Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hjelp til å lære fakta/info fort!


Anbefalte innlegg

Har prøve om næringsmidler i morgen, og er ganske sent ute med å begynne å lese. Er omlag 10 sider vi skal lese, noe som er relativt lite, men det er VELDIG tungt stoff :( Har tidligere hørt av en venn at det var en spesiell måte man kan huske ting/fakta fortere, noe som jeg trenger hjelp til! Noen som har forslag?

 

Mvh. Fosfat :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre er å spille inn når du leser selv - så settet du I-pod'en på i hele natt med prøvestoffet... da får du det ihvertfall inn :p

 

Du har da god tid på deg - du legger deg vel ikke på noen timer enda. Jeg annbefaler at du leser istedefor å henge på hw.forumet :)

 

Tar... 20 min å lese? - Så leser du 2-3 ganger - noterer stikkord. Også om du har noen spørsmål bak i kapittelet - tar du dem også.

Lenke til kommentar
Det finnes et godt tips som jeg ikke følger selv, men som jeg bør følge:

 

The one and only rule: Skrive stikkord.

 

Det er et knallbra triks - believe me.

Enig. Gjør det av og til selv, og jeg ser resultater av det. Jeg begynner alltid å lese til prøve dagen før vi skal ha den, ville egentlig sagt kvelden før siden jeg ikke kommer i gang før i 6-tia uansett. :roll: Da skriver jeg stikkord, leser ett par ganger over stikkorda etterpå forså å legge meg til å sove. Så, neste morgen, tar jeg å leser gjennom stikkorda to ganger til, da sitter det meste skal jeg love deg :yes:

Lenke til kommentar
Skru av musikk

Skru av TVen

Skru av Pcen

Gå bort fra bråk

Ikke begyn å rydd

Les høyt til deg selv

Gode råd ;)

 

Arg.... savner den gangen det var under 1000 sider å lese på til hver prøve :no:

Folk lærer forskjellig....

Overnevnte gjelder analytiske foilk....

 

... tankekart er for holistiske som må se sammenhengen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...