Gå til innhold

Siemens SXG75 (3G/GPS-mobil) presentert


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er det du prater om?

 

Vanlig gps fungerer over hele verden. Og regner med at vanlige gps kart burde fungere på et slikt system. Finnes altså ingen grunner til at mobilen ikke burde komme ut i Norge samtidig med de andre nasjonene.

5183891[/snapback]

 

Lisenser til kart kan begrense bruken, pluss plass på minnekort. Ut fra slike faktorer kan det være forretningsmessig hensiktsmessig og selge mobilen med akkurat de kartene for det landet den selges i, og ikke for hele verden. Det var min teori. Molna har vel kanskje presentert en bedre en.

 

Hva du mener med "vanlige gps kart" er for meg ukjent da denne mobilen ikke er en vanlig GPS, og som denne tråden viser kjører linux variant med Brew og Java. Mao dette er en mobil platform med GPS chip, det er ikke dermed sagt at den vil kjøre software utviklet for andre GPSer. Dette er vel det vi alle i denne tråden har klaget for nød over manglende informasjon. Hvis du tenker på kart du instalerer på Garmin og lignende enheter tror jeg ingen av de vil virke på denne mobilen. De må nok lages for denne enheten.

 

 

AKIRA

Endret av AKIRAx24
Lenke til kommentar

Slik jeg har forstått det så følger det ikke med noen kart når man kjøper den, men man har tilgang til 10 gratis kart som man kan laste ned via GPRS/3G.

Husk at dette kun gjelder VDO-programmet som følger med, som er java og burde bety at andre java-programmer kan gjøre noe lignende.

 

SXG75 bruker vanlige VDO-kart (samme som til f.eks S75, K750 etc..), ikke noe SXG75-spesifikt.

 

Jeg er maks forvirret om denne GPS'en og tør egentlig ikke fastslå noe som helst før jeg selv har prøvd det :)

Lenke til kommentar

Nokia N70 frister mer og mer...og så N80 når den kommer.

 

Knappene på min Samsung D500 har begynt å fuske, så jeg trenger faktisk en ny mobil.

 

Nokia N70...er her nå...kan jeg leke med nå....og..koooose meg med! mmmmh.... Kan ikke vente til 2006 med å kjøpe mobil..det er helt utelukket!!

 

Har Siemens noensinne kommentert på måten vi som forbrukere opplever disse evinnelige forsinkelsene??

 

AKIRA

Lenke til kommentar

AKIRAx24: Du kan ikke skylde kun på Siemens i denne saken. SXG75 skulle egentlig bruke BREW uiOne som User Interface, men da det viste seg at Qualcomm ikke klarte å få dette ferdig tidsnok hadde ikke Siemens annet valg enn å lage UI'et selv. Dette er en helomvending som tar tid og ressurser, det er nesten et mirakel at de fortsatt klarer å levere SXG75 i år :)

Lenke til kommentar
AKIRAx24: Du kan ikke skylde kun på Siemens i denne saken. SXG75 skulle egentlig bruke BREW uiOne som User Interface, men da det viste seg at Qualcomm ikke klarte å få dette ferdig tidsnok hadde ikke Siemens annet valg enn å lage UI'et selv. Dette er en helomvending som tar tid og ressurser, det er nesten et mirakel at de fortsatt klarer å levere SXG75 i år :)

5194235[/snapback]

 

SXG75 virker i utgangspunktet på meg som et godt prosjekt som plutselig gikk åt skogen da Qualcomm ikke klare å levere tidsnok. Det var vel en grunn til at Siemens fra dag 1 ikke ønsket å lage UI selv, men er nå, av forskjellige årsaker, blitt "tvunget" til det. Kan vi forvente et dårligere, om ikke "haste-produkt" av Siemens?

Molna: Klarer å rive til deg et eksemplar fra Wehrmacht :thumbdown: allikevel?

Lenke til kommentar

Sevian: SXG75 vil fortsatt med god margin være den mest avanserte mobilen på markedet. Jeg tror den vil holde den posisjonen til 2007.

 

Bamsemoms: Siemens har ikke vært alene om å slite med tidlige bugs. Enkelte andre merker har dette året hatt en bugs-rate på hele 50% da de kom...

 

Så lenge det ikke er seriøse bugs så er i allefall jeg fornøyd. Er jo litt av sjarmen også det at man venter på at ny firmware blir lagt ut for selv-oppgradering :)

Dessuten er Siemens den eneste produsenten som er ÆRLIG når det gjelder bugs. Da SX1 ble lansert gikk de offentlig ut og sa at den hadde enkelte problemer for de kjøperne som var først ute. For 65-serien gikk de ut med pressemelding da de oppdaget et potensielt lyd-problem i et av sine laboratorier, et problem som forøvrig aldri ble reprodusert av noen bruker.

 

Kjøper du helt ny type bil så får du endel barnesykdommer med på kjøpet der også.

Lenke til kommentar
Sevian: SXG75 vil fortsatt med god margin være den mest avanserte mobilen på markedet. Jeg tror den vil holde den posisjonen til 2007.

