Gå til innhold

qxl og overprising


Anbefalte innlegg

damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

tror det rett og slett ligger i at du er en slik selger.

Utdyp deg

du forsvarer på død og liv å lure folk med nettauksjoner, og du har allerede funnet smutthullet du skal benytte deg av for å slippe kritikk

Herregud!

 

Den der var frekk!

Den skal du få så jæv** utdype!

 

 

Poenget er at uansett hva der enn gjør så kan dere ikke bli kvitt problemet!

 

Du/dere prøver å bekjempe noe som ikke kan bekjempes.

 

Herregud, her prøver jeg å banke vett inn hodet deres så får jeg den i fleisen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
-Bassaddict-: hvis du ikke klarer å diskutere sak fremfor person, kan du bare slutte å svare. Du har fått en advarsel for dette tidligere i tråden, og det burde holde.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen. Selger står fritt til å ta nøyaktig hva han/hun vil for en vare, og kjøper står fritt til å kjøpe hvor han/hun vil.

ja men beskrivelsene er misvisende!!

Lenke til kommentar
Poenget er at uansett hva der enn gjør så kan dere ikke bli kvitt problemet!

 

Du/dere prøver å bekjempe noe som ikke kan bekjempes.

 

Herregud, her prøver jeg å banke vett inn hodet deres så får jeg den i fleisen?

Du har rett i det, men ved å gjøre folk oppmerksom på problemet over tid, vil vi kanskje kunne snu trenden. Det er ingen som kan hevde at kun en side for sagt sin mening her på forumet iallefall.

Lenke til kommentar
damn, denne tråden ble lang.

 

vel, det eneste en person som overpriser en pc trenger å gjøre for å ikke bli tatt av hw.no-politiet er å ta bytte pricetaggen med "pris avtales"..tata..

 

 

Men hvis dette er ett økende problem, så kan jo hw.no sette opp ett eller annet på bruktmarkedet der en person som føler seg lurt kan skrive et skjema til moderatoere om problemstillingen.

tror det rett og slett ligger i at du er en slik selger.

Utdyp deg

du forsvarer på død og liv å lure folk med nettauksjoner, og du har allerede funnet smutthullet du skal benytte deg av for å slippe kritikk

Herregud!

 

Den der var frekk!

Den skal du få så jæv** utdype!

 

 

Poenget er at uansett hva der enn gjør så kan dere ikke bli kvitt problemet!

 

Du/dere prøver å bekjempe noe som ikke kan bekjempes.

 

Herregud, her prøver jeg å banke vett inn hodet deres så får jeg den i fleisen?

godt mulig du ikke er en av selgerne jeg misliker, men holdningene dine gjenspeiler bakgrunnen for denne virksomheten. provoserer meg kraftig!

Lenke til kommentar

Ja, og? Hvis du skulle kjøpe en bil, ville du kjøpt en som ble annonsert med "karosseri, motor, bremser og hjul"?

 

Istedenfor å ule om at selgere må være snillere med kundene (for det vil alltid være folk som ønsker å maksimere profitten), hvorfor ikke ule om at kundene bør lære seg det grunnleggende før de hiver seg uti med begge beina først?

Lenke til kommentar
Ja, og? Hvis du skulle kjøpe en bil, ville du kjøpt en som ble annonsert med "karosseri, motor, bremser og hjul"?

 

Istedenfor å ule om at selgere må være snillere med kundene (for det vil alltid være folk som ønsker å maksimere profitten), hvorfor ikke ule om at kundene bør lære seg det grunnleggende før de hiver seg uti med begge beina først?

er det ikke akkurat det vi prøver å lære dem her da?

les hele tråden, jeg sier hele tia at hvis folk bare blir opplyste (f.eks gjennom forum som dette) ville problemet forsvinne av seg selv, se på forrige side ellerno

 

en bil kan ikke sammenliknes da den er standardisert, hvis det var en bil som bare var bygget av privatpersoner, ville jeg vite ALT, ikke bare at selgern syns bilen var som en drøm og var helt moderne

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
Ja, og? Hvis du skulle kjøpe en bil, ville du kjøpt en som ble annonsert med "karosseri, motor, bremser og hjul"?

