Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har en GT Ruckus 3.0. Synes gaffelen ikke er bra! Vurderer sterk å bytte til en stiv gaffel. Var på Hank Sport i dag. Der så jeg de hadde fått inn chucker, kule de da! Hva koster Chucker 2.0 da?

På det lokale sportshuset her koster Chucker 2.0 4000,- . Den standard gaffelen er ikke bra, men her bytter de den gratis til en litt kvassere en. Naboen kjøpte den chucker, og demperen ble ødelagt 2 ganger. Da ga de opp og bytta til en bedre en :thumbup: . En solid og robust sykkel, bortsett fra gaffelen.

Lenke til kommentar
Jeg har en GT Ruckus 3.0. Synes gaffelen ikke er bra! Vurderer sterk å bytte til en stiv gaffel. Var på Hank Sport i dag. Der så jeg de hadde fått inn chucker, kule de da! Hva koster Chucker 2.0 da?

På det lokale sportshuset her koster Chucker 2.0 4000,- . Den standard gaffelen er ikke bra, men her bytter de den gratis til en litt kvassere en. Naboen kjøpte den chucker, og demperen ble ødelagt 2 ganger. Da ga de opp og bytta til en bedre en :thumbup: . En solid og robust sykkel, bortsett fra gaffelen.

Gaffelen min er ikke dårlig akkurat, det er bare det at jeg liker den ikke! Vil at gaffelen skal være stiv :p Men jeg kjører ikke så mye trial akkurat, kjenner dog noen son gjør det. Bror til en i klassen min har en skikkelig trial sykkel uten sete, gir o.l 20" hjul++ :D

Lenke til kommentar
Hvis du tar bort setet så er det nesten bare fargene som er forskjellig fra den sykkelen jeg snakket om. Jeg har ikke prøvd den, men har prøvd den gamle trial-sykkelen hans. Det er heftige saker, selv om den ikke var så "proff" da.

Naboen min har fjorårets modell. Alt blir jo 10x enklere på en slik sykkel til sammenlinging mot en "vanlig" sykkel. Rimelig sikker på at min neste sykkel blir en slik en :love:

Lenke til kommentar

en i klassa mi har en scott full karbon racing sykkel, det er saker :) bare pedalene koster 5000 kr :p total verdi er vel i overkant av 70k..

 

selv har jeg en diamant extreme sykkel som jeg har hatt en del år, gir vaiern har visst sagt farvell til de bakerste tannhjulene, så å sykkle i oppoverbakke tar på

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjør det egentlig noe at kjedet har strukket seg litt når man allievel har stramming ved bakgiret?

Ja, for da sliter det ut tannhjulene. Søskenbarnet mitt trødde rett og slett av kjedet i NM! Det var kjedelig!

 

Og man kan ikke selge en sykkel med slitt drivverk for eksempel, og skal man skifte allle tannhjulene så blir det mange tunsen kroner. Man merker det og når man sykler og om det er slitt eller ikke. Vertfall når man har nytt kjede på slitte hjul!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...