Twennie Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) Må si meg enig med Aasgaard der. Og hvis du ser på settet så ser du at dreadmist helt klart ikke er det beste for mager: Hvis min regning er riktig, gir magister hele 167 int, mot dreadmist's 116. Det er klart at dreadmist har mye mer stam enn magister, men så har også warlocker mye mer bruk for det enn mager. Det er bare å lære seg litt aggro management. Tror heller ikke du skal undervurdere nytten av spir, i lange vanskelige kamper kan det være godt å ha, selv om enkelte mager nok trenger mye stam. Hvis du så ser på set bonusene, ser du helt klart at hva som er best i lengden også: Fra http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html : 3 pieces: +4 Fire Resistance. 3 pieces: +4 Shadow Resistance. 5 pieces: Increases damage done to Demons by magical spells and effects by up to 10. 6 pieces: Increases damage done by Shadow spells and effects by up to 15. 7 pieces: Restores 2 health every 5 sec. 8 pieces: Increases the Attack Power of your pet by +40. Magister-settet derimot: 3 pieces: Increases damage done by Frost spells and effects by up to 5. 5 pieces: +5 Arcane Resistance. 5 pieces: +5 Fire Resistance. 5 pieces: +5 Frost Resistance. 6 pieces: Increases damage done by Arcane spells and effects by up to 15. 7 pieces: Increases damage done by Fire spells and effects by up to 20. 8 pieces: +10 Intellect. 8 pieces: Restores 8 mana to the player every 5 seconds. Endret 10. mars 2005 av Rikku
chokke Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 hmmm, hvilke sett er ment på prester? Hva om man har på "need before greed" vil ikke kun warlocken rolle da? Eller prester/mager/warlocker siden de kan bruke cloth?
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) Må si meg enig med Aasgaard der. Og hvis du ser på settet så ser du at dreadmist helt klart ikke er det beste for mager: Hvis min regning er riktig, gir magister hele 167 int, mot dreadmist's 116. Det er klart at dreadmist har mye mer stam enn magister, men så har også warlocker mye mer bruk for det enn mager. Det er bare å lære seg litt aggro management. Tror heller ikke du skal undervurdere nytten av spir, i lange vanskelige kamper kan det være godt å ha, selv om enkelte mager nok trenger mye stam. Jupps. Hva skal en mage med mer enn 2000 HP? Warlock har vel mer health i utgangspunktet og, så er ingen tvil om hvem som har mest bruk for stamina. Forskjellen i INT er ikke noe problem, da dreadmist gir nok. Ett spell ekstra er ikke til særlig hjelp, ihvertfall ikke om du er død før du rekker å kaste det. Du går riktignok glipp av o.5% større sjanse til crit også, men tror de fleste mages kan leve med det for en 40-50% bonus til HP.. Blizzard har riktignok bestemt seg for å fikse på magister-settet, men skal visstnok gjøre det ved å bytte ut spirit med stam, som er en smule talentløst nå som spi skal få en viss effekt for mages.. (Uansett meningsløst med 30% regen når mage-spells ble balansert mens man hadde 100% regen og t.o.m. kunne drikke i combat, men er jo mulig dere får litt mindre konkurranse om dreadmist i fremtiden..) Hvis du så ser på set bonusene, ser du helt klart at hva som er best i lengden også:Fra http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html : 3 pieces: +4 Fire Resistance. 3 pieces: +4 Shadow Resistance. 5 pieces: Increases damage done to Demons by magical spells and effects by up to 10. 6 pieces: Increases damage done by Shadow spells and effects by up to 15. 7 pieces: Restores 2 health every 5 sec. 8 pieces: Increases the Attack Power of your pet by +40. Magister-settet derimot: 3 pieces: Increases damage done by Frost spells and effects by up to 5. 5 pieces: +5 Arcane Resistance. 5 pieces: +5 Fire Resistance. 5 pieces: +5 Frost Resistance. 6 pieces: Increases damage done by Arcane spells and effects by up to 15. 7 pieces: Increases damage done by Fire spells and effects by up to 20. 8 pieces: +10 Intellect. 8 pieces: Restores 8 mana to the player every 5 seconds. En mage nyter jo godt av alt untatt +shadow og pet damage, så du får full effekt med 7 set pieces og kan t.o.m. bytte ut en av delene om du finner noe som er bedre. Endret 11. mars 2005 av Frank2004
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) hmmm, hvilke sett er ment på prester? Priest er vel ment å bruke 'Vestments of the Devout', men akkurat nå er vel deadmist det beste for prester også. Kanskje om blizzard gjør et eller annet drastisk med spirit...? Hva om man har på "need before greed" vil ikke kun warlocken rolle da?Eller prester/mager/warlocker siden de kan bruke cloth? Dreadmist kan brukes av alle, og ettersom det er mye bedre enn både magister og devout så kan ikke warlock vente å ha enerett på settet. Endret 10. mars 2005 av Frank2004
chokke Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 men hvis det er ment for warlock burde de ha førsteretten, ihverfall på need before greed.
