Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Fått sansen på sykling i det siste. Startet vel når eg var i danmark og der syklet eg mye. Engang syklet eg i hele 36km!! Dog hadde eg prøvd meg på noe slik her i vestlandet hadde eg krepert fort! :p

 

Har en gammel kjedelig 18girs nede i garasjen som eg nesten ikke gidder å bruke. Syklet forrige dagen til askøy herfra og fant ut at den måtte erstattes fort at noe nytt og bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Wee! :w00t:

 

da har jeg fått kjøpt ny sykkel" :yes: Gekko Frecko... Fikk den mye billigere pga. kontakter ;) Noen som har sett den eller har prøvd/har den?

Kan jo slenge ut spessifikasjoner, så kan de av dere som har peiling si hva dere synes:

 

Ramme: 7005 d.butted tubes

gaffel: Marszochi MX Comp ETA

felger: Shimano Deore

nav: Shimano Deore

Eiker: Sha Da sorte rustfri

dekk: Ritchey Speedmax Pro

krank: Shimano Deore

kjede: Shimano HG 53

Frikrans: Shimano Deore

krank lager: Shimano Deore

frontgir: Shimano Deore

bakgir Shimano XT

Girhendler: Shimano Deore

Styre: Ritchey Comp

Styrestem: Ritchey Comp V2

Styrelager: Ritchey Logic

Bremser: Shimano Deore

Bremsehendler: Shimano Deore

sete: Fizik Plateau Eco

setepinne: Ritchey Comp V2

 

:D

Lenke til kommentar
36km? Gidder da ikke ta ut sykkelen for slike små turer....

Ligger nede på ca 200 km i uken nå... slutt på sesongen for min del så nå kutter jeg sikkert ned til 100-150km

:roll:

 

Og hva er 200km / 7dager da? Det er nesten 29km det. Altså 29km om dagen? Hva holder du på med da?

:no:

 

Hvor mange mil/km man sykler har ingenting å si for god trening!

Lenke til kommentar
36km? Gidder da ikke ta ut sykkelen for slike små turer....

Ligger nede på ca 200 km i uken nå... slutt på sesongen for min del så nå kutter jeg sikkert ned til 100-150km

:roll:

 

Og hva er 200km / 7dager da? Det er nesten 29km det. Altså 29km om dagen? Hva holder du på med da?

:no:

 

Hvor mange mil/km man sykler har ingenting å si for god trening!

sykler primært for gøy 3 ganger i uken, mellom 8 og 10 mil. så blir det alltid noen småturer utenom. + noen ganger til jobb (nesten aldri mer enn 2 ganger)

 

Vet veldig godt at mengden ikke har noe å si, men som jeg sa så sykler jeg for gøy og sykler stortsett bare bedriftsritt og noen få turritt. 29km pr dag er jo under 1 time og det er vel ikke særlig mye?

Lenke til kommentar
36km? Gidder da ikke ta ut sykkelen for slike små turer....

Ligger nede på ca 200 km i uken nå... slutt på sesongen for min del så nå kutter jeg sikkert ned til 100-150km

har du noen friske ritt-resultater i stede for skryt av hvor langt du sykler?

jada.... ikke noe gode resultater, men jeg har iallefall hatt det gøy, ligger stortsett på 30-34 km/t i snitt på de rittene jeg har syklet iår (bare 7 ritt men), så da er det bare se at du vil finne meg på nedre del av resultatlistene i de fleste rittene jeg er med i. (fjord var beste plassering 18plass, iår 51plass)

 

Har 2 ritt igjen i kalenderen min i år.

 

Føler at 200-300km i uken er ganske greit, når jeg startet for noen år siden så synes jeg at jeg hadde syklet langt når jeg passerte 10km :)

Menmen, det viktigste er vel å komme seg ut å gjøre noe, og ha det GØY.

 

PS: Snakker om landevei (for å avklare).

Lenke til kommentar
36km? Gidder da ikke ta ut sykkelen for slike små turer....

