Gå til innhold

Siemens SXG75 (3G/GPS-mobil) presentert


Anbefalte innlegg

Sevian: ikke 2 år nei. Til 2007 blir ett år det, altså gjennom hele 2006.

 

SX1 var jo best gjennom hele 2004 og delvis 2005 den også (selv med 6 måneders forsinkelse). Synd den solgte veldig dårlig, grunnet elendig/manglende markedsføring av Siemens...

 

Oh well... dagene går :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sevian: ikke 2 år nei. Til 2007 blir ett år det, altså gjennom hele 2006.

 

SX1 var jo best gjennom hele 2004 og delvis 2005 den også (selv med 6 måneders forsinkelse). Synd den solgte veldig dårlig, grunnet elendig/manglende markedsføring av Siemens...

 

Oh well... dagene går :)

5196992[/snapback]

 

Sorry mac, visste ikke du mente 1.1.07

Lenke til kommentar
arehei: 'uken'?

Nei, SX1 kom i butikkene i desember 2003 og var nok i butikken hele 2004.

5199458[/snapback]

Min feil :)

 

Jeg husker jeg kjøpte min da den var helt ny i Norge, 23. desember. Men tok visst feil på året :) Det var visst 2003 ja, ikke 2004 :)

 

Får også støtte rontonic her, SX1 var i mine øyne overhodet ikke den beste mobilen alt i alt. Klart den var god, men hadde så veldig mange svakheter desverre.

 

Men la oss prøve å dreie samtalen tilbake til SXG75, shall we? :)

Lenke til kommentar

Om vi skal se på popularitet så kan det være interessant å se hvor mange telefoner av hver modell som har blitt solgt oppigjennom tiden. Mener å ha lest at de ubestridte vinnerne her er T630, 3510i og 3310/3330. Hvordan det har vært året som har gått vet jeg ikke, men kan være interessant å se. Spennende om et år, hvem ble f.eks mest populær av SGX75 og W900i? ;)

 

Det får nok bli din tolkning molna at SX1 solgte dårlig pga markedsføring. Jeg har en håndfull venner av meg som vurderte den, men grunnet et høyst upraktisk tastatroppsett valgte f.eks 6600 som var en langt mere populær mobil ut i fra salgstall...

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

www.siemens.no sier vedrørende SXG75

"SXG75 kommer til Norge i Januar 2006 i fargen “metallic white” og "Metallic Black". "

 

Siemens.de sier

"Das SGX75 ist Ende 2005 in der Farbe „Metallic Black“ im Handel erhältlich.

"

Som vel betyr slutten av 2005.

 

mpx.no sier ubekreftet 9.1-06, andre har ubekreftet i desember etc.

 

Der gikk den jula i da..

 

En liten tilleggsfrustrasjon.

 

Hvorfor forteller mobilleverandører, spes Nokia og Siemens, så tidlig om nye modeller? Jeg regner med at det er flere enn meg som har stoppet kjøpet av en ny telefon fordi "Jeg kan alltids vente to mnd og få den siste telefonen med xxx som tilleggsfusnkjon." Så kommer den selvølgelig ikke når den er annonsert og så venter man enda en mnd eller to.

 

Resultatet er jo at man handler færre telefoner.

 

Apple kjører vel den linja at de annonserer en dings i dag og du kan kjøpe den i butikken i morgen. Surt for de som kjøpe ny dings i går, men de fikk jo solgt dingser da. Nå bare venter man.

 

tlangset

Lenke til kommentar
www.siemens.no sier vedrørende SXG75

"SXG75 kommer til Norge i Januar 2006 i fargen “metallic white” og "Metallic Black". "

 

Siemens.de sier

"Das SGX75 ist Ende 2005 in der Farbe „Metallic Black“ im Handel erhältlich."

Som vel betyr slutten av 2005.

5236279[/snapback]

Begge er sanne. De gir ut mobilen først i tyskland og andre folkerike nasjoner som det er billig å starte med. Og senere her i Norge. Hm, går det an å bestille fra tyske webshop'er ?? Går vel an å oppgradere til Norsk firmware ved en senere anledning...

