Gå til innhold

Siemens SXG75 (3G/GPS-mobil) presentert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
At alt går på "ruter", må både betale for navigasjon, må skrive adresse for å få en destinasjon og laste ned selve kartet over UMTS/GPS er jo direkte trist.

Eneste minuset slik jeg ser det er når man er i utlandet or roamer, så kan data være dyrt. Men sånn ellers er det vel en grei løsning, man har alltid tilgang til oppdaterte kart blandt annet.

 

Aner ikke hvor store data det er snakk om. Antar det ikke sendes bilder, men heller bruker en form for vektor-grafikk og slikt.

 

Burde være mulig å få dette demonstrert i de butikkene som selger den. Må vel utendørs for å få GPS-dekning men... :D

Lenke til kommentar

Apple Ståle: 3500,- er en kanonpris for en såpass avansert mobil. Det er overraskende at Siemens priser den så lavt. En langt dårligere mobil som SonyE W800 koster faktisk fortsatt 3400,- og Nokia N70 som også taper klart mot SXG75 ligger på 4200,-

 

Bra for oss smarte forbrukere er det i allefall ;)

Lenke til kommentar

Nei, jeg spør deg om hvorfor jeg ikke skal handle 6280. Klarer ikke å bestemme meg.... ;) Jeg må overbevises igjen :)

 

Syntes 6280 er en vinner, men det er SXG75 også. Nå som series 40 er oppdatert og raskere er jeg usikker i forhold til om SXG75 er raskere og mer brukervennlig. Begge er også prisgunstige.

 

Derfor venter jeg i grunnen på omtalen din :thumbup:

Lenke til kommentar
Apple Ståle: 3500,- er en kanonpris for en såpass avansert mobil. Det er overraskende at Siemens priser den så lavt. En langt dårligere mobil som SonyE W800 koster faktisk fortsatt 3400,- og Nokia N70 som også taper klart mot SXG75 ligger på 4200,-

 

Bra for oss smarte forbrukere er det i allefall ;)

5408501[/snapback]

 

Blir teit å sammenligne disse, kan være enig i at SXG75 gir mer for pengene, men at du er "smartere" om du kjøper SXG75 er tullprat, den er myntet på andre brukergrupper, vil du ha en walkman-mobil med bedre stillbildekamera og mer ungdommelig design er W800 det beste valget, vil du ha det trolig beste kameraet på amrkedet samt en rekke andre ting er N70 det beste valget, vil du ha en mer profesjonell mobil (ikke spesielt myntet på 14-åringer som tross alt kjøper flest mobiler) med GPS så er SXG75 klart best. Selv om SXG75 er den beste mobilen noensinne i dine øyne og sikkert endel andres molna, så betyr ikke det at den er den beste for alle. Kameraet er bl.a ikke så veldig mye å skryte av.

Lenke til kommentar

Antar at de fleste som leser denne tråden er interessert i SXG75, så da burde det passe det å si 'for oss smarte forbrukere' her.

 

Hvis du med 'walkman-mobil' mener musikk-mobil så er S75 et bedre valg, da den har bedre MP3-kvalitet enn W800, langt bedre høyttaler og støtter flere lyd-formater :)

Ble litt off-topic der også.

Lenke til kommentar
Antar at de fleste som leser denne tråden er interessert i SXG75, så da burde det passe det å si 'for oss smarte forbrukere' her.

 

Hvis du med 'walkman-mobil' mener musikk-mobil så er S75 et bedre valg, da den har bedre MP3-kvalitet enn W800, langt bedre høyttaler og støtter flere lyd-formater :)

Ble litt off-topic der også.

5409353[/snapback]

 

Litt mer OT siden du brakte det opp: Litt fra testen av S75 på mobile-review: "Truly the sound quality roused no positive emotions. Some files sound really well, but others fail greatly. And a general impression is files sound with no distortions on middle volume level. You will find listening to the music with the maximum volume impossible, since then the loudspeaker gets breathless with high frequency noises. And also low frequencies are played with great distortions. Even a stereo headset will not help. At the same time high volume is also of some advantage. You will hardly miss a call at the maximum volume even in a very noisy room. No equalizer is present"

 

Kan gå med på at S75 har litt bedre høyttaler (veldig mye bedre høyttaler er sterkt overdrevet, på bass er den merkbart bedre, men ikke ellers), men jeg synes ikke den er bedre på mp3-medfølgende headsett er etter min og flere andres mening dårligere, og jeg synes den er enklere å bruke pga gode snarveiknapper på W800i. At den støtter flere lydformater kan være greit, men de aller fleste bruker mp3 da det er mest utbredt... Jeg har ikke prøvd SXG75, skal gjøre det så snart den kommer ut i butikk i Norge, godt mulig den er kjempebra, og kanskje jeg til og med kjøper den etterhvert...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Men når i helsike skal prisguiden reflektere det vi har pratet om her i en uke, at mobilen er en uke unna. (mao, den skulle vært her nå, eller i det minste stå på guiden at den er mindre enn 7 dager unna)

 

https://prisguiden.no/produkt/37035

 

Eller er det så å tenke at den er enda lengre unna for oss her oppe i nord?

 

(De med grønne "checkmarks" er bare tull...de har den ikke de heller)

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...