeg vil bare si DEJA VU !

Endret av FirstPrice
Lenke til kommentar

Ringte en gang for å høre på pris på en pc annonsert i avis, personen ville seriøst ha det samme som han hadde gitt for den for et år siden; For maskinen var nesten ikke brukt :D

 

Så noe av overprisingen kan nok skyldes manglende kunnskap hos selger.

 

Men det meste er nok folk med god greie på hva de selger, og som bevist setter minstepris langt over egentlig verdi. Og når de i tilleg overdriver skryten av produktet, vil ivertfall jeg kalle det forsøk på svindling, selv om det er opp til kjøper å la seg svindle eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...