 

Istedenfor å ule om at selgere må være snillere med kundene (for det vil alltid være folk som ønsker å maksimere profitten), hvorfor ikke ule om at kundene bør lære seg det grunnleggende før de hiver seg uti med begge beina først?

Er det da nettopp ikke det vi gjør her og får begge siders meninger opp på bordet. Jeg tar for meg kun selgerne, men sier dermed ikke at kjøperne kunne vært seg mer bevist.

Lenke til kommentar

Bassaddict: "godt mulig du ikke er en av selgerne jeg misliker, men holdningene dine gjenspeiler bakgrunnen for denne virksomheten. provoserer meg kraftig!"

 

 

Så du mener at ved å sette seg inn i tankeganen til en svindler er en dum ting når man går til krig mot svindlerene?

 

Logikk mann, logikk! :wallbash:

 

 

edit: jeg lurer virkelig hvordan feks politiet klarer å løse lovbrudd i sammfunnet..det lurer jeg virkelig på..

 

 

herregud..at jeg gidder..

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Bassaddict: "godt mulig du ikke er en av selgerne jeg misliker, men holdningene dine gjenspeiler bakgrunnen for denne virksomheten. provoserer meg kraftig!"

 

 

Så du mener at ved å sette seg inn i tankeganen til en svindler er en dum ting når man går til krig mot svindlerene?

 

Logikk mann, logikk! :wallbash:

gå til krig mot svindlerne? du er helt på jordet nå as, sorry

overskrifta på tråden kan være nok til at det hjelper noen, driver ikke krigføring her, irriterer meg bare over at folk syns det er greit at andre blir lurt

Lenke til kommentar
Bassaddict: "godt mulig du ikke er en av selgerne jeg misliker, men holdningene dine gjenspeiler bakgrunnen for denne virksomheten. provoserer meg kraftig!"

 

 

Så du mener at ved å sette seg inn i tankeganen til en svindler er en dum ting når man går til krig mot svindlerene?

 

Logikk mann, logikk! :wallbash:

gå til krig mot svindlerne? du er helt på jordet nå as, sorry

overskrifta på tråden kan være nok til at det hjelper noen, driver ikke krigføring her, irriterer meg bare over at folk syns det er greit at andre blir lurt

Hvem synes det er greit?

 

edit: hva i alle dager er det dere gjør? er dette en tulletråd..for jeg har fått inntrykk av at dere vil få bort overprising og uærlig handel ( ?? )

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
Jeg har absolutt ingen medynk for folk som betaler 10000 for en pc som egentlig er verd 2000! Det skyldes REN dumskap og total mangel på innsikt når det gjelder kjøp og salg av uansett vare!

 

(Untatt de som er over 60, menalt forstyrrede og små barn)

Du har iallefall gitt uttrykk for ditt ståsted.

Lenke til kommentar

sry blei for mye quotes hishadow uttrykte det mer presist :!:

 

Så du mener at ved å sette seg inn i tankeganen til en svindler er en dum ting når man går til krig mot svindlerene?

her går du til krig mot svindlerne

 

(Xander^ @ 13/03/2005 : 20:52)

Jeg har absolutt ingen medynk for folk som betaler 10000 for en pc som egentlig er verd 2000! Det skyldes REN dumskap og total mangel på innsikt når det gjelder kjøp og salg av uansett vare!

 

(Untatt de som er over 60, menalt forstyrrede og små barn)

 

og her er du på lag med dem

:nei:

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar

-Bassaddict-:

 

Vel, det sier jo litt om moralen til enkelte selgere..den er jeg i mot. (eller dere trekker jo egne konklusjoner om innstilling)

 

Men det er jo absolutt ikke rett å drive handel på den måten.

 

 

Men når det bunn i grunn så er det kunden som tar avgjørelsen.

Det er jo en ide å snakke med folk som har peiling før man kjøper en pc, sammenligne priser etc.