 

edit: mobilejoker.de har mulighet for å sende til Norge, men jeg tror man må sende mail og høre med de hvis man vil ha uten abonnement. 5 år med tysk som valgfag og jeg kan ingenting :)

Endret av Pion
Lenke til kommentar
www.siemens.no sier vedrørende SXG75

"SXG75 kommer til Norge i Januar 2006 i fargen “metallic white” og "Metallic Black". "

 

Siemens.de sier

"Das SGX75 ist Ende 2005 in der Farbe „Metallic Black“ im Handel erhältlich."

Som vel betyr slutten av 2005.

5236279[/snapback]

Begge er sanne. De gir ut mobilen først i tyskland og andre folkerike nasjoner som det er billig å starte med. Og senere her i Norge. Hm, går det an å bestille fra tyske webshop'er ?? Går vel an å oppgradere til Norsk firmware ved en senere anledning...

 

edit: mobilejoker.de har mulighet for å sende til Norge, men jeg tror man må sende mail og høre med de hvis man vil ha uten abonnement. 5 år med tysk som valgfag og jeg kan ingenting :)

5236347[/snapback]

 

Er ganske enkelt å bestille uten abbonement i webbutikken til Mobilejoker:"Handy ohne vertrag".

Men vil absolutt sjekke med dem på mail om de kan trekke fra 16% tysk skatt.

Hvis de ikke gjør det, vil du garantert finne andre butikker som gjør det.

Har selv gjort dette tidligere, men det var på grunn av pris. Nå er det ikke noe å tjene(blir heller dyrere) på å importere selv.

Men man får jo mobilen før andre i Norge da :)

Lenke til kommentar

Tlangset: alt det du lurer på finner du svar på lenger opp i tråden.

 

 

Lansering skjer på forskjellig tid i forskjellige land.

Forsinkelsen av SXG75 er ikke bare Siemens sin skyld, da UI'et de skulle bruke ikke ble ferdiglagd tidsnok av amerikanske Qualcomm og Siemens hadde ikke annet valg enn å lage ett selv (slikt tar flere måneder).

Lenke til kommentar

Forsinkelsen av SXG75 er ikke bare Siemens sin skyld, da UI'et de skulle bruke ikke ble ferdiglagd tidsnok av amerikanske Qualcomm og Siemens hadde ikke annet valg enn å lage ett selv (slikt tar flere måneder).

5237074[/snapback]

Omtrent det samme som jeg sa om firmware-feil bare i Norge:

 

Det spiller fint liten rolle for forbrukerne om det er Qualcomm eller Siemens som er grunn til forsinkelsen.

Lenke til kommentar

Jeg synes uansett det må stå for mobilprodusenten sin regning at de ikke klarer å levere i tide, såklart er det dårlig av underleverandører, men det sier jo sitt om et mobilselskap når de ikke greier å velge underleverandører som holder hva de lover. Dette har jo alle de store mobilselskapene gjort flere ganger. Greit nok på mindre viktige modeller, men på flaggskipene som her for siemens er SXG75 bør ikke slikt skje... Synes dette vitner om en dårlig trend somd esverre blir mer og mer vanlig, produsentene lover mer enn de klarer å holde, og jeg synes de bør ta hovedansvaret for det...

Lenke til kommentar
Muligens for deg, men det er en saklig opplysning når folk spør om hvorfor den ikke har kommet enda (i allefall sakligere enn en post som din).

5240302[/snapback]

Jeg formulerte meg nok litt dårlig der ja. Jeg prøver ikke å si at det ikke er en saklig opplysning. Det er klart at det er en saklig opplysning som forklarer forsinkelsene. Deg jeg dog mente var at for kunder som sitter å venter på denne mobilen blir den ikke mer tilgjengelig uansett om det er Siemens eller deres samarbeidspartnere som er den direkte grunnen til forsinkelsen. Mobilen får de ikke uansett hva grunnen er.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...