Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Knaselys i styrelageret er definitivt IKKE bra! Hvis du merker at det er tungt å svinge på styret, kan det faktisk være at du har krønsja kulene inne i lageret. Hvis ikke, er det nok bare litt grease som trengs. Mulig grunn kan være at det er brukt for mye makt under festingen av gaffelen.

 

At dekket tar borti bakbremsen er lett å fikse selv. Bare å justere klossen bak.

 

Kjedet skal ta borti giren foran hvis forgiren står i første og bakgiren står i 7,8 eller 9 gir bak. Alt etter om det er 7,8 eller 9-delt gir. At giren tar borti slik som du sier, trenger heller ikke å være galt.

 

Garanti bortfaller ikke hvis du justerer giren selv, men hvis du ikke har peiling på justering, er det ikke særlig mye vits i å prøve på det. Stikk bort i sjappa der du kjøpte sykkelen, så fikser de det sikkert gratis. Tar ca. 2min å justere den.

Lenke til kommentar

Huff... det setet ser ut som en skikkelig rompe-killer. :scared:

 

Ellers ser sykkelen skikkelig snasen ut. :)

...bare må få med alt det dyre XTR-utstyret? :p

Faktisk er slike seter veldig gode å sitte på! Et sete skal ikke være mykt å bredt, men smalt og hardt! ;)

Sier du det? :dontgetit:

Er det vondere å sitte på en mellomting (f.eks på min) enn på et pinnesete?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
16000,- utollet...

Koster bitte litt mer på Oslo Sportslager.

Føler jeg har betalt litt overpris selv da. Betalte tilsvarende for en sykkel utstyrt med XT blandet med LX krank og nav, om jeg husker riktig. Rammen er super, sammen med felgene og dekkene som er blant verdens letteste.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tingen med den sykkelen jeg har er at den er lokalbygget. Rammen er så vidt jeg husker fra GT-fabrikken, mens resten blir satt sammen her i landet. Dette sparer de en del på og kan derfor selge syklene billigere.

Endret av Slettet+9817234daf
Lenke til kommentar
Nja, felger med gode nav og en veldig lett ramme kan koste temmelig mye.

Men sykler generelt i Norge er farlig overpriset i forhold til bla. Tyskland, så jeg vet ikke helt.

Jeg har kjøpt en del deler fra sverige, har spart en god del tusener. Tyskland har jeg aldri sett noen priser fra, kan du komme med et eksempel? Gjerne med link ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...