Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Er denne noe å samle på?

 

27-277_l.jpg

http://www.biltema.no/products/product.asp...5&iItemId=92309

 

Skal ikke brukes til noe konkurransetrening, er bare for å ha et bedre alternativ til ergometersykler.

 

Har også gått og siklet på en landeveissykkel som de har på xxl. Den koster ikke mer en 5000kr, men den ser ut som den gir mye for pengene. Jeg har nå en DBS spinova, som egentlig er en flott sykkel, men så mye som jeg sykler så tror jeg at en landeveissykkel hadde vært mitt i blinken. Har også tenkt å bruke den til trening.

Dumt at de ikke har sykkelen på hjemmesidene sine.

Sykkelruller er greit til vintertrening og trening mens du ser på film osv, eneste som plager meg er at det sliter sykt på dekkene + lager fæl lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må jo ha eget dekk til rullene da, jeg har et Ritchey Tom Slick dekk. Det bråker litt ja, men..

 

Edit: Jeg hadde ikke gått for den rullen der til 700kr, men blir kanskje ikke riktig å høre på meg da jeg ikke akkurat kjøper det billigste (min kostet 4500kr). Du får sikkert det du betaler for! Kvalitet er en ting og funksjonalitet er en annen, på min er det en liten datamaskin. Den kan ta imot signaler fra pulsmåler, tråkkfrekvensmåler, og den måler effekten i tråkket++ I tillegg til at jeg da kan sette opp et treningsprogram, og enkelt justere motstand etc.

 

Edit2: Det var vist 700 den kostet :blush:

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Du må jo ha eget dekk til rullene da, jeg har et Ritchey Tom Slick dekk. Det bråker litt ja, men..

ja, greit nok om vinteren, men om sommeren kan det være litt slitsomt å bytte dekk når du skal ta en time på rulla. Jeg har uansett flere hjulsett til både racer og mtb så for meg går det greit.

Lenke til kommentar
Du må jo ha eget dekk til rullene da, jeg har et Ritchey Tom Slick dekk. Det bråker litt ja, men..

ja, greit nok om vinteren, men om sommeren kan det være litt slitsomt å bytte dekk når du skal ta en time på rulla. Jeg har uansett flere hjulsett til både racer og mtb så for meg går det greit.

Jeg og har flere hjulsett, men ikke noe spesielt som jeg bruker på rullen. Bruker nesten ikke rullene om sommeren likevel så..

 

Marisu_EV: Du kan se hva jeg skrev angående ruller i forrige post. Til en som bare skal ha noe å trå på om vinteren e.l. så fungerer den nok helt fint!

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Du må jo ha eget dekk til rullene da, jeg har et Ritchey Tom Slick dekk. Det bråker litt ja, men..

ja, greit nok om vinteren, men om sommeren kan det være litt slitsomt å bytte dekk når du skal ta en time på rulla. Jeg har uansett flere hjulsett til både racer og mtb så for meg går det greit.

Jeg og har flere hjulsett, men ikke noe spesielt som jeg bruker på rullen. Bruker nesten ikke rullene om sommeren likevel så..

Ikke jeg heller, men det hender at jeg setter meg ned å kjører litt mens jeg ser på film eller.no, problemet mitt er at jeg er mer eller mindre 100% fokusert på treningen når jeg trener og da er det vanskelig å få med seg filmen :-)

 

Sommeren skal brukes ute ja, ingen tvil om det... Noen her som skal på birken?

Lenke til kommentar

Det blir første gang for meg og, stiller i M16. Skal kjøre på en "Uorginal" Gt Zaskar Expert.

 

Likte sykkelen din! :cool:

 

Målet kommer an på været.. Har ikke peiling på hva jeg kan klare. En i familien klarte det på ca. 3t og 20min i fjor (grisevær!), kommer vertfall ikke til å slå det! :p

Endret av ManagHead
Lenke til kommentar
Marisu_EV: Du kan se hva jeg skrev angående ruller i forrige post. Til en som bare skal ha noe å trå på om vinteren e.l. så fungerer den nok helt fint!

Ok, kommer nok til å bruke den i stede for ergometersykler(noe som suger helt villt) og når jeg ikke gidder å ta turen ut å sykle.

Lenke til kommentar
Det blir første gang for meg og, stiller i M16. Skal kjøre på en "Uorginal" Gt Zaskar Expert.

 

Likte sykkelen din! :cool:

Stiller i m29.

 

Sykkelen er etter min mening "state of the art". Bygget 100% etter mål. Eneste jeg har byttet ut med orginalen er "raceface" setepinne + byttet til 540 pedaler...

Lenke til kommentar
Det blir første gang for meg og, stiller i M16. Skal kjøre på en "Uorginal" Gt Zaskar Expert.

 

Likte sykkelen din! :cool:

Stiller i m29.

 

Sykkelen er etter min mening "state of the art". Bygget 100% etter mål. Eneste jeg har byttet ut med orginalen er "raceface" setepinne + byttet til 540 pedaler...

Sykler (evt. har syklet) aktivt eller?

Lenke til kommentar
Det blir første gang for meg og, stiller i M16. Skal kjøre på en "Uorginal" Gt Zaskar Expert.

 

Likte sykkelen din! :cool:

Stiller i m29.

 

Sykkelen er etter min mening "state of the art". Bygget 100% etter mål. Eneste jeg har byttet ut med orginalen er "raceface" setepinne + byttet til 540 pedaler...

Sykler (evt. har syklet) aktivt eller?

Nei, har ikke syklet i klubb e.l, men har meldt meg inn i en gruppe som trener mot trondheim-oslo, skal ikke være med iår, men regner med at jeg prøver meg neste år. I år blir det bare birken, nordsjørittet (www.nordsjorittet.no) og aarbakkerittet (2000meter stigning :-) ) + noen mindre bedriftsritt på landevei.

Lenke til kommentar
Hva du tror blir en passe målsetting på birken for deg da?

har ikke peiling, håper på noe under 4 timer. Tar birken i år kun som en trening.

Formen min er desverre ikke på topp for tiden, har hatt halsbetenelse i nesten 3 uker og mistet masse trening.... Håper å få litt grunnlag igjen før aug.

Lenke til kommentar

Da har jeg syklet et par småturer med sykkelen.

 

Har finnet noen småting som ikke er som det skal.

 

- Hjulet tar borti bakbremsen såvidt på et punkt på bakdekket.

- har i 5gir bak og og 2 foran tar kjede borti

- Lager en litt rar lyd når jeg sviner på styret, minner litt om knaselyd.

 

XXL bør vel fikse dette? Har ikke vært der enda men..

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar
Da har jeg syklet et par småturer med sykkelen.

 

Har finnet noen småting som ikke er som det skal.

 

- Hjulet tar borti bakbremsen såvidt på et punkt på bakdekket.

- har i 5gir bak og og 2 foran tar kjede borti

- Lager en litt rar lyd når jeg sviner på styret, minner litt om knaselyd.

 

XXL bør vel fikse dette? Har ikke vært der enda men..

Klart de fixer dette, men personlig ville jeg heller satt meg inn i hvordan du justere gir og bremser (for det må du gjøre med gjevne mellomrom).

 

Knaselyd i styre høres ikke bra ut, sikkert styrelager som ikke er smøret? Ta kontakt med xxl så ordner de det nok

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...