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 men hvis det er ment for warlock burde de ha førsteretten, ihverfall på need before greed. Det er ment for cloth wearers. Ingen class-requirement på settet, og ettersom det er det klart beste settet for alle, så bør alle ha lik rett til å være med på rolls. Om blizzard mot formodning skulle greie å fikse de andre settene så hadde selvsagt det vært det beste, men sjansen for at det skjer.. :/
Aasgaard Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Jupps. Hva skal en mage med mer enn 2000 HP? Warlock har vel mer health i utgangspunktet og, så er ingen tvil om hvem som har mest bruk for stamina.Forskjellen i INT er ikke noe problem, da dreadmist gir nok. Ett spell ekstra er ikke til særlig hjelp, ihvertfall ikke om du er død før du rekker å kaste det. Du går riktignok glipp av o.5% større sjanse til crit også, men tror de fleste mages kan leve med det for en 35% bonus til HP.. Blizzard har riktignok bestemt seg for å fikse på magister-settet, men skal visstnok gjøre det ved å bytte ut spirit med stam, som er en smule talentløst nå som spi skal få en viss effekt for mages.. (Uansett meningsløst med 30% regen når mage-spells ble balansert mens man hadde 100% regen og t.o.m. kunne drikke i combat, men er jo mulig dere får litt mindre konkurranse om dreadmist i fremtiden..) En mage nyter jo godt av alt untatt +shadow og pet damage, så du får full effekt med 7 set pieces og kan t.o.m. bytte ut en av delene om du finner noe som er bedre. Det er revnende likegyldig hvor fristende settet måtte være for en mage. Om dere så hadde fått vinger på ryggen og 300%manaregen. Det er og blir et warlocksett. Enhver idiot av en mage som roller mot en warlock på det settet fortjener å bli disbanda fra gruppa på flekken og å bli ignorert deretter. Heldigvis er det ikke bare noe han fortjener, det er noe han må regne med at skjer også. Slik "ninjalooting" skaffer deg i rekordfart et skrekkelig dårlig rykte på serveren. Vil du ha et sett beregnet på andre klasser uten å gjøre deg til uvenn med en hel server må du belage deg på å stille i andre rekke og kun rolle når ingen av den aktuelle klassen er interessert. Har du intensjoner om å slå klørne i en annen klasses sett håper jeg for all del du advarer gruppa/raidet før dere starter også, slik at de kan finne ut om de synes det er verdt å ha deg med.
likferd Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Om det var meningen at kun warlock skal kunne bruke settet, hadde det nok vært "warlock only", slik som en del warrior armor f.eks. At en mage roller ser jeg ikke som et problem i hele tatt..
