Gå til innhold

Den store sykkeltråden!


paroa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har syklet hele vinteren jeg også :) . For øyeblikket sparer jeg til en monty (husker ikke helt navnet på den), en sånn trial bike (forresten så har jeg nok penger, men jeg skal spare til jeg har nok i kontant $$ :!: ). Ble helt forelska i den etter at naboen kjøpte en :love: . Den jeg har nå er ikke noe sånn veldig bra, en K2. Funker greit til det meste dog...

Lenke til kommentar

Oi, sykkeltråd faktisk! :D

 

Jeg og har syklet inn i vinter, men gleder meg til det blir tørt ute! Har dog ingen forhåpninger før utpå Mai en gang. Eneste jeg har gjort i år ute var å prøve trialsykkelen en liten "tur".

 

Apropo, hvilket sykkelmerke som er best kan vi nok holde på å diskutere i evigheter. Hjemme her står det 2 Hard Rocx, 1 Schwinn, 2 GT og 1 Cyclepro. Personlig liker jeg GT da disse har de klart stiveste ramene, og jeg kunne aldri tenkt meg å sykle et ritt på HardRocx!

 

Har forresten noe om sykkel i min profil under maskinvare :p

Lenke til kommentar
Sykkelsesongen kan vel kalles begynt nå. Framover nå blir det masse sykling!

 

Var ute å knipset litt bilder på forrige sykkeltur. Sjekk www.stavangerfreeriders.com - galleri 2005 for de nyeste bildene.

Tja, ikke her enda, spesielt ute i skogen! :p Skal ta sykkelen av rullene i kveld tenker jeg! Og montere slanger+dekk på tre hjulsett :thumbup:

Lenke til kommentar

Må bare nevne at litt slitte dekk fra g-sport burde vært merka med "maks 70km/t, og finn for all del ikke på å hoppe!!!!" eller noe sånt...dekke mitt sprang i en voldsom stor fart i en bakke hvor 80km/t ikke er unormalt!! jeg hoppa nederst i bakken som jeg hadde gjort 1000ganger før, forskjellen var at dekke sprang denne gangen! helt sjukt...og helt sinnsykt vansklig og bremse med bakbremsen! kjekt med forbrems da! (som altid...)

Lenke til kommentar
Må bare nevne at litt slitte dekk fra g-sport burde vært merka med "maks 70km/t, og finn for all del ikke på å hoppe!!!!" eller noe sånt...dekke mitt sprang i en voldsom stor fart i en bakke hvor 80km/t ikke er unormalt!! jeg hoppa nederst i bakken som jeg hadde gjort 1000ganger før, forskjellen var at dekke sprang denne gangen! helt sjukt...og helt sinnsykt vansklig og bremse med bakbremsen! kjekt med forbrems da! (som altid...)

80 km/t??? :dontgetit: Jeg har ikke syklet så mye over 50 km/t engang jo. Da tråkka jeg på alt jeg kunne i tyngste gir (24 gir) ned en bratt bakke. Det må ha vært en seriøst bratt bakke. Men så sykler jeg sjelden fort da, holder meg som regel under 5 km/t ;)

 

EDIT: Og skadene ved å falle i 80 km/t orker jeg ikke tenke på engang :cry:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
jeg pleier å sykkle 25-30km/t normalt rett frem og mindre oppoverbakker...Jeg lurer virkelig på hva du har målt med...hehe

Jeg kommer fint opp i 40 km/t rett fram jeg også (for en kort periode ;) ). Men jeg skjønner ikke hvordan du kommer opp i 80km/t (eller tør)... Med mindre du har noe à la tour de france sykkel eller noe sånt.

Lenke til kommentar

Har fortsatt en hard rocx sykkel (som det sto på forrige side :p ) Jeg var ikke oppi 80km/t da... mer rundt 60-70, men i den bakken pleier jeg å dra opp i litt hastigheter... jeg har vært på vei til tromme treninga.. hadde en pose på sykkel styret ned denne bakken (i posen var trommestikkene!!!) plutselig slo posen inn i forhjulet...skal love deg at jeg fløøøy da! :p hjulet var helt skeivt osv...4 knekte eiker... mye som har skjedd med meg å sykkel så vist du har tenkt å leve lengre en til du er 25 så bør du ikke gjøre alt jeg gjør! :p

 

 

Edit: Den farten bruker jeg når jeg sykkler mer "tur" sykkling... 5mil å sånt..

Endret av paroa
Lenke til kommentar

Trail ja...driver å prøver på det...ikke lett det nei, det kjennes ut som om demperne mine er på vei ut når jeg drar opp forhjulet før et lite dunk kjennes og dempern stopper, det jeg er redd for er at det samma skal skje på denne sykkelen som på kona sykkelen... Når jeg har tryna heftigst så har det vært i trail sammenheng :p

Lenke til kommentar
Trail ja...driver å prøver på det...ikke lett det nei, det kjennes ut som om demperne mine er på vei ut når jeg drar opp forhjulet før et lite dunk kjennes og dempern stopper, det jeg er redd for er at det samma skal skje på denne sykkelen som på kona sykkelen... Når jeg har tryna heftigst så har det vært i trail sammenheng :p

Kast demperne, det skal man ikke ha. I hvert fall har jeg aldri sett en trial bike med demper :thumbup: . Tror jeg skal kjøpe meg en Monty etter konfen, muligens en GT Chucker 2.0. Mest lyst på Monty, men det svir i lommeboka da :( . Trial bike er forresten den morsomste sykkelgrenen, synes jeg da :cool: . Ingenting er som å kjøre opp og ned bratte fjell, eller hoppe fra stein til stein på bakhjulet :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...