Ligger nede på ca 200 km i uken nå... slutt på sesongen for min del så nå kutter jeg sikkert ned til 100-150km

:roll:

 

Og hva er 200km / 7dager da? Det er nesten 29km det. Altså 29km om dagen? Hva holder du på med da?

:no:

 

Hvor mange mil/km man sykler har ingenting å si for god trening!

sykler primært for gøy 3 ganger i uken, mellom 8 og 10 mil. så blir det alltid noen småturer utenom. + noen ganger til jobb (nesten aldri mer enn 2 ganger)

 

Vet veldig godt at mengden ikke har noe å si, men som jeg sa så sykler jeg for gøy og sykler stortsett bare bedriftsritt og noen få turritt. 29km pr dag er jo under 1 time og det er vel ikke særlig mye?

Hvis du virkelig satser så er ikke én time hver dag nok, men det er mer enn nok for den som sykler turritt (vet ikke hva det kalles når det er på veien :p ) en gang i blant, og ellers bare sykler for trening. Jeg regner ikke mil da det ikke har noen funksjon, men ser derimot mer på intensitet og tid.

 

Noen som skal sykler ritt i morgen og på søndag? (I Trondheim, terrengritt..)

Lenke til kommentar
Æsj, den nye Monty Magura 219 sykkelen min har begynt å knirke og knake veldig i kranken nå. Jeg får jo selvfølgelig fikset det gratis siden den er så ny, men er det noen som vet hva som kan være galt?

Sikkert skitt "i mellom" krankarmen og kranklageret, eller så kan det være at bolten på krankarmen ikke er stram nok.

 

Fet sykkel BTW ;)

Ok, det kjennes ut som om kranken er littegrann løs. Tror jeg får fikset det i morgen, siden jeg selv ikke har noe verktøy til å stramme opp kranken.

Sykkelen er fantastisk morsom å sykle på forresten ;)

Lenke til kommentar
Skal sies at eg er i dårlig form og er overvektig. Å sykle er ganske så genialt med tanke på at det er trening men samtidig gøyt siden det ikke føles som om man trener på en måte.

36 kilometer er en fin lengde å sykle hvis det passer for deg. Anbefaler deg å ikke høre på alle som skryter over hvor langt de sykler.

Lenke til kommentar
Skal sies at eg er i dårlig form og er overvektig. Å sykle er ganske så genialt med tanke på at det er trening men samtidig gøyt siden det ikke føles som om man trener på en måte.

36 kilometer er en fin lengde å sykle hvis det passer for deg. Anbefaler deg å ikke høre på alle som skryter over hvor langt de sykler.

ok, er egentlig 100% enig.... det viktigste er at DU er ute å sykle, ikke at alle andre er :-)

 

Kom deg med i en sykkelgruppe, det er enda mer gøy :-)

Lenke til kommentar

Hvordan sjekker man bremseklossene på Shimano mekaniske skivebremser (FH-M475)?

Det ser ut som at jeg skal trekke ut splinten helt øverst, men da står vaierarmen i veien. Og i tillegg ser det ut som at jeg må skru av hele bremsen for å få bremseklossene ut.

 

Jeg har leitet lenge på Shimano sine sider, men finner ingenting om akkurat min bremse, kun hydrauliske.

 

Edit: Jeg fant ut av det selv. Det er bare til å ta av vaieren på håndtaket, og så spretter bremsearmen tilstrekkelig langt bak til at splinten kan gå fri. Først skrudde for sikkerhets skyld av hele bremsen for å ha mer kontroll når jeg skulle sette den sammen igjen etterpå.

Artig å se de bittesmå flakene av ikke-gummi-materiale som bremser så utrolig godt.

De nederste 1-2mm av den ene klosse var på en måte "revet vekk", eller skrapt ujevnt bort. Tyder ikke dette på at det har vært en teit og uvelkommen stein på besøk?

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Lurte på en liten ting angående sykling. Har ikke syklet på ca 1år, skal man da ha dritvondt i ræva etter 2 sykkelturer? Er kun ubehagelig når jeg sitter på sykkelen.

:blush:

Det er helt normalt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...