 

Bamsemoms: Siemens har ikke vært alene om å slite med tidlige bugs. Enkelte andre merker har dette året hatt en bugs-rate på hele 50% da de kom...

 

Så lenge det ikke er seriøse bugs så er i allefall jeg fornøyd. Er jo litt av sjarmen også det at man venter på at ny firmware blir lagt ut for selv-oppgradering :)

Dessuten er Siemens den eneste produsenten som er ÆRLIG når det gjelder bugs. Da SX1 ble lansert gikk de offentlig ut og sa at den hadde enkelte problemer for de kjøperne som var først ute. For 65-serien gikk de ut med pressemelding da de oppdaget et potensielt lyd-problem i et av sine laboratorier, et problem som forøvrig aldri ble reprodusert av noen bruker.

 

Kjøper du helt ny type bil så får du endel barnesykdommer med på kjøpet der også.

5194865[/snapback]

 

Vi har jo forsåvidt hatt denne diskusjonen før molna, du synes ikke bugs som at telefoner skrur seg av til stadighet er særlig brysomt, men mange vil si de er det, alle mobiler har jo bugs, men graden av alvorlighet og her vil jeg trekke frem nokia 33X0-serien og siemens 65-serien som verstinger. Fint at siemens innrømmet lydbuggen, men de burde kanskje vært mer villig til å innrømme feilen med at mange mobiler i 65-serien var meget ustabile...

 

Blir kanskje ltit rart å si at SXG75 er den mest avanserte mobilen fram til 2007, tviler på at du vet alt om hva de fleste andre mobilprodusenter presenterer iløpet av det kommende året og modeller som P990 o.l vil jeg si er minst like avansert som SXG75, men på en litt ANNEN måte (jeg synes bl.a Vanlig GPS som funksjon er meget bra i SXG75 serien og trolig en genistrek av benq/siemens).

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Jeg tror også at det kommer flere mobiler innen 2007 som vil være mer avansert enn sxg75. Telefoner med WiFi, noe som jo er genialt, vil nok bli mer og mer vanlig. Ser bla på n92 som kommer til å rocke vilt og uhemmet i "nær" framtid, og kanskje til en viss grad w900, dog uten WiFi (uten at jeg vet det 100 % sikkert). Men det er jo slik it-verdenen fungerer! Bare se på ukens retro, den er 3 år gammel(!).

Lenke til kommentar

Bamsemoms: vi kan i allefall bli enige i at å diskutere bugs i en tråd om en mobil som enda ikke er på markedet er bortkastet tid.

 

Sevian: WiFi-mobil har jo Siemens/BenQ hatt på markedet et halvår allerede, er ikke noe gjennombrudd det egentlig.

W900 er langt fra like avansert som SXG75.

Lenke til kommentar
Bamsemoms: vi kan i allefall bli enige i at å diskutere bugs i en tråd om en mobil som enda ikke er på markedet er bortkastet tid.

 

Sevian: WiFi-mobil har jo Siemens/BenQ hatt på markedet et halvår allerede, er ikke noe gjennombrudd det egentlig.

W900 er langt fra like avansert som SXG75.

5195591[/snapback]

 

Ja, det kan vi godt, men det er egentlig du som starter diskusjonen når du hele tiden nekter å innse at siemens har gjort noen feil og nærmest latterliggjør alle oss som påpeker det (både SE og nokia har fått mye pepper oppigjennom årene uten at du har tatt deg tid til å forsvare dem selv om du sier du jobber for SE om jeg ikke husker feil?)

 

Du kan si at SGX75 er mer avansert på endel områder, men f.eks kamera (tviler på at FW får opp kvaliteten på SXG75 veldig mye) så ligger SE et stykke foran, mulig video er bedre på SGX75 men...

Lenke til kommentar
Bamsemoms: vi kan i allefall bli enige i at å diskutere bugs i en tråd om en mobil som enda ikke er på markedet er bortkastet tid.

 

Sevian: WiFi-mobil har jo Siemens/BenQ hatt på markedet et halvår allerede, er ikke noe gjennombrudd det egentlig.

W900 er langt fra like avansert som SXG75.

5195591[/snapback]

 

At WiFi støtte ikke er noe teknologisk gjennombrudd er jeg jo forsåvidt enig i, men skjønner ikke at det har noe med det jeg sa å gjøre. Alle som kan litt om IT skjønner verdien av WiFi støtte i telefoner. Og du Molna har jo kunnskaper i bøtter og spann. Bare fordi det har vært WiFi støtte hos produkter en del tid, trenger ikke det rettferdigjøre suksess eller fiasko. Det er mange mobiler som har hatt 3G lenge også, men vi kan ikke direkte påstå at denne bruken har tatt av. Med det sagt mener jeg at man ikke trenger stor innsikt i dagens it-marked for å skjønne at 3G kommer til å bli en megahit i løpet av tiden som kommer, på samme måte som WiFi vil bli ettertraktet. Derfor mener jeg at uten slik støtte vil ikke SXG75 holde seg på teknotoppen om 2 år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...