Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å lære fakta/info fort!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøve om næringsmidler i morgen, og er ganske sent ute med å begynne å lese. Er omlag 10 sider vi skal lese, noe som er relativt lite, men det er VELDIG tungt stoff :( Har tidligere hørt av en venn at det var en spesiell måte man kan huske ting/fakta fortere, noe som jeg trenger hjelp til! Noen som har forslag?

Mvh. Fosfat :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Notere stikkord?...

Selv leser jeg høyt for meg selv :D:blush::p Ellers bare sovner jeg, og så føler jeg at jeg får med meg mye mer på den måten. Da må man liksom lese hvert ord, og ikke bare skumlese setningene :thumbup:

Skrevet

Det du kan gjøre er å spille inn når du leser selv - så settet du I-pod'en på i hele natt med prøvestoffet... da får du det ihvertfall inn :p

Du har da god tid på deg - du legger deg vel ikke på noen timer enda. Jeg annbefaler at du leser istedefor å henge på hw.forumet :)

Tar... 20 min å lese? - Så leser du 2-3 ganger - noterer stikkord. Også om du har noen spørsmål bak i kapittelet - tar du dem også.

Skrevet
Skru av musikk

Skru av TVen

Skru av Pcen

Gå bort fra bråk

Ikke begyn å rydd

Les høyt til deg selv

Gode råd ;)

Arg.... savner den gangen det var under 1000 sider å lese på til hver prøve :no:

Skrevet
Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge:

The one and only rule: Skrive stikkord.

Det er et knallbra triks - believe me.

Enig. Gjør det av og til selv, og jeg ser resultater av det. Jeg begynner alltid å lese til prøve dagen før vi skal ha den, ville egentlig sagt kvelden før siden jeg ikke kommer i gang før i 6-tia uansett. :roll: Da skriver jeg stikkord, leser ett par ganger over stikkorda etterpå forså å legge meg til å sove. Så, neste morgen, tar jeg å leser gjennom stikkorda to ganger til, da sitter det meste skal jeg love deg :yes:

Skrevet
Skriv referat av det du leser

det er en god idee.

trekk ut det viktigste, selv er ikke jeg no god på det pleier og skrive mange siders sammendrag

Skrevet
Skru av musikk

Skru av TVen

Skru av Pcen

Gå bort fra bråk

Ikke begyn å rydd

Les høyt til deg selv

Gode råd ;)

Arg.... savner den gangen det var under 1000 sider å lese på til hver prøve :no:

Folk lærer forskjellig....

Overnevnte gjelder analytiske foilk....

... tankekart er for holistiske som må se sammenhengen.

Skrevet
Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge:

The one and only rule: Skrive stikkord.

Det er et knallbra triks - believe me.

:yes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...