Twennie Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 hmmm, hvilke sett er ment på prester? Priest er vel ment å bruke 'Vestments of the Devout', men akkurat nå er vel deadmist det beste for prester også. Kanskje om blizzard gjør et eller annet drastisk med spirit...? Hva om man har på "need before greed" vil ikke kun warlocken rolle da?Eller prester/mager/warlocker siden de kan bruke cloth? Dreadmist kan brukes av alle, og ettersom det er mye bedre enn både magister og devout så kan ikke warlock vente å ha enerett på settet. Jo, warlocks bør kunne forvente at de får ha dreadmist i fred, er det en warlock i gruppen/raidet som trenger den så skal han ha den. Gjør annet, og du vil fort få vanskeligheter med å finne skikkelige grupper, folk snakker sammen og det går mange rykter om hvem man bør spille med og hvem man bør styre unna. Devout er ment for priests ja, og smarte priests ville helt klart velge det fremfor dreadmist. Med dreadmist får du 116 int, 110 stam og 95 spir. Devout vil i gjengjeld gi 134 int, 115 spir og 65 stam. I gode grupper trenger ikke en priest all verdens med stam. Noe må man selvsagt alltid ha, men med spir kan du i lange kamper regenerere nok mana til å redde liv. Og i tillegg kommer settbonusen, som for devout er (fra http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html?setid=182): 3 pieces: Increases damage done by Shadow spells and effects by up to 5. 5 pieces: Increases damage done to Undead by magical spells and effects by up to 10. 6 pieces: +15 Shadow Resistance. 7 pieces: +20 Spirit. 8 pieces: Increases healing done by spells and effects by up to 50.
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) Det er revnende likegyldig hvor fristende settet måtte være for en mage. Om dere så hadde fått vinger på ryggen og 300%manaregen. Det er og blir et warlocksett. Godt argument. Enhver idiot av en mage som roller mot en warlock på det settet fortjener å bli disbanda fra gruppa på flekken og å bli ignorert deretter. Heldigvis er det ikke bare noe han fortjener, det er noe han må regne med at skjer også. Slik "ninjalooting" skaffer deg i rekordfart et skrekkelig dårlig rykte på serveren. Vil du ha et sett beregnet på andre klasser uten å gjøre deg til uvenn med en hel server må du belage deg på å stille i andre rekke og kun rolle når ingen av den aktuelle klassen er interessert. Er absolutt ikke "ninjalooting" å være med på rolls for det beste utstyret du kan håpe å få. Har du intensjoner om å slå klørne i en annen klasses sett håper jeg for all del du advarer gruppa/raidet før dere starter også, slik at de kan finne ut om de synes det er verdt å ha deg med. Men jeg er enig med deg om at man godt kan bli enige om regler for looting på forhånd. Om mages ikke skal ha noe igjen for å være med deg på raid så kan de helt sikkert finne på noe bedre å gjøre. Endret 10. mars 2005 av Frank2004
Aasgaard Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Da er det kanskje greit om alle som bruker cloth roller på alle cloth sets da? Det er fornuftig. Så kan alle gå rundt med ca. 1/3 av hvert sett. Ingen ønskesituasjon. Sett-bonusene forteller hvilken klasse de er ment for. Når det gjelder stamina har warlock et helt annet behov for det enn en mage. Stamina er den aller viktigste stat for en warlock, ettersom de gjør om liv til mana. Hvis du ikke har noe sett vil alle cloth-sett være langt bedre enn det du har, men det dreier seg om å prioritere de settene er skapt for, og i samme slengen de som har størst nytte av dem (dreadminst er derfor i første rekke for warlocks). Det er også ren svada å hevde at det er bortkastet for en mage å være med på raids om han ikke får rolle på et warlock-sett. Du får jo bare synes hva du vil, men slik oppførsel kommer ikke til å bli akseptert av andre spillere på høy level. Det tar lang tid å opparbeide seg et sett, en mage som roller på noe en warlock mangler vil bli sparket ut i rekordfart. Miljøet er veldig gjennomsiktig på høyere levler også, du får veldig fort et rykte på deg som gjør at du bare kan glemme å få plass i gode grupper. Har sett mange bli "sosialt slaktet" på lvl 60 fordi de ikke holder seg unna andres sett (også mage vs. warlock).