Det samme når det gjelder andre ting som kan selges.

 

Å kjøpe brukt er å blir en risiko, det er ingenting å gjøre med det, det finnes kyniske personer som utnytter folk med lite peiling, dessverre.

 

 

Men det går grenser! Hvis en person kjøper en 4 år gammel pc til 10.000 så er det hans dumskap! Ferdig med det! Enkelte folk lar seg lett lure, men det skyldes en alt for liten gjennomtenk avgjørelse. Og alle vet at det er en risiko med spontankjøp! Så min mening er egentlig nøytral..jeg driter virkelig i begge partene.

 

 

edit: Konklusjon: Jeg støtter ikke kyniske selgere

Jeg støtter heller ikke folk som ikke gidder å ta seg tid til å tenke

over et kjøp pga latskap!

Endret av Xander^
Lenke til kommentar
-Bassaddict-:

 

Vel, det sier jo litt om moralen til enkelte selgere..den er jeg i mot. (eller dere trekker jo egne konklusjoner om innstilling)

 

Men det er jo absolutt ikke rett å drive handel på den måten.

 

 

Men når det bunn i grunn så er det kunden som tar avgjørelsen.

Det er jo en ide å snakke med folk som har peiling før man kjøper en pc, sammenligne priser etc.

Det samme når det gjelder andre ting som kan selges.

 

Å kjøpe brukt er å blir en risiko, det er ingenting å gjøre med det, det finnes kyniske personer som utnytter folk med lite peiling, dessverre.

 

 

Men det går grenser! Hvis en person kjøper en 4 år gammel pc til 10.000 så er det hans dumskap! Ferdig med det! Enkelte folk lar seg lett lure, men det skyldes en alt for liten gjennomtenk avgjørelse. Og alle vet at det er en risiko med spontankjøp! Så min mening er egentlig nøytral..jeg driter virkelig i begge partene.

setningene dine beyr ingenting du gjentar bare det samme svadet.

Lenke til kommentar
-Bassaddict-:

 

Vel, det sier jo litt om moralen til enkelte selgere..den er jeg i mot. (eller dere trekker jo egne konklusjoner om innstilling)

 

Men det er jo absolutt ikke rett å drive handel på den måten.

 

 

Men når det bunn i grunn så er det kunden som tar avgjørelsen.

Det er jo en ide å snakke med folk som har peiling før man kjøper en pc, sammenligne priser etc.

Det samme når det gjelder andre ting som kan selges.

 

Å kjøpe brukt er å blir en risiko, det er ingenting å gjøre med det, det finnes kyniske personer som utnytter folk med lite peiling, dessverre.

 

 

Men det går grenser! Hvis en person kjøper en 4 år gammel pc til 10.000 så er det hans dumskap! Ferdig med det! Enkelte folk lar seg lett lure, men det skyldes en alt for liten gjennomtenk avgjørelse. Og alle vet at det er en risiko med spontankjøp! Så min mening er egentlig nøytral..jeg driter virkelig i begge partene.

setningene dine beyr ingenting du gjentar bare det samme svadet.

La meg spørre deg:

 

Hvis du skulle kjøpe noe av en verdi på rundt..tja..10.000..

Du har lite erfaring og peiling på produkten, og der er et bredt utvalg av produkter av samme art.

 

Hva gjør du?

 

1. Sjekker du produktet mot andre tilsvarende produkter?

 

2. Kjøper du produktet momentant?

Lenke til kommentar
Konklusjon:

Jeg støtter ikke kyniske selgere

Jeg støtter heller ikke folk som ikke gidder å ta seg tid til å tenke  over et kjøp pga latskap!

Da er det kanskje på tide med en tråd ala 'QXL og de idiotiske kjøperne'. I mellomtiden tar vi får oss dem som overpriser.

Lenke til kommentar

Hva gjør du?

 

1. Sjekker du produktet mot andre tilsvarende produkter?

 

2. Kjøper du produktet momentant?

 

 

hvis jeg sammenlikner den gamle datan mot min nye da:

3ghz Intel Celeron

1024mb ddr ram

160gb hd

64mb skjermkort

asus p4s800

 

mot min nye

2ghz amd64

512mb ddr ram

120gb hd

128mb skjermkort

Asus K8N

 

på papiret ville en som ikke har peiling valgt den øverste,

nå er det sånn at rammen f.eks er 512mb OCZ pc3200 2-2-2-5 istedetfor 1024mb pc2100 2,5-3-3-6 og skjermkortet er ati radeon 9800pro mot geforce2 mx400, prosessoren stiller i en HELT annen klasse, hovedkortet er overlegent på sistnevnte og harddisken er SATA på den siste. dette er sånt som det er veldig lett å lure folk med, altså er det behov for tråden.

Endret av -Bassaddict-
Lenke til kommentar
hvis jeg sammenlikner den gamle datan mot min nye da:

3ghz Intel Celeron

1024mb ddr ram

160gb hd

64mb skjermkort

asus p4s800

 

mot min nye

2ghz amd64

512mb ddr ram

120gb hd

128mb skjermkort

Asus K8N

 

på papiret ville en som ikke har peiling valgt den øverste,

nå er det sånn at rammen f.eks er 512mb OCZ pc3200 2-2-2-5 istedetfor 1024mb pc2100 2,5-3-3-6 og skjermkortet er ati radeon 9800pro mot geforce2 mx400, prosessoren stiller i en HELT annen klasse, hovedkortet er overlegent på sistnevnte og harddisken er SATA på den siste. dette er sånt som det er veldig lett å lure folk med, altså er det behov for tråden.

Du svarte ikke på spørsmålet.

Lenke til kommentar
hvis jeg sammenlikner den gamle datan mot min nye da:

3ghz Intel Celeron

1024mb ddr ram

160gb hd

64mb skjermkort

asus p4s800

 

mot min nye

2ghz amd64

512mb ddr ram

120gb hd

128mb skjermkort

Asus K8N

 

på papiret ville en som ikke har peiling valgt den øverste,

nå er det sånn at rammen f.eks er 512mb OCZ pc3200 2-2-2-5  istedetfor 1024mb pc2100 2,5-3-3-6 og skjermkortet er ati radeon 9800pro mot geforce2 mx400, prosessoren stiller i en HELT annen klasse, hovedkortet er overlegent på sistnevnte og harddisken er SATA på den siste. dette er sånt som det er veldig lett å lure folk med, altså er det behov for tråden.

Du svarte ikke på spørsmålet.

svarte i den grad at hvis jeg gjorde det "fornuftige og fant den nye datan på en side og sammenliknet ville den gamle se mer verdifull ut, det utnmytter selgerne. gidder ikke mer hadet

Lenke til kommentar
Du har rett i det, men ved å gjøre folk oppmerksom på problemet over tid, vil vi kanskje kunne snu trenden.

 

Dette kommer kanskje som en sjokkerende nyhet, men internett er befengt av idioter, og hver eneste dag kommer det nye idioter til. Felles for de alle er at de vil betale mer for en vare enn hva den er verd. Om dette er fordi de på en eller annen måte har fått for seg at de får en utrolig bra deal på QXL eller om de rett og slett er like naive i det daglige liv er ett fett, men så lenge folk ikke klarer å se en selger for hva han er (enten det er på Spaceworld eller på en auksjonssite) så vil folk betale det de selv ønsker å betale.

 

Det er trist, og man føler jo en viss sympati for slike folk, men slik er det nå bare. At folk som er helt blottet for teknisk innsikt kjøper seg tekniske duppeditter skjer hvert eneste sekund av hver eneste time av hver eneste dag. At dette også skjer på internett burde ikke være noen overraskelse.

 

Om dere virkelig har lyst til å ta ut sinnet deres over ekle selgere eller idiot-kunder, dra en tur på Elkjøp eller Telebutikken og overhør en salgssamtale - det får blodet mitt til å koke i alle fall. :)

Endret av transistorbass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...