Frank2004 Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 (endret) Da er det kanskje greit om alle som bruker cloth roller på alle cloth sets da? Det er fornuftig. Så kan alle gå rundt med ca. 1/3 av hvert sett. Ingen ønskesituasjon. Sett-bonusene forteller hvilken klasse de er ment for. Som jeg har sagt tidligere så er da deadmist-bonusene flotte for en mage. Når det gjelder stamina har warlock et helt annet behov for det enn en mage. Stamina er den aller viktigste stat for en warlock, ettersom de gjør om liv til mana. Lykke til med å finne en mage som vet hva han snakker om og er enige med deg her. Hvis du ikke har noe sett vil alle cloth-sett være langt bedre enn det du har, men det dreier seg om å prioritere de settene er skapt for, og i samme slengen de som har størst nytte av dem (dreadminst er derfor i første rekke for warlocks). Det er også ren svada å hevde at det er bortkastet for en mage å være med på raids om han ikke får rolle på et warlock-sett. Du får jo bare synes hva du vil, men slik oppførsel kommer ikke til å bli akseptert av andre spillere på høy level. Det tar lang tid å opparbeide seg et sett, en mage som roller på noe en warlock mangler vil bli sparket ut i rekordfart. Miljøet er veldig gjennomsiktig på høyere levler også, du får veldig fort et rykte på deg som gjør at du bare kan glemme å få plass i gode grupper. Har sett mange bli "sosialt slaktet" på lvl 60 fordi de ikke holder seg unna andres sett (også mage vs. warlock). Om settet kun var ment for warlock, så hadde nok blizzard i all sin storhet satt en warlock-only tag på det. Jeg kjenner en mage som går for magisters, men så er ikke han av tall-knuser-typen.. Utfrysing-truslene dine stemmer ikke med min erfaring, ihvertfall. Inntil det ble kjent at blizzard skal gjøre endringer på magisters måtte warlocks pent finne seg i å dele på godene, men frem til vi ser det nye settet så blir det mer av en skjønnssak avhengig av hvor mange deler en mage alt har. Så får vi bare håpe patchen blir bra.. Ikke akkurat noen drømmesituasjon for mages heller å måtte dele sett med flere enn nødvendig. Endret 10. mars 2005 av Frank2004
Aasgaard Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Som jeg har sagt tidligere så er da deadmist-bonusene flotte for en mage. Det hjelper fint lite at noen av bonusene fungerer for en mage også. Det samme kan en warrior si om et paladin-sett. En warlock om et priest-sett. En druide om et priest-sett, og så videre. Det er ingen som helst tvil om at Dreadmist Raiment er bygd opp med tanke på warlock. - Increases damage done to Demons by magical spells and effects by up to 10. - Icreases damage done by Shadow spells and effects by up to 15. - Increases the Attack Power of your pet by +40. Den første ville riktignok fungere for alle klasser, men det veldig tydelig at dette er warlock-saker. Kjent sak for de fleste på høy level. Når det gjelder stamina har warlock et helt annet behov for det enn en mage. Stamina er den aller viktigste stat for en warlock, ettersom de gjør om liv til mana. Lykke til med å finne en mage som vet hva han snakker om og er enige med deg her. Så du mener en mage har like stor nytte av stamina som en warlock? Det er regelrett sprøyt. En mage skal ikke få aggro, og jo mer mana en mage har, jo bedre for gruppa. En mage kan ha så mye stamina som helst, hvis han ikke har høy int er han ikke verdt noe som helst. En warlock bruker stamina på et helt annet vis enn mage. Warlock er ikke avhengig av så høy int, ettersom de kan gjøre om helse til mana. Den kraftigste aoe-effekten til en warlock skader dessuten warlocken såpass kraftig at han er avhengig av høy stamina om den skal være spesielt brukbar. Det er ikke uten grunn at en warlock fort kan velge utstyr så han får mer stamina enn en typisk warrior. Selvsagt er det hendig for en mage å ha stamina også, men ikke i samme vis som for en warlock. Om settet kun var ment for warlock, så hadde nok blizzard i all sin storhet satt en warlock-only tag på det.Jeg kjenner en mage som går for magisters, men så er ikke han av tall-knuser-typen.. Dette er jo bare tull. _Ingen_ av settene har krav om klasse. Det er ingenting som stopper en warrior fra å gå med Lightforge Armor, men det er ingen som helst tvil om at det settet er beregnet på paladin. Like lite som det er noen tvil om at Dreadmist Raiment er et warlock-sett. Utfrysing-truslene dine stemmer ikke med min erfaring, ihvertfall. Inntil det ble kjent at blizzard skal gjøre endringer på magisters måtte warlocks pent finne seg i å dele på godene, men frem til vi ser det nye settet så blir det mer av en skjønnssak avhengig av hvor mange deler en mage alt har. Vet ikke hvilke erfaringer du har, men mine erfaringer fra 60 er _meget_ klare på det jeg har sagt noen ganger nå. Jeg (og mange med meg) ville ikke engang vurdere å spille sammen med folk som ikke overholder en rekke uskrevne regler for hvilke klasser som bør få hvilke ting. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det omtrent er den største synd du kan begå å rolle på et sett som er for en annen klasse. Så får vi bare håpe patchen blir bra.. Ikke akkurat noen drømmesituasjon for mages heller å måtte dele sett med flere enn nødvendig. Mage-settet er ikke så dårlig som du vil ha det til her nå. Mange undervurderer spirit, i de fleste tilfeller tror jeg heller jeg ser at en mage i gruppa vår har høy spirit enn høy stamina. Hvis warrior og mage er gode får ikke mage mye aggro, og med fokus på int og spir vil en mage kunne dele ut mer skade i løpet av en kamp, som jo er hva man har en mage for. Høy spirit er merkbart selv i kamp, og det ser da ut til at det blir enda viktigere.
likferd Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Dette er jo bare tull. _Ingen_ av settene har krav om klasse. Stemmer nok at ingen av settene har krav om klasse, men det finnes klassespesifisiert armor. Det han mener er at om det var meningen fra blizzard sin side at mage ikke skulle bruke dreadmist, hadde de tagget det som warlock armor.
Aasgaard Skrevet 10. mars 2005 Skrevet 10. mars 2005 Dette er jo bare tull. _Ingen_ av settene har krav om klasse. Stemmer nok at ingen av settene har krav om klasse, men det finnes klassespesifisiert armor. Det han mener er at om det var meningen fra blizzard sin side at mage ikke skulle bruke dreadmist, hadde de tagget det som warlock armor. Jeg sier ikke at mage ikke kan bruke dreadmist, jeg sier at mage bør stelle seg bak warlocks i køen. Blizzard har heller ikke nektet warrior å bruke dreadmist, men det betyr selvsagt ikke at det er ok for en warrior å rolle på det om han skulle få lyst. De klassene settene er skreddersydd for bør alltid ha førsterett. Men det er det da også helt vanlig at de får. Noen få som ikke innretter seg etter uskrevne regler kan imidlertid ødelegge mye for mange.
Keylar Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 jeg kan bare forestille meg hvor kjedelig det er å tape et set item til en annen klasse som egentlig ikke trenger det når det gjelder end-game sets. Nå er ikke jeg spesielt erfaren men har vært i scarlet monastery og prøvd og skaffe meg ravager øksa, 3 ganger har cloth users rolla på den fordi de har enchanting . Og jeg tenker på den utrolige lave drop raten for dem supre end-game setsa så gråter jeg nesten ved tanken på at en eller annen idiot roller på "mitt" item.
Frank2004 Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 (endret) Som jeg har sagt tidligere så er da deadmist-bonusene flotte for en mage.Det hjelper fint lite at noen av bonusene fungerer for en mage også.*snip* Den første ville riktignok fungere for alle klasser, men det veldig tydelig at dette er warlock-saker. Kjent sak for de fleste på høy level. Kjent sak for de fleste på høy level at dreadmist er det beste settet for mage, ja.. En mage i dreadmist går glipp av en bonus: +15 shadow-dmg. *snip* masse svada om at warlock trenger stamina mer enn mage Alle får aggro, også mages. Når warlock har dobbelt så mye hp som mages i utgangspunktet er det vel ingen tvil om hvem som trenger det mest. Hva skal man med mana når man er død..? Stamina-bonusen fra dreadmist gir en mage 40-50% mer hp, hvordan er tallene for warlock..? Vet ikke hvilke erfaringer du har, men mine erfaringer fra 60 er _meget_ klare på det jeg har sagt noen ganger nå. Jeg (og mange med meg) ville ikke engang vurdere å spille sammen med folk som ikke overholder en rekke uskrevne regler for hvilke klasser som bør få hvilke ting. Jeg overdriver ikke når jeg sier at det omtrent er den største synd du kan begå å rolle på et sett som er for en annen klasse. Selvsagt ingen som godtar at folk roller på ting de ikke skal bruke. Problemet ditt her er at dreadmist er settet for mage, så de har selvsagt samme rett til å rolle på det som noen andre. Så får vi bare håpe patchen blir bra.. Ikke akkurat noen drømmesituasjon for mages heller å måtte dele sett med flere enn nødvendig. Mage-settet er ikke så dårlig som du vil ha det til her nå. Mange undervurderer spirit, i de fleste tilfeller tror jeg heller jeg ser at en mage i gruppa vår har høy spirit enn høy stamina. Hvis warrior og mage er gode får ikke mage mye aggro, og med fokus på int og spir vil en mage kunne dele ut mer skade i løpet av en kamp, som jo er hva man har en mage for. Høy spirit er merkbart selv i kamp, og det ser da ut til at det blir enda viktigere. Umm.. Hvorfor skal du begynne å blande inn spirit i dette, forskjellen mellom de to settene er jo neglisjerbar. Tror ikke du vet helt hva du snakker om, så kanskje en ide at jeg lister opp sett-bonusene: int spi sta tot Magisters 167 98 28 307 Dreadmist 116 95 110 334 Devout 134 115 65 326 Ellers er jo ikke spirit en stat som gir mage noe som helst unntatt gjennom evocation hvert 10. minutt. 30% combat regen fra mage armor kommer heller ikke til å endre på dette, dessverre.. 50 int fra eller til spiller heller ingen rolle for en mage, dreadmist har mer enn nok, ihvertfall om de 50 poengene skal komme på bekostning av 100 stamina. Endret 11. mars 2005 av Frank2004
gamer73 Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 Men det skal jo en del etterforskning til for å finne ut hva som er warrior-sett og warlock sett osv...Jeg er warrior lvl27 og har i bunn og grunn ikke peiling på hva som er ment for meg. Plukker bare det som har best armor. Det er for mye å forvente at alle skal ha kunnskap om hva dem skal plukke og ikke plukke eller rolle og ikke rolle. Når man grupper mot et mål så er det målet som teller. F.eks VC..han skal dø, samtidig som de man grupper med skal forsvares..alt annet er bare finders keep osv...mener nå jeg. Man kan ikke tenke for mye når man looter..det må gå fort! Loot det man har sjanse til..Når man er ferdig med oppdraget kan man eventuelt bytte litt ting og tang. Men å hisse seg opp fordi at noen har loota "DIN KAPPE" er bare sprøyt!
Zindre- Skrevet 11. mars 2005 Skrevet 11. mars 2005 gamer73, du er ikke så høy level at dette er et problem enda. Når det kommer lilla items, burde gruppa snakke sammen før de "kaster